• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

SSD in raid

Status
Niet open voor verdere reacties.

thvers

Vaak hier
Lid geworden
23 jan 2009
Berichten
807
Waarderingsscore
0
Hallo,

kan het op google niet goed vinden maar:

Kan ik een ssd in raid 0 zetten nadat er op 1 al een OS is geinstaleerd. dus de 2e ssd er later in zetten? zonder data verlies..
 
Nee, dat gaat niet!
Beide SSD's dienen hetzelfde type te zijn en leeg.
 
dus wat kun je dan verwachten
2 keer zo snel of wat?
 
Nee, je kunt van 2 60gb SSD'S dan 1 120GB SSD maken. De snelheidswinst is niet merkbaar.

Hmmm, daar ben ik het niet eens.

Als gewone HD's in Raid 0 wel snelheidswinst geven, waarom dan SSD's niet?

Er zal zonder meer sprake zijn van snelheidswinst, een en ander is wel afhankelijk van de kwalieit van de gebruikte raidcontroller.
 
dus als ik nu ng een ssd die ik nu heb er bij neem met 128 gb krijg ik dan nog betere prestaties
 
Theoretisch heb je betere prestaties, in de praktijk merk je er niet zoveel van. Blijkt ook wel uit de testen van de ocz revodrives, die nog veel sneller zijn, maar alleen in drukke servers zinvol zijn.
 
dus als ik nu ng een ssd die ik nu heb er bij neem met 128 gb krijg ik dan nog betere prestaties

Je hebt een curcial m 64 gb, dus is het onzin er een 128 gb naast te zetten.

Abraham zei het net nog...

""Nee, dat gaat niet!
Beide SSD's dienen hetzelfde type te zijn en leeg.''

Dus beide 64 gb, of beide 128 gb...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oeps, ik zie nu dat ik een klein foutje heb gemaakt, het moet raid 1 zijn dus mirroring. Het is voor een thuis server namelijk.

Sorry (a).

Met raid 5 was het geen probleem om er een bij te zetten toch? Hdds zijn van het zelfde type. Ssd zin die van Samsung 830 fyi.
 
Je hebt een curcial m 64 gb, dus is het onzin er een 128 gb naast te zetten.

Abraham zei het net nog...

""Nee, dat gaat niet!
Beide SSD's dienen hetzelfde type te zijn en leeg.''

Dus beide 64 gb, of beide 128 gb...

ja dan moet ik opnieuw windows er op zetten dat wist ik wel hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dus niks fout aan!!!!!
 
Oeps, ik zie nu dat ik een klein foutje heb gemaakt, het moet raid 1 zijn dus mirroring. Het is voor een thuis server namelijk.

Sorry (a).

Met raid 5 was het geen probleem om er een bij te zetten toch? Hdds zijn van het zelfde type. Ssd zin die van Samsung 830 fyi.


Ik zou wat een thuisserver nog wel even wachten met het inzetten van SSD's, tenzij je wel over geld beschikt om 1TB SSD's in te zetten!
 
de ssd is voor het os, dit door de zuinigheid en stilte. De films en bestanden komen op een hdd, maar door de hoge prijzen komt die o later. De ssd komt in raid 1, alleen wil ik de 2e er later in zetten
 
Nu weer voor het OS - in je vorige bericht had je over een server.

Heb je enig idee hoe snel de SATA-aansluitingen van het moederbord in jouw PC zijn?
 
ja het os van de home server. ja sata 600. Type weet ik nu niet, ben nu op het werk namelijk.
 
Hmmm, dan heb je in principe aan n SSD al genoeg!

Opteer dan voor de Samsung MZ-7PC0256D/EU met de hoogste IOP's snelheden van alle SSD's.
 
Ja het kan in princiepe met 1, zo wil ik het ook proberen maar als ik straks alles goed heb genstalleerd en al mijn bestanden staan op de, nog te kopen hdd's, wil ik als de Sad kapot gaat ik gewoon kan verder werken via de 2e Ssd.

Daarom mijn vraag of ik in 1x de Ssd moet installeren of Dat ik de 2e er later bij kan zetten. Zonder verlies van data.
 
Je heb eerder snelheidsverlies.

De accestime in een raidconfiguratie zal eerder hoger zijn als een losse SSD vanwege de tussenkomst van een extra controller. Het grote voordeel van een SSD ben je dan dus eigenlijk aan het tegenwerken.
 
oh dat wist ik nog niet,
Maar is het berhaupt wel mogelijk om raid 1 later in te stellen? zonder data verlies.

Kan ik idg. over paar dagen het ding in elkaar zetten en er een beetje mee spelen ;)
 
Zodra je RAID in gaat stellen word er geformatteerd. Je kan dus niet beginnen met 1 SSD en er later een naast zetten.


Je kan pas met schijven gaan wisselen als de RAID configuratie bestaat. Je moet dat dus eerst instellen en dat gaat niet zonder 2 [of meer] SSD's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan