• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

specificaties nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friep

Junior lid
Lid geworden
21 okt 2006
Berichten
75
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik wil een nieuwe desktop kopen. Ik heb er n op het oog, maar ik ben niet zo goed thuis in hardware. Dus ik heb een paar vragen.

Ik denk over een Compaq CQ1100NLM.

Bij de specificaties staan alleen analoge in- en uitgangen vermeld. ( http://www.modern.nl/Computer-en-Telecom/Desktop-pc/Compaq-Desktop-pc-CQ1100NLM/91/442441/ ) Ik gebruik DragonNaturallySpeaking, met een USB microfoon. Kan iemand mij vertellen of ik dat kan gebruiken zonder digitale poorten? Ik heb ook een video grabber en een platenspeler voor het digitaliseren van platen. Kan ik die gebruiken zonder digitale poorten?

De videokaart is ook belangrijk. Ik maak digitale kunst en ik zit in Second Life. Met name Second Life vraagt veel van een videokaart.
In deze computer zit een ATI Radeon HD 6320. Is die goed genoeg voor Second Life?

Friep
 
Beste Roemertissl
Wie zijn jullie? En kan ik elke webshop kiezen die ik wil? Hoe werkt dat precies als jullie een pc voor me zouden samenstellen?
Ik heb op het ogenblik een samengestelde pc, en daar is van alles en nog wat mis mee geweest, dus dat heeft me een beetje wantrouwig gemaakt voor samengestelde pc's.
Hij vertoont alweer kuren, dus ik dacht nu maar weer eens een kant en klare pc te kopen.
Waar zitten jullie? Doen jullie bv ook aan upgraden van pc's?
De pc die ik op het oog heb, heeft een heel kleine systeemkast, dat sprak me wel aan.

Friep
 
Wij zitten op het internet, en als je die lijst invult, dan helpen we je graag met het samenstellen van een nieuwe PC. Er zijn hier heel veel mensen die dat voor jou willen doen. Je kan natuurlijk elke webshop uitkiezen.
 
Beste Friep,

Voor dat geld in combinatie met een monitor wordt het pittig denk ik.
Ik zelf heb dit systeem even thuis gehad (bij de BCC vandaan):
Scheer en Foppen folder (via voordeelmuis) = dus exclusief monitor samen komt dat neer op 680 Euro.

Prijs kwaliteit verhouding van bovenstaand systeem lijkt mij prima in orde.

Van het systeem wat jij op het oog hebt heb ik geen kaas gegeten, ben niet bekent met die AMD processoren.

Wat waarschijnlijk iets minder is qua specificaties vergeleken met de Compaq maar naar mijn idee ook een scherpe aanbieding is deze bij Maxwell:
Wederom uit de Folder (via voordeelmuis) 299 exclusief monitor.

Zelfde systeem maar dan met monitor bij de Block:
Wederom via voordeelmuis 399 inclusief monitor

Overigens kun je het systeem exclusief monitor voor 300 Euro krijgen bij Bol.com.
Zie hier de link bij tweakers.net

Lever ik ook eens een bijdrage ;-)

Grtz Kurt
 
Beste Roemertissl
Wie zijn jullie? En kan ik elke webshop kiezen die ik wil? Hoe werkt dat precies als jullie een pc voor me zouden samenstellen?
Ik heb op het ogenblik een samengestelde pc, en daar is van alles en nog wat mis mee geweest, dus dat heeft me een beetje wantrouwig gemaakt voor samengestelde pc's.
Hij vertoont alweer kuren, dus ik dacht nu maar weer eens een kant en klare pc te kopen.
Waar zitten jullie? Doen jullie bv ook aan upgraden van pc's?
De pc die ik op het oog heb, heeft een heel kleine systeemkast, dat sprak me wel aan.

Friep

Hoi Friep,

NCF is gewoon een forum met enthousiaste medewerkers en leden. We proberen zoveel mogelijk mensen te helpen als ze problemen hebben of ter zijde te staan met raad en advies. We pogen hierbij te allen tijde onafhankelijk van een bepaalde leverancier of webshop te zijn.

Wij zelf leveren geen systemen en dus doen we ook niet aan upgrades. We proberen wel aan de hand van door jou opgegeven wensen en budget een zo goed mogelijk systeem samen te stellen, compleet met prijsopgave bij een door jou, of anders de goedkoopste, webshop.

Dit alles is kostenloos en we helpen je met alle vragen die er zijn )althans dat pogen we te doen). En uiteraard geheel vrijblijvend. Vele mensen zijn je al voorgegaan en hebben we mogen en kunnen helpen.

Vul onderstaande lijst in:

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=45839

We kunnen je vast helpen of adviseren.

Welkom nog op het forum. :biggrin:

Groet,
Ton
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor jullie reacties, Roemertissi, Kurtknakker en Ton2001. Ik zal eens goed nadenken over het aanbod. Alleen weet ik niet of ik in de webshop die ik op het oog heb, ook een systeem kan laten samenstellen. En ik weet eigenlijk ook geen andere webshop die dat doet.

Plus dat ik op het ogenblik een samengestelde pc heb, waar ik heel wat ellende mee heb gehad, zodat ik second thoughts heb bij samengestelde pc's.

Ik blijf toch ook nieuwsgierig naar de kwaliteit van die videokaart, en naar die analoge audio poorten. Ik hoop dat iemand me daar wat over kan vertellen.

Als ik antwoord op die vragen geef, kan ik jullie antwoorden dan ook gebruiken als advies bij het zoeken op internet naar kant en klare pc's?
Mijn belangrijkste vragen zijn: welke videokaart moet ik minimaal hebben, en welke niet, en hoe moet de audio eruit zien om DragonNaturallySpeaking goed te kunnen gebruiken.

Friep
 
Antwoord op de vragen:

Budget tot 500 euro

Hergebruik van oude pc:
muis, trackball, tekentablet, toetsenbord (allemaal USB), speakers

Hoofddoel voor gebruik:
Veel uiteenlopende dingen: beeldbewerking (digitale kunst met photoshop en bryce), programmeren (python, javascript, autohotkey, LSL, CPP), Second Life, opzoeken (google etc), fotografie, spraakherkenning met DragonNaturallySpeaking

Software ook heel veel en uiteenlopend, zie bij hoofddoel

Niet overklokken

Speciale wensen:
draadloos netwerk, ethernet netwerk, digitaliseren van videobanden met videograbber en platen met digitale platenspeler, extra USB poorten (6 is veel te weinig voor mij, het hangt nu vol met hubjes), kaartlezer. Waterkoeling hoeft niet, maar wel een krachtige koeling, want daar heb ik nog wel ellende mee gehad, (eventueel 3 1/2 inch floppy drive)

Randapparatuur:
eventueel flatscreen monitor, de rest heb ik.

Software heb ik allemaal, maar het is wel makkelijk als Windows 7 is geinstalleerd (ik heb zelf van mijn huidige computer Windows 7 Professional) en Microsoft Essentials
Ik zou eigenlijk een engels versie van windows willen hebben, omdat in de nederlandse versie de speech engine van microsoft niet beschikbaar is.


Assembleren door de webshop. Ik heb een voorkeur voor Modern (www,modern.nl)
Graag Windows 7 geinstalleerd.

Staat niet bij de vragen: Interne HD van minimaal 500 Gb, liefst meer.
 
De pc in je openingsbericht zitten spullen bij die normaliter in een netbook zitten. Deze is totaal niet geschikt om al je eisen te voldoen. Hij kan HD content afspelen, browser spelletje spelen en wat office taken verrichten.

Je hebt veel eisen en een laag budget. Ik heb zo veel mogelijk voldaan aan je behoefte.

Windows installatie en monitor zijn er niet bij. Als ik deze ook meeneem blijft er bitter weinig over van je systeem. Windows installatie is ook een simpele oefening die je makkelijk zelf kan uitvoeren. dvd erin en de stapjes volgen.

Een schappelijk monitor zal je bijvoorbeeld deze kunnen nemen.
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-119592

Je vraagt meer USB aansluitingen. Dat is met de onder beschreven systeem enigszins beperkt. Je hebt nu totaal 8(4x USB3, 2x USB2 en 2x USB2 op de behuizing).

Je systeem:http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/78247

De basis heb ik de AMD A6 X4 3650 2.60Ghz 4MB FM1 Box genomen.
De AMD 'Llano' processor is een combinatie van CPU en redelijk krachtige GPU. Hier lees je wat deze architectuur inhoudt:
http://nl.hardware.info/reviews/2221/amd-a8-3850-llano-processor-review
Lees deze review voor de kracht van deze quad-core processor en de power de grafische gedeelte: hardware.info/reviews/AMD A6-3650-vs-intel-core-i3-2100


Moederbord: ASRock A75M-HVS AMD A75, SATA600 RAID, HDMI
max 16Gb ram
2 x geheugen - DIMM 240-pins
1 x PCI Express 2.0 x16
1 x PCI Express 2.0 x1
1 x PCI
4x USB3
2x USB2
6 x SATA600 6.0 Gb/s connectoren

Trancend 2x4GB DDR3 PC10666 CL9.0 is ram geheugen dat op standaardsnelheid draait. Sneller geheugen is alleen interessant als je gaat overclocken.

AOpen Midi Tower QF50J ATX 400W (zwart-zilver) behuizing met voeding van 400 Watt dat ruimschoots voldoende is om je systeem van stroom te voorzien. Hij een achter een 120mm fan om eventuele warmte weg te voeren. Je systeem zal weinig warmte creren. Daarvoor hoef je niet bang voor te zijn.

Draadloos internet: Conceptronic PCI Adapter WLAN 300Mbit

Besturingssysteem: Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 UK 64bit OEM

Harde schijf: Seagate Harddisk 3.5" 500GB, SATA600, 7200rpm, ST500DM002 harde schijf.

Verder zitten in je systeem:
-Samsung DVD brander
-Spire alles in een card reader

Assemblage: 4Launch Hardware installatie systeem (assemblage) assembleert voor jou je systeem en test in de bios of alles in orde werkt, zoals het hoort en komt met 2 jaar garantie.

Note: Indien uitbreiding noodzakelijk is, heb je nu alleen de PCI-e 16x en PCI-e 1x over. De PCI is bezet door de draadloos netwerkkaart. Ik kan wel een wat duur moederbord zoeken met meer aansluitingen indien noodzakelijk.
 
Ha Anson,
Dat ziet er mooi uit!

Windows installeren kan ik inderdaad zelf wel. Ik heb nog een windows 7 professional liggen, die op mijn huidige pc is geinstalleerd; ik neem aan dat ik die ook op de nieuwe kan installeren, of gaan ze daar moeilijk over doen bij microsoft?
Als ik die kan gebruiken, kan de Windows Home uit mijn winkelwagen geschrapt worden.

Het is me niet helemaal duidelijk hoe het met de audio zit. Is die geschikt voor DragonNaturally speaking spraakherkenning en voor het aansluiten van mijn video grabber en mijn digitale platenspeler?
Als Windows 7 home geschrapt kan, kan de HD misschien wat groter (1 TB?).

Die benchmarks in de review zeggen mij niet zoveel. Ik neem aan dat een hoger getal beter is? Waarom zijn sommige balken rood en de overige blauw? Welke slaan op wat er in mijn winkelwagentje zit? Hoe moet ik dat interpreteren?

Ik neem aan dat ik veranderingen in mijn winkelwagentje zelf kan/moet maken?

Al met al duizendmaal dank voor de moeite die je gedaan hebt.

Friep
 
Of je W7 Pro werkt op een ander computer, is afhankelijk welk versie je hebt. Is het een OEM versie, dat je bij je huidige pc hebt ontvangen dan is dit gekoppeld aan de hardware van je pc en is niet meer te hergebruiken. Is het een retail versie dan is dit losstaand en mee te nemen en is te gebruiken op 1 apparaat tegelijkertijd te gebruiken. Er zijn overigens ook retail versies die je op verschillende pc kan installeren.

DNS is een koel software, zeg. Ik ken het niet, maar als het op Mic/headset op USB werkt dan is dit geen enkel probleem.
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=z3WJF-SYGUM

Zonder Windows heb ik je:
- een 1 Tb harde schijf,
- Intel i3 2100,
- ander moederbord met een betere audio chip en 1 PCI aansluiting meer,
- aparte grafische kaart Sapphire (single slots)HD 6570 2GB, voor je digitale kunstwerken gegeven.

Aangepast winkelmandje:http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/78822
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Anson,

Ik heb win7 er voor de zekerheid toch maar weer bij gedaan. Bij de wlan adapter staat een rood vierkantje. Ik neem aan dat dat betekent dat ze die niet in voorraad hebben? Is daar een alternatief voor?

Friep

---------- Bericht toegevoegd om 14:46 ---------- Vorige bericht geplaatst om 14:35 ----------

Hallo Anson,

Ik heb win7 er voor de zekerheid toch maar weer bij gedaan. Bij de wlan adapter staat een rood vierkantje. Ik neem aan dat dat betekent dat ze die niet in voorraad hebben? Is daar een alternatief voor?

Friep

---------- Bericht toegevoegd om 14:48 ---------- Vorige bericht geplaatst om 14:46 ----------

Hallo Anson,
Het is net of het lijstje in mijn winkelwagen korter is geworden. Staat alles er nog op?

NB ik heb de engelse windows 7 64 bit besteld, omdat je in de nederlandse versie de speech engine niet hebt.

Friep

ps ik heb de vorige reactie bij ongeluk dubbel verzonden.....
 
Hallo Anson,

Ik wil de wlan met oranje vierkantje vervangen door die die jij voorstelde.

Ik wil graag Windows 7 home premium sp1 UK 64 bit (90.40 euro)erbij zetten, de engelse versie, omdat je bij de nederlandse versie de speech engine niet hebt.

Als ik zelf dingen in de winkelwagen verander, verdwijnen ze weer. De windows die ik erbij gezet had, is bv weer weg. Dat komt misschien doordat ik de winkelwagen niet gemaakt heb? Hij staat ws op jouw naam?
Zou jij dus bovenstaande dingen er voor mij op willen zetten?

Ik geloof dat het er dan zo wel mooi uitziet.
Ik zit wel boven mijn budget, maar dat moet dan maar.
Ik ga nu bestuderen hoe het gaat met betalen en bezorgen.

Nogmaals heel erg bedankt voor de moeite!!

Friep
 
Hoi Friep,

Bedoel je misschien zo?http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/18473

Winkelwagen staat niet op naam. Dus je kan het gewoon gebruiken.
Heb je misschien op de leegmaken knopje gedrukt?

Er komt nog een orderkosten van € 7,- bij.
 
Hoi Anson,

Ik val je nog een keer lastig. Ik vind het n.l. moeilijk om de inhoud van mijn winkelwagen te checken, en ik wil effe zeker weten of alles erop staat.
Komt het neer op:

  • behuizing
  • moederbord
  • intel cpu
  • windows
  • brander
  • videokaart
  • HD
  • cardreader
  • 2x4G ram
  • WLAN
  • USB2 en USB3
en ethernet? zit dat erop?

Friep
 
Er zit Gigabit ethernet op je moederbord. Op de site van je ASrock moederbord zie je onder de grote foto drie kleine. Klik op de rechter fotootje en je ziet de ethernet aansluiting links staan van de blauwe line in port.
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=H61M/U3S3&cat=Specifications

USB aansluitingen zitten ook op je bord. Zo moet je lijstje uitzien:

  • behuizing
  • moederbord
  • intel cpu
  • windows
  • brander
  • videokaart
  • HD
  • cardreader
  • 2x4G ram
  • WLAN
  • assemblage
 
Hallo Anson,

Er is nog een kleine wijziging gemaakt in de computer:
4launch schreef:

"Ik zie dat u gekozen heeft voor de Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD6570 2GB 1xDVI/HDMI in combinatie met de AOpen Midi Tower QF50J ATX 400W (zwart-zilver) .
Dit zal waarschijnlijk net gaan werken, maar de voeding zou in dit geval een probleem kunnen geven omdat hij te zwak is.
Om hierin veiliger te zitten zou ik u de volgende kast aanraden:
Antec Midi Tower VSK-2450 ATX 450W voor 81.00 (artikelnummer: 096103 ), http://www.4launch.nl/shop/product/096103/
Dit is de helaas de eerste kast die wij goed leverbaar hebben, en van een A-merk is, waardoor de sterkte van de voeding betrouwbaarder is."

En dat heb ik dus maar gedaan.
De computer is nu besteld.

Friep


---------- Bericht toegevoegd om 23:46 ---------- Vorige bericht geplaatst om 23:46 ----------
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan