• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Ssd, nieuwe harde schijf installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouterh

Nieuw lid
Lid geworden
28 sep 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik heb in mijn computer een ssdkaart met 120g. Nu heb ik een hdd gekocht met 1tb geheugen. Hoe zorg ik ervoor dat ik de hardeschijf kan zien? Ik heb 2 sata kabels die zich opsplitsen waarvan ik er 1 in de ssd heb zitten. Nu wil ik de andere dus gebruiken voor de hardeschijf. Ook heb ik zoals bij de ssd een kabel vanuit het moederbord naar de harde schijf met een zelfde soort kabel. Als ik nu mijn pc opstart blijft hij een tijdje op het beeld windows starten staan. Als ik naar mijn computer ga zie ik alleen de ssd (disk C) staan. Ook bij disk management staat de harde schijf er niet tussen. Ook verschilt het opstarten wel eens. Soms kom ik op het bureaublad of direct bij het moederbord setup waar ik naar het menu boot kan en daar staat de nieuwe harde schijf ook niet tussen. Wie kan mij uitleggen wat ik moet doen om dit aan de praat te krijgen? Bekijk bijlage 10311Bekijk bijlage 10312Bekijk bijlage 10313
 
Hallo Wouter,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Jouw discussie heb ik verplaatst; jouw bijlagen zijn niet zichtbaar.

Hoe afbeeldingen te posten: https://www.nationaalcomputerforum.nl/threads/afbeeldingen-posten-in-bericht.132011/
 
Een sata kabel die zich opsplitst kan niet, zal de voedingskabel zijn.

De data kabel aan die hdd dient op het 2e sata poort op het moederbord aangesloten te worden en ingedeeld in schijfbeheer waar ook de schijfletters worden toegekent.
 
Klopt.
lp heeft gelijk, een sata kabel kun je niet splitsen. elk heeft een aparte aansluiting op het mb nodig
mvg ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan