• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Static routing

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janssuh

Elite lid
Lid geworden
1 sep 2005
Berichten
6.676
Waarderingsscore
50
Hé allemaal!

Een hele lange tijd geleden maar ik heb jullie hulp nodig bij een vraag over netwerken ;-).

Ik heb 1 Ziggo modem met 5 publieke IP-adressen.
Er zijn 4 routers met allen een statisch publiek ip-adres ingesteld die hun eigen LAN DHCP netwerk aanmaken.

Ik heb 1 printer waar vanaf alle 4 de routers op geprint moet kunnen worden.
Als ik nog 1 extra router plaats waar alleen de printer aan vast hangt, is het dan mogelijk om middels static routing hierop te kunnen printen?
 
Het kan waarschijnlijk gewoon met normale routing. Een printer op een netwerk is tenslotte ook een soort computer met een eigen ip-adres. De overige pc's hoeven dan alleen te weten via welke router ze het netwerk met de printer kunnen bereiken.
 
Heb je vier routers of één router en een aantal Access Points? Dat is nogal een verschil namelijk. Vier routers lijkt mij nogal overdreven. Ook zie ik daar de functie niet van. Daarnaast, wanneer je echt meer routers gebruikt, zal ik eerst meer informatie over de routering moeten hebben om je te kunnen helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan