• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Socket Intel LGA1156, wat is ermee gebeurd en waar kan ik het krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rayhoel

Nieuw lid
Lid geworden
18 jun 2015
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik wil als een soort vakantieprojectje een (gaming) build samenstellen van 120 Euro. Ik heb nu mijn oog op een hele leuke processor met een heel leuk prijskaartje, maar een minder leuke socket.

Na uren Marktplaats en wat andere sites afgespeurd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat 1) alle LGA1156 van de aardbodem verdwenen zijn, of 2) ze zo geweldig goed zijn dat niemand ze kwijt wilt.

Mijn vraag aan jullie: Wat is er in hemelsnaam mee gebeurd en waar kan ik een LGA1156 bord krijgen. Ik kan het me niet veroorloven om er meer dan 30 euro aan uit te geven (dan zou ik moeten besparen op andere onderdelen en is een andere CPU kiezen denk ik slimmer).

Als ik een LGA1156 moederbord kan krijgen zou ik daar heel blij mee zijn! Mischien bij een bedrijf dat ze weg doet? Bij een 'junk yard'?
Ik woon in Tilburg en hoe dichter bij hoe beter!!

Mvg,

Rahul Kali
 
Het is een antieke socket, je komt hem dus alleen tweedehands tegen. Waarschijnlijk inderdaad niet zo snel los, maar eerder in een systeem, of een (upgrade)set.
https://en.wikipedia.org/wiki/LGA_1156
 
Ja klopt, ik wil hem ook tweedehands kopen. Maar dit is het enige antieke socket dat helemaal niet verkrijgbaar is. 775 (een nog ouder socket) bijvoorbeeld, is nog volop tweedehands verkrijgbaar.
 
Socket775 is veel langer gebruikt, heeft ook diverse generaties processors overleefd. Hou echter in de gaten dat lang niet elke 775 processor op elk 775 moederbord werkt. Als je trouwens een goedkope gamebak in elkaar wilt zetten, is een E8400 (of Q6600) op een socket775 moederbord nog helemaal niet zo beroerd. En vast voor een habbekrats op de kop te tikken.
 
Aha, vandaar. Ja daar zat ik inderdaad ook naar te kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan