• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Social media

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
Beste leiding,

Afgelopen week was dit forum moeilijk te bereiken. hierover is door mij een topic gestart. Is het een idee om een NCF twitteraccount op te richten waar dit soort dingen op worden vermeld? Hierdoor heeft een ieder sneller info ten tijde van een calamiteit.
 
Het is zeker een idee. Er wordt nagedacht over de uitvoerbaarheid.
 
Sorry dat ik zo laat reageer hoor ik heb hem even over het hoofd gezien. Ik ben blij dat er over na wordt gedacht. Eens kijken wat eruit komt bij het geweldige team van dit forum.
 
Vanuit mijn optiek kan ik alleen maar zeggen dat ik niet zou weten hoe kenbaar te maken wat er aan de hand is wanneer de server is uitgevallen.
Wat betreft mijn eigen forum is dat op een gegeven moment zichtbaar via de storingsmeldingen op de site van Antagonist.
Wat betreft de host in Engeland hebben we dat soort gegevens niet, dus wordt het heel moeilijk een oorzaak te kunnen vermelden.
 
Bij mij gaat het er ook niet om dat we direct weten wat er aan de hand is. Maar als de beheerder of een moderator of wie dan ook van het team weet van er is een probleem met het forum, bijvoorbeeld beperkt bereikbaar. Dan kan je tweeten: "NCF beperkt bereikbaar door storing".

De gedachten die ik daar dan bij heb is oke dan ligt het in elk geval niet aan mijn internetverbinding.
 
Tja, als een website voor mij onbereikbaar is, dan controleer ik met behulp van deze website of het aan mijn internetverbinding ligt of niet: http://www.downforeveryoneorjustme.com/

Maar over de oorzaak van de storing weet je dan inderdaad nog niets. Je weet dan alleen dat je de fout niet bij jouw computer of internetverbinding hoeft te zoeken.
 
Bedankt voor de tip! Die website kende ik nog niet.
 
Voor de meelezers:
1. Je gaat naar deze website: http://www.downforeveryoneorjustme.com/
2. In het zoekvak typ je de url van de website die jij niet kunt bereiken (bijvoorbeeld www.nationaalcomputerforum.nl) en daarna klik je op or just me.
H, het ligt zeker aan mij:

5723466b122ce-Its_just_you.PNG
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan