• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Social Media Pauze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het proces is inderdaad een beetje moeilijk te volgen! Waarom lukt het eerder niet op de pc terwijl ze zeggen dat het moet kunnen en lukt het nu niet?

Dat begrijp ik ook niet. Misschien zijn ze toch vergeten te vermelden dat je het echt eerst op een mobiel apparaat moet doen.
 
Eigenlijk ben ik een beetje verbaasd over de verslaving die er is bij gebruik maken van de smartphone.
Twee jaar geleden ontdekte ik hoe goedkoop zo'n ding is in vergelijking met het abonnement van de vaste telefoon. Voor 11 euro heb ik elke maand 600 belminuten en 600 GB en ik zie geen kans om daar van af te komen. Het blijkt dat ik eigenlijk heel weinig bel. En de GB gaat op aan onnozele dingen als teletekst lezen, terwijl ik naast de tv zit, of de weer-app terwijl ik zie dat het buiten regent.

Maar het wegdoen van de vaste telefoon was prima en leverde flink geld op. Ja, zeggen jullie nu, hoe kwam je dan aan het geld voor een smartphone! Heel simpel: aan iedereen geld vragen voor je verjaardag in plaats van dingen waarvan je meteen al denkt: waar zet ik dat? Na het 'innen' van alle enveloppen hield ik nog een leuk bedragje over.

Het kopen van de smartphone was een belevenis, want de verkoper in de winkel keek me meewarig aan toen ik zei dat ik zo'n ding wilde kopen. Tja, wat doe je ook als je met pensioen bent, om dat te willen!
Maar dan is de laptop een uitkomst, want daardoor wist ik welke ik wilde en ook welk abonnement. Ik ben in die 2 jaar al wel 6 keer in de winkel geweest omdat ik iets niet snapte, maar dat noem ik nazorg en gelukkig ziet de verkoper het ook zo en het is lekker in mijn eigen dorp.

En dan het appen! Dat leek erg leuk, maar het begint me nu erg te vervelen als dat geluid weer klinkt en niet stopt tot je gekeken hebt! En bovendien zit er dan iemand te wachten op antwoord, want dat schijnt zo te moeten. Ik vind het wel een beetje dwingen tot actie.
Eigenlijk vind ik het leukste aan die telefoon: via instellingen je apparaat optimaliseren en de opslag en het geheugen weer lekker opfrissen. En als er dan staat: gefeliciteerd, uw apparaat heeft een uitstekende onderhoudstatus, ben ik apetrots!

En het vervelende van dit ding is ook dat anderen alle foto's van de vakantie en van familie er op laten staan! En bega niet de fout om naar een foto te kijken of er om te vragen, want nadat er een half uur gezocht is, krijg je de hele vakantie en de hele familie te zien, of je wilt of niet!
Bij mij staan 0 foto's op: ze zitten al lang op de laptop. Daar kan ik ze zien, bewerken en in mappen verzamelen zonder dat iedereen wil kijken hoe alles er uit ziet: ze zijn van mij!

Nee, mijn verslaving is de laptop. Het is het eerste wat ik doe als ik wakker ben: laptop aan zetten. En dan is er zo een uur voorbij. En overdag kijk ik regelmatig, surf wat op google , doe een spelletje en doe dus dingen die een ander als zeer onnuttig bestempelt. Alles tot ver na het spookuur!
Ik zou rustig zonder smartphone kunnen: wie me iets wil vertellen, stuurt maar een mail. Dat maakt geen herrie en ze verwachten niet meteen antwoord!

En tot slot: ik verstuur nog kaarten bij verjaardagen en ik schrijf ieder jaar meer dan 60 kerstkaarten. En diegene die besluit om een e-mail te sturen terwijl mijn adres wel bekend is, gaat van de verzendlijst af: kerstkaarten horen opgehangen te worden!
 
Maar het wegdoen van de vaste telefoon was prima en leverde flink geld op.
Dat ligt er maar aan welke provider je hebt. Ik zit tegenwoordig bij Ziggo. Mijn all-in-one abonnement (40 mbps download en 4 mbps upload) kost €47,50 per maand.
Daarvoor heb ik dus internet, tv en vaste telefoon.
Je kunt bij Ziggo ook enkel internet + tv nemen. Dat kost €46,50 per maand. Voor slechts 1 euro extra per maand heb ik dus die vaste telefoon(s) erbij.
Of omgekeerd gezegd: het wegdoen van mijn vaste telefoons zou slechts een besparing van 1 euro per maand opleveren.
 
Ja, wij hadden nog een abonnement bij KPN. Ziggo was er voor de tv en voor internet. We hebben vrienden die permanent gedoe hebben met de telefoonaansluiting van Ziggo en dus zijn we een beetje huiverig.

We hebben de Horizon van Ziggo, en die vervangt onze dvd-recorder en laat programma's terugkijken. En dat is heel handig. Voor internet weet ik niet hoeveel mbps we hebben, maar een poos geleden heb ik me daar met Abbs nog eens over gebogen en we bleken riant voorzien te zijn.
 
Aha, jullie hadden vroeger een combinatie van KPN en Ziggo. Had ik ruim een half jaar geleden ook nog, maar dan een iets andere combinatie, namelijk Ziggo enkel voor tv en KPN voor internet + bellen.

Heb ook nagekeken wat ik vroeger per maand betaalde:
€ 37,13 (voor internet + bellen van KPN) + € 24,95 (voor tv van Ziggo)= € 62,08.
Per maand een verschil van € 62,08 - € 47,50 = € 14,58. Op jaarbasis is dat € 174,96.

Achteraf dus geen verkeerde beslissing van mij om over te gaan op Ziggo. Voor minder geld werd mijn downloadsnelheid bijna 3 x zo hoog en mijn uploadsnelheid zelfs 5 x zo hoog.
 
We hebben dus internet (200mbps/20mbps) en interactieve tv (met de Horizon), en daarvoor betalen we 61,50.

Van die snelheid heb ik geen verstand, maar we kijken wel vaak programma's terug, dus die Horizon is wel een schot in de roos. En mijn laptop is supersnel, dus daar hoor je me ook niet over klagen.

Vroeger hadden we onbeperkt bellen van KPN en dan waren we 37,50 in de maand kwijt en dan bleek dat we voor 2 euro gebeld hadden! En dan kwam Ziggo er nog bij!
 
Tele2, internet+vaste telefoon: €22 per maand. Vrijwel nooit problemen.

Zonder vaste telefoon is de prijs eveneens €22 per maand. Anders gezegd: de vaste telefoon krijg je er gratis bij.

En dan bedoel ik uiteraard niet het apparaat "vaste telefoon". Daar moet je dus zelf voor zorgen.
 
Ik ervaar eigenlijk nooit problemen met Ziggo.
Ik heb een alles in 1 pakket met 50 mbit. (is nu 40 mbit voor nieuwe klanten)
Ik haal draadloos gemiddeld 49,66 mbit, dus ik ben tevreden.
Hier betalen wij 47,50 voor.
 
Ach dat zal wel meevallen, aangezien wij iets van 13 jaar bij Upc/Ziggo zitten.
 
Eigenlijk ben ik een beetje verbaasd over de verslaving die er is bij gebruik maken van de smartphone.
Al die gekkies lopen, fietsen ermee en ook vaak op de scooter en in de auto, gek wordt je ervan.
Steeds bijna ongelukken als ik fiets of in de auto zit.
Heb geen smartphone, überhaupt geen mobiel, niet nodig, ze bellen maar naar m'n huis.:cool:

Zit al 22 jaar bij UPC/Ziggo en zelden problemen die vaak algemeen zijn en nooit persoonlijk.
 
Dat komt nog wel! :)

Ik zit al sinds 2003 bij Ziggo en heb nog steeds geen behoefte om te wisselen.

Ieder jaar wel dat ik een KPN vogel tegen het vege lijf aan loop, die mij dan vertelt dat ik via Ziggo nooit de beloofde snelheid haal.

Het is dan iedere keer ook weer zijn of haar conclusie dat ik toch wel goed zit met zelfs iets meer snelheid dan voor betaald.

Tele2 had een collega - met een modem van meer dan 10 jaar oud en had alleen maar problemen met internet en telefoon.
Nu zit hij bij Ziggo en is meer dan tevreden.
 
Wat heb ik genoten van dit bericht! Zo herkenbaar. Blijkbaar is er geen verschil tussen Nederland en België. Ik heb ook nog zo'n simpele Nokia en verstuur nog sms-sen tot ergernis van mijn kleinkinderen die liever watsappen. Onze overheid wil ook modern doen maar zo goed als niks werkt. Zes weken geleden overleed mijn echtgenoot en mijn telefoonrekening was aanzienlijk gestegen ; niet door het bellen maar door het eindeloos in de wachtrij staan om iets geregeld te krijgen. Formulieren downloaden? 30 blz die verticaal waren doorgesneden en de tweede helft nergens te vinden. Veel uitleg maar niet het invulformulier enz... Uiteindelijk geëist dat ze een papieren versie opsturen en daar moet ik nu twee weken op wachten. Blijkbaar staat de brievenbus ook ver van het kantoor verwijderd. Maar we blijven lachen ondanks ons verdriet.
Maar eerlijk is eerlijk, ook dit forum heeft mij al een paar keer laten verstaan dat ik toch wel een zeer oude desktop heb met een te klein geheugen maar ik blijf hem houden tot ie helemaal begeeft.
 
Ach Eva, mijn nieuwste desktop is nu 5 jaar oud en die kan nog wel een paar jaar mee, zeker sinds ik er 2 jaar geleden een SSD in heb gezet, waardoor een en ander wat vlotter gaat.
Nee, het probleem zit meer in mijn eigen kop. Die wordt steeds ouder en het af en toe haperende werkgeheugen dat daarin zit kan ik niet vervangen door meer, nieuwer en sneller werkgeheugen.
Ik ben waarschijnlijk wat jonger dan jij en toch heb ik soms al moeite met de veranderingen die steeds sneller lijken te gaan.
Ik was al bijna 50 toen ik mijn eerste laptop kocht. Ik vond dat ik mee moest in de vaart der volkeren, en het is me na enige tijd (en veel inspanning) ook wel gelukt om redelijk om te kunnen gaan met dat ding, maar ik had er niet veel later aan moeten beginnen.
Aan een hoop moderniteiten, zoals het streamen van films van apparaat X naar je tv, wil ik niet eens meer beginnen. Soms verlang ik terug naar mijn eerste tv. Daar zaten duidelijke draaiknoppen op: een voor de zenders, waarbij ik de keus had tussen Nederland 1, 2 en 3. Meer was niet nodig. En daarnaast nog een draaiknop voor het geluid. Dat apparaat kon ik tenminste nog begrijpen.
Op mijn huidige tv zitten 77 zenders. Dat zouden er best 70 minder mogen zijn, want die gebruik ik toch niet.
 
Zes weken geleden overleed mijn echtgenoot
Gecondoleerd en sterkte.
Op mijn huidige tv zitten 77 zenders.
Nee, het probleem zit meer in mijn eigen kop. Die wordt steeds ouder en het af en toe haperende werkgeheugen dat daarin zit kan ik niet vervangen door meer, nieuwer en sneller werkgeheugen.
Digitaal met een CI+?
En al eens een geheugentest af laten nemen?

Heb een decoder met 999 kanalen, wat moet je ermee.
Analoog stopt binnenkort, helaas, is sneller schakelen naar andere zenders.
Als de huidige jongere generatie, die bijna geen t.v. meer kijken, op zichzelf gaan wonen vraag ik mij af of die nog wel een t.v. aan gaan schaffen.
 
Zes weken geleden overleed mijn echtgenoot

Gecondoleerd en veel sterkte!

Soms verlang ik terug naar mijn eerste tv. Daar zaten duidelijke draaiknoppen op: een voor de zenders, waarbij ik de keus had tussen Nederland 1, 2 en 3.

Ik zou niet anders willen dan de tv van nu.
Ik ben het wel met jou eens dat 77 zenders teveel zijn, want ik kijk er nu maximaal 12.
Maar ik vond het altijd leuk als je als klein kind weer naar een vakantie park ging, want die hadden veel meer zenders zoals de Rtl zenders. Thuis hadden wij er maar 6 en dan kon ik extra genieten van de vakantie.
 
Je kunt ze ook manueel instellen, heb ik ook en heb er 25 ingesteld van de 29 maar heeft toch geen zin meer als alles alleen digitaal wordt.
 
Digitaal met een CI+?
Klopt, ik kreeg bij het all-in-one Start abonnement van Ziggo een Mediabox, of hoe zo'n ding ook heet. Die gebruik ik niet. Ik wilde er geen extra apparaat bij hebben. Die mediabox staat nog in de doos op zolder. Ik gebruik de CI+ module die ik al in de tv had zitten, nog uit de tijd dat ik van Ziggo enkel tv afnam.
Ik heb de zenders automatisch in laten stellen. Daarna heb ik gekeken welke zenders voor mij interessant zijn. Van die zenders heb ik een lijstje gemaakt: Zendernaam + kanaal. Dat lijstje ligt geprint bij de tv.
En al eens een geheugentest af laten nemen?
Nee. Ik kom zo weinig mogelijk bij dokters. Voor je het weet, zit je in de molen en willen ze nog meer onderzoeken af (laten) nemen. Ik doe ook niet mee aan jaarlijkse of tweejaarlijkse onderzoeken. Vanwege mijn leeftijd krijg ik om de 2 jaar het verzoek om wat poep in te leveren waarmee ze bloedverlies (en mogelijk darmkanker) kunnen opsporen. Die envelop gaat direct in de prullenbak.

Alleen wanneer de pijn niet te harden is en paracetamol niet meer helpt, ga ik naar mijn huisarts. Dat komt zo om de paar jaar voor. Vroeger was dat eens in de 10 jaar, maar ik merk dat ik ouder word en dat mijn lijf wat meer gaat mankeren. Jammer, maar dat hoort bij ouder worden. Niet iedereen blijft gezond tot zijn 90ste.
Thuis hadden wij er maar 6
Ik vermoed dat ik een jaar of 10 was toen wij thuis tv kregen. Toen was er alleen nog maar Nederland 1 en 2.

@Eva38 Ook van mijn kant gecondoleerd met je verlies. Daar had ik natuurlijk mee moeten beginnen, voordat ik over mijn eigen situatie begon. Sorry daarvoor. Tja, mijn intellectuele vermogens nemen wat af (nog niet heel onrustbarend, vind ik zelf), maar mijn sociale intelligentie is nooit erg hoog geweest. Het begrip voor wat iemand moet meemaken wanneer hij de wederhelft verliest waarmee hij/zij waarschijnlijk lang getrouwd is geweest, ontbreekt bij mij een beetje. Ik geef er namelijk de voorkeur aan om alleen te wonen. Een LAT-relatie is voor mij het hoogst haalbare.
Hé, de titel van dit topic luidt: Social Media Pauze, maar het NCF lijkt nu zelf wel een sociaal medium te worden als we zo doorgaan. Mag van mij hoor. ;)
 
Vanwege mijn leeftijd krijg ik om de 2 jaar het verzoek om wat poep in te leveren waarmee ze bloedverlies (en mogelijk darmkanker) kunnen opsporen. Die envelop gaat direct in de prullenbak.
Welke leeftijd?

Zou het gewoon gebruiken, broer is overleden aan darmkanker en ik heb het 4 jaar geleden gehad, was er op tijd bij, mis alleen een stukje dikke darm en de endeldarm, pas kankervrij verklaart maar op andere plaatsen kan het altijd terug komen, 48 jaar gerookt maar 5 jaar geleden gestopt, Johan Cruijf was al meer dan 20 jaar geleden gestopt.

En die geheugentest geeft gewoon wat dingen aan, dementie zit in m'n familie en testen kost niks naast de eigen bijdrage.

Enne, in dienst noemden we dat ouwekutzweten.:)
 
"ouwekutzweten", die uitdrukking kende ik nog niet. Ik moest hem opzoeken:

Vanmorgen dus rustig opgestaan en voordat je het goed en wel in de gaten hebt zit je weer met z'n allen aan een tafel te eten en te ouwetakkebossen (=kletsen! in de marine ook wel ouwekutzweten genoemd)
Bron: http://balkjes.gaatverweg.nl/2014/07/dag-11-maandag-21-juli-belum-kota-bahru/

Zat jij bij de marine dan? Ik zat bij de landmacht/cavalerie (als tankchauffeur). De term ouwekutzweten werd daar niet gebezigd.
Ik ben nu 64 en heb al 50 jaar gerookt. Ik zit nu op ongeveer 1 pakje shag per dag. Als ik kanker krijg, dan kies ik voor een palliatieve behandeling. Geen bestraling, geen operatie. En ik zal dan het einde niet gaan afwachten. Ik zal zelf -op tijd- maatregelen nemen.
Ik weet dat de meeste mensen graag heel oud worden, en liefst ook nog in goede gezondheid. Zelf meende ik dat ik door mijn leefwijze (wel roken en drinken, maar niet aan sport doen; nooit fruit eten, want daar houd ik niet van enz.) op mijn 57ste zou overlijden. Die leeftijd/gedachte had zich zo vast in mijn hoofd genesteld dat ik er van uit ging dat dat echt zou gaan gebeuren. Ik vond 57 jaar best een mooie leeftijd. Zeker 20 jaar lang dacht ik dat ik mijn 58ste verjaardag niet zou halen. Daar had ik me op ingesteld en dat vond ik prima. Je zult het mischien niet geloven, maar het was toch wel een beetje een teleurstelling toen ik op mijn 58ste verjaardag gewoon weer wakker werd. Shit, dacht ik, nu moet ik dit jaar toch weer mijn huis gaan verven. Ik dacht dat ik daar vanaf was!
Dus elk jaar dat ik langer leef dan 57 jaar, is voor mij reservetijd. Ja, het slaat allemaal nergens op en jij zult het wel ouwekutzweten noemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan