• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Ssd's echt naar hun grootje ?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Hallo, tijd geleden eens problemen met vastlopende pc gehad, en voelde me genoodzaakt de hoofdstroom toevoer knop (of hoe het ding heet) er bij aan te pas te laten komen. Heb op die manier wat paniekerig één (of zoiets) ssd en een hdd kasje wijlen geholpen. Kreeg ze nergens meer gesignaleerd, ook niet in het bios. Heb ondertussen vervangende er in. Maar las toch verhalen dat ssd's tegenwoordig toch niet zomaar door abrupte afkapping van stroom schade oplopen. Hier wel de meest goedkope soort (zover ik weet) die bestaat er in, dus gaat niet op in mijn geval misschien. Maar of iemand nog een idee heeft of er iets mee te proberen valt misschien (?).
 
Als je ze nergens meer ziet of kan vinden. Ze worden dus ook niet in de BIOS weergegeven ga er dan maar vanuit dat ze kapot zijn.
 
Als er een vervangende (een kopie?) in zit kan je proberen de oude schijf (kast weer open maken) aan te sluiten op de bij behorende kabels. Vaak zwerft er wel wat rond in de loze ruimte.
Dan opnieuw opstarten en kijken in verkenner of die hem ziet. Anders zo nodig een schijfnummer opnieuw toekennen met schijfbeheer (als dat niet lukt met bijvoorbeeld MiniToolPartitionWizard = gratis), en dan schijf openen met verkenner ( "mijn pc"). Kan je zien wat er nog in staat. Als je hem in die pc wil gebruiken: formatteren. En misschien kan er weer een kopie van de wel werkende schijf op (ook met MTPW), dfan heb je weer een reserve-schijf voor nood.
 
Volg antwoord niet helemaal, maar minitool al geprobeerd, daar wordt die ook niet in herkend.
 
Het kan zijn dat er geen schijfletter toegekend is aan die schijf.(heb ik zelf ook wel eens). J kan in eerst instantie proberen via schijfbeheer te kijken. Soms herkent die een letter-loze schijf ook niet. Anders kan je toch nog eens proberen met MiniToolPW: als die de letterloze schijf wel herkent dan zoeken in de linkerkolom naar "change letter" of zo, zie
dat is soms best ingewikkeld, maar er kan eigenlijk niets verkeerds gaan, want na dat je dat ingesteld hebt moet je links bovenaan een groot vinkje aanvinken.
5d9493318f105-No.001.jpg

Pas dan gaat hij dat (snel) uitvoeren.
 
@Najsnarf De schijven worden al niet gezien in het BIOS. Dus heeft het niets met de schijfletter te maken.
 
Je zal wel (weer) gelijk hebben; toch heb ik bij mij vaker gezien dat verkenner en schijfbeheer een schijf niet zagen, maar MTPW wel, en na het toekennen van een schijfletter door MTPW ik daar verder mee kon.
 
Je hebt gelijk dat een schijf zonder letter niet gezien wordt. MTPW ziet ze dan wel. Het enige verschil nu is dat de BIOS ze niet registreert. De computer herkent ze dus als niet als aangesloten.
 
hopelijk meldt GeWij zich weer.
 
................ MTPW wel, en na het toekennen van een schijfletter door MTPW ik daar verder mee kon.
Zoals eerder al zei, wat onduidelijk misschien, maar had zelf eerder met die tool geen succes. Kan best zijn dat na het nakijken in bios had geprobeerd, geen verstand wat progje kan, denk wie weet doet het een soort power detect alsnog, proberen waard, denk ik altijd maar dan, maar werd 'm dus niet.
 
Nu is er nog geen resultaat op de vraag van GeWij ( Maar of iemand nog een idee heeft of er iets mee te proberen valt misschien (?). ) in post # 1.
 
Gewoon dood die schijven. Afvoeren en geen tijd meer aan besteden!
 
Bedankt voor adviezen, laat nu eerst iig maar voor wat 't is.
 
Graag gedaan. Ik zal dit topic als opgelost mankeren.
 
Ps De melding die ik kreeg was "deze drive is vergrendeld", schiet me nog te binnen, weet niet meer wat voor omstandigheid dat was, dan detecteerde die toch ergens een drive dus. Zal eerst als het er eens van komt, weer eens aansluiten om precies te zien, hoe en wat ook weer. Maar als al, word iig voorlopig niet, dus kan nog steeds op afgesloten.

Ps Markeren als opgelost niet wat op verkeerde been zettend, leest iemand vanaf begin helemaal voor niks misschien door, mijn zaken verder niet, maar tja ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je vermeld nu dat de schijf vergrendeld werd ..in dat geval dien jij op te starten via een installatie media het zijnde een dvd of een usb stick ..
na dat je de taal/land instelling ingegeven heb dien je links onder de regel aan te klikken om Windows te herstellen ..let op je dient naar de geavanceerde herstel opties te gaan om vervolgens de opdrachtprompt te gebruiken met Diskpart .. denk dat Lange Pier de aangewezen persoon is om je hier mee verder te helpen en om de juiste opdrachtregels door te geven .
 
Misschien nog een, wat van nutte, update. Zelf de schijven niet geïnstalleerd in ahci mode. Als ik goed begrijp dan zijn ze niet hotplugable, in een commentaar op net erover was dat in die situatie wel het geval, waardoor iemand melde dat ineens van stroom afhalen geen probleem meer was, maar in geval dat ze in ahci modus zijn geïnstalleerd, had me op het verkeerde been. Dus schijven waarschijnlijk inderdaad afvoeren, en geen tijd meer aan verknoeien wel beste misschien (something sounds obsessive compulsive disorder, not talkgroup ready though, thank you).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan