• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Snelheid niet behaald met wifi dongle

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheHahn

Bekend gezicht
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
149
Waarderingsscore
2
Hoi allen,

Ik heb een pc waarop ik een wifi dongle heb aangesloten. Ik maak gebruik van de TP-LINK TL-WN823N wifi adapter.

Deze dongle zou tot 300 Mbit/sec moeten gaan, maar een speedtest (speedtest.net) laat me vrij standaard 40 Mbps zien, soms richting de 45. Nu heb ik ook mijn telefoon bij de hand, welke ik ook over een 2.4 ghz verbinding heb.

Deze komt echter bijna tot de 200Mbit/sec zoals mijn router uitstuurt.

Ik heb een Ziggo verbinding, waarbij ik de modem in Bridge modus heb, en een netgear nighthawk x6 r8000 als router heb geinstalleerd.

Iemand een idee hoe het kan dat mijn WiFi dongle niet de juiste snelheid haalt? Locatie van pc, of mogelijk een nieuwe dongle kopen?

Bij voorbaat dank

 
Hallo,

Kun je eens kijken hoeveel jij haalt zonder de dongel?
Ik heb uit eigen ervaring gezien, dat een dongel ook niet altijd stabiel is en dat ik een hogere internet heb zonder dongel.
Welke versie van Windows gebruik jij?
 
Dan bedoel je over de kabel? Als ik de dongle er uit haal kan ik geen WiFi verbinding opzetten. Op het moment heb ik geen kabel die lang genoeg is om mijn desktop aan de router te koppelen.
 
Ja dan wordt dat lastig.
Welke versie van Windows gebruik jij?
 
Windows 10
Version 1607
OS Build 14393.1884
64-bit
 
Het gaat om deze toch?
300 Mbps draadloos N mini USB-adapter - TP-Link
Die heeft alleen drivers tot Windows 8.1
Heb jij naar Windows 10 geüpgraded?
Zo ja was hij bij de vorige versie sneller?

Windows 10 users can try to install the Windows 8 or Windows 8.1 driver manually. For models marked "Partial", only the 2.4GHz band can be used with the Plug & Play driver on Windows 10. Installing the Windows 8.1 driver may allow you to use both bands. TP-Link will release official Windows 10 drivers for these models as soon as possible. Review the FAQ for more information about installing drivers manually.
 
Ik weet niet of hij het vroeger sneller was, dat is al lang geleden.

Zojuist wat andere drivers geinstalleerd, geen verschil. Wist niet dat er geen Windows 10 ondersteuning was. Denk dat het het makkelijkste is om een nieuwe te halen. Kan ik dat direct testen, als het daarmee opgelost is kost het me de moeite ;-)
 
Het wil natuurlijk niet zeggen dat het niet werkt op Windows 10.
Maar jou type dongel is al enkele jaren oud.

Weet jij of jou de wifi van het Ziggo modem uit is?
Dit is namelijk niet altijd het geval, als hij op bridge mode staat.

Wat je nog eens zou kunnen proberen is om jou router even een half minuutje van het stroom te halen.
Kijken of het dan beter is.
 
Topic verplaatst naar de juiste plek Randapparatuur en gadgets.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan