• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Startmenu Windows 10 Home

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johannes1956

Gevestigd lid
Lid geworden
27 apr 2019
Berichten
399
Waarderingsscore
71
Beste Forummers,

is er iemand bekend met dit probleem ?
Collega van mij is hier al een paar weken mee bezig, we hebben samen alle Optie gehad en geprobeerd
Helaas is het niet blijvend en komt het na een paar dagen weer terug.
Misschien dat iemand van U een frissere kijk er op heeft.
Ook de opties van Microsoft zelf geeft geen oplossing op langere termijn
 

Bijlagen

  • startmenu probleem.jpg
    startmenu probleem.jpg
    101,3 KB · Weergaven: 24
Staat een fix voor bij, werkt dat niet, voer een sfc /scannow uit en een dism, beiden kun je uitvoeren met deze Tweak tool of in de powershell/CMD.
 
doe het volgende eens ..
Start opent niet meer in Windows 10 en is daardoor niet meer te gebruiken

Opent Start niet meer dan is dat alleen op te lossen met ingewikkelde commando’s.
Start hiervoor de opdrachtprompt met administratorrechten (via het Win-X menu) en geef het commando SFC /scannow.


als het probleem hiermee niet verholpen word ... geef dan het commando DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth.


Levert ook dit commando geen verbetering op ..
geef dan achtereenvolgens de commando's POWERSHELL (voor het activeren van de PowerShell)

geef in de PowerShell de volgende opdracht Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode –Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}. en klik op enter ..

wacht nu geduldig tot deze gedaan is en sluit daarna de PowerShell af ...en herstart je systeem .
 
ja was dit aan het opzoeken in mijn data base en zag pas na het plaatsen dat er al naar verwezen werd...
 
Staat een fix voor bij, werkt dat niet, voer een sfc /scannow uit en een dism, beiden kun je uitvoeren met deze Tweak tool of in de powershell/CMD.

Tja, dat waren de eerste die we al geprobeerd hebben ,geen problemen gevonden met sfc / scannow meerdere malen laten lopen ,helaas werkt het nog niet.
 
zelfs een nieuwe schijf geïnstalleerd, en Windows 10 opnieuw erop met alles wat nodig is.
maar ook dat heeft het probleem met het startmenu niet kunnen oplossen ,na een week weer het zelfde
helaas
 
Laat eens scannen naar malware etc??
 
als zelfs een verse installatie op een nieuwe schijf dit probleem heeft dan denk ik eerder aan een corrupte installatiebestand..en vraag ik me tevens af waar jij deze opgehaald heb .. heb jij deze verkregen via het Media Creation Tool 1809.exe
 
als zelfs een verse installatie op een nieuwe schijf dit probleem heeft dan denk ik eerder aan een corrupte installatiebestand..en vraag ik me tevens af waar jij deze opgehaald heb .. heb jij deze verkregen via het Media Creation Tool 1809.exe

nee,is via de officiële weg gegaan, heeft hij laten doen in een Computerzaak .
 
"– Start Menu doesn’t work or doesn’t open in Windows 10 "
Die fix uit het FIXWIN10 wil ook niet?
 
nee,is via de officiële weg gegaan, heeft hij laten doen in een Computerzaak .

je zou je verbazen mocht je weten dat ook zulke computershops zich daar wel eens aan wagen ...

via het media creation tool 1809.exe kun je jezelf een dvd , usb stick of een iso aanmaken ....
*terug ter zake .. doe het volgende pas als de vooropgestelde fixwin het niet verhelpt !

Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 - 8.1- 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5645929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !








Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5645921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png



In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...

Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .


Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..


En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.
564591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..





Opgelet ***
indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..


*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"

nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess

**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !

klik na het ingeven van de opdracht op enter .. ook nu wacht je tot de bewerking gedaan is en herstart je daarna je systeem ..
 
Die Fixwin10 doet dat allemaal via de gui.....
 
je zou je verbazen mocht je weten dat ook zulke computershops zich daar wel eens aan wagen ...

via het media creation tool 1809.exe kun je jezelf een dvd , usb stick of een iso aanmaken ....
*terug ter zake .. doe het volgende pas als de vooropgestelde fixwin het niet verhelpt !

Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 - 8.1- 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5645929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !








Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5645921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png



In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...

Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .


Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..


En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.
564591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..





Opgelet ***
indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..


*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"

nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess

**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !

klik na het ingeven van de opdracht op enter .. ook nu wacht je tot de bewerking gedaan is en herstart je daarna je systeem ..

we hebben de meeste DISM al getest hij vind geen fouten dat had ik al aangegeven
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    77,2 KB · Weergaven: 7
ik zie dit probleem als volgt , ik heb een nieuw huis gebouwd ,alles is klaar alleen ik kom niet binnen omdat de sleutel niet in het deurslot past,dus bouw maar een nieuw huis, :p
Nee hoor, het probleem is te zoeken in het Startmenu van Windows 10 de ene keer reageert het normaal
en de andere keer is er weer een Kritieke Fout
op het internet is dit probleem al langer bekend, je krijgt het niet opgelost met opnieuw te installeren
ik krijg nergens ook maar een foutmelding te zien,we hebben alles al geprobeerd wat er aangedragen is.
Helaas ,een gebed zonder einde.
Ik vind zelf dat ze bij Microsoft een steekje hebben laten vallen ,want dit is al veel langer bij hun bekend
 
maak eens een nieuwe gebruiker aan met administrator rechten en meld je vervolgens met deze dan aan ..... ben benieuwd of dan het start menu probleem is opgelost .. indien zo dan is je huidige gebruikersprofiel beschadigd .
 
Hallo,

Doe het volgende voor een beter overzicht:

Download de
577bf0efb8088-FRST.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie
RunAsAdmin.jpg
Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan