• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

steeds opnieuw problemen oplossen voor verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

gigobert

Gewaardeerd
Lid geworden
12 okt 2010
Berichten
1.086
Waarderingsscore
0
mijn schoonzus ervaart sinds enige tijd dat elke keer bij het opstarten van haar laptop ( Windows 7 ) het ikoontje voor internettoegang een kruis of uitroepteken toont en dat dus geen verbinding tot stand komt. Elke keer klikt ze er dan op en kiest voor "problemen oplossen" waarna verder alles goed schijnt te werken...tot dit zich herhaalt bij de volgende keer opstarten.
Waar moet ik aan denken als mogelijke fout? Netwerkadapter? En zo je, wat kan ik dan doen?
 
Wat geeft probleem oplossing aan als zij dat gebruikt?
Gebruikt zij alleen wifi? Zo ja gebeurt het dan ook met kabel?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Gigobert, laat jouw schoonzus onderstaande tool gebruiken en post het log ervan.

Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Dank voor jullie snelle reacties, Arie en Abraham.
Mijn dierbare schoonzus heeft erg weinig kaas gegeten van computers en gebruikt haar laptop vnl voor kleine bankzaken en dito on-line bestellingen. Bovendien woont ze in nld en verblijf ik in Frankrijk, dus communicatie zal niet zo soepel zijn met zo'n probleem.
Hoe dan ook...ze heeft een draadloos wifi netwerkje, dus geen kabelverbinding. Ik zal haar vragen de melding bij activeren van "probleem oplossen" te noteren en aan mij door te geven. ( Arie )
En m.b.t. de toolbox exercitie vrees ik dat ik dat niet telefonisch of evt per internet dusdanig kan overbrengen dat ze dit aan zal durven.
Ik stel eigenlijk voor nu om de door Arie gevraagde melding boven tafel te krijgen en aan jullie door te geven; de toolbox kan ik dan uitvoeren als ik weer in Nederland ben ( eind mei-begin juni waarschijnlijk ) en dit direct op haar computer regel.
Nogmaals bedankt.
 
Ja dat zou fijn zijn, dan weten we wat er steeds wordt herstelt.
Ook zou zij kunnen kijken of het ook met kabel gebeurd.
Gebruikt zijn Malwarebytes? Laat haar daar anders ook eens mee scannen, virussen/adware kunnen ook de boel ontregelen.
Dan kun je dingen uitsluiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb haar inmiddels een mailtje gestuurd..echter zal ik haar wel bellen want ze kijkt vast niet elke dag. Kabel proberen zal wel een probleem zijn want het kpn modem zit ver weg in een kast en mijn schoonzus is slecht ter been. Bovendien heeft ze vast geen geschikte kabel van die lengte.
Pal voor ik naar Frankrijk ging heb ik voor haar malwarebytes premium gekocht en uitgelegd hoe er af en toe mee te scannen; heeft ze vast niet gedaan, maar ik zal haar vragen dit alsnog te doen. ik geloof ook dat ik System Mechanics heb genstalleerd en ik meen dat dat progje ook je internetconnectie kan scannen. Enfin, ik kom er wel op terug zodra mogelijk.
 
Kan zij niet even met de laptop en een korte kabel naar het modem gaan zitten?
Ik vraag mij af op System Mechanics wel een goed programma is, dit kan ook het probleem veroorzaken.
Maar dat weet ik niet zeker.
Als ik op de site van hun kijk, zou dit ook Windows moeten repareren, dus zou er ook een melding moeten zijn van het internet probleem.
Maar als zij met Malwarebytes scant ben ik benieuwd wat daar uit komt.
We wachten het af wat er uit uitkomt
 
Misschien kan je haar helpen door mee te kijken met Teamviewer? Een gratis programma waarmee je haar pc kan overnemen en bedienen. Zo kan je gemakkelijk zelf zaken controleren en uitvoeren.

https://www.teamviewer.com/nl/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok aarie, we wachten even af..heb nog niks van haar gehoord en ook telefonisch lukt het niet. Geen paniek,komt wel goed.
En m.b.t. systemmechanics moet ik zeggen dat ik daar een heel tevreden gebruiker van ben , al flink wat jaren. Vandaar dat ik het ook heb aangeraden aan mijn schoonzus en dit mede natuurlijk voor mijn eigen gemak in het geval dat ik iets bij haar wil proberen te verbeteren.
En Rubensky...teamviewer heb ik wel gebruikt in het verleden maar ik zie geen kans haar dusdanige instructies te zenden dat ze het progje kan downloaden en installeren. Ik weet dat daar niets van terecht komt en hoogstwaarschijnlijk zal ze zo'n klus ook niet willen doen. Nee, het probleem is blijkbaar niet zo erg om even die probleemoplosser te gebruiker en als de malwarescan niets oplevert prefereer ik afwachten tot ik het zelf kan oplossen ( met jullie hulp ) over 2 maanden.
Dank allemaal tot dusverre
 
Het kan zijn dat zij System mechanics niet goed gebruikt, tenminste als je daar dingen kunt aanpassen?
Het zelfde heb je met Ccleaner, als je die normaal gebruikt gebeurd er weinig, maar sommige mensen passen
zelf dingen aan en zetten vinkjes aan waardoor Windows problemen geeft.
Maar we wachten het nog even af tot zij een reactie heeft gegeven :smile:
Geen dank hoor!
 
Mocht het nu zo zijn dat je steeds een heel eind bij elkaar uit de buurt bent dan kan je, als je de laptop weer eens in handen hebt, teamviewer misschien zelf installeren zodat ze hem in het vervolg alleen nog maar hoeft aan te klikken en de codes voorlezen. Zo kan je dan helpen op afstand.
 
Goed idee Rubensky. Ik zal het de desbetreffende, nogal eigenzinnige dame, voorleggen..zal wel lukken denk ik. Bedankt
 
Graag gedaan tot zover.
 
ik heb eindelijk een reactie gekregen omtrent de melding welke volgde op de "problemen oplossen"optie.
zie bijlage
Blijkbaar werkt alles nu nadat systemmechanics reparatie heeft uitgevoerd. Bovendien werkt ook weer haar draadloos aangesloten printer ( ik wist niet dat deze ook niet meer werkte).
Ik was reeds doende haar warm te krijgen om minitoolbox te downloaden, maar ik denk dat afwachten en hopen dat alles goed blijft wel zo simpel is. Persoonlijk heb ik er wel vertrouwen in en systemmechanics heeft ook mij vorig jaar uit een schijnbaar onoplosbaar verbindingsprobleem geholpen..
Jullie allemaal bedankt en mocht er iets nieuws zijn dan meld ik me weer
 

Bijlagen

  • probleem_olga.txt
    991 bytes · Weergaven: 51
Het zou ook een modem probleem kunnen zijn.
Maar laat haar uit voor zorg toch nog even scannen met Malwarebytes.
Geen dank en jij bedankt voor het terug koppelen.
 
Zou het inderdaad op dit moment even afwachten en aankijken wat er gebeurt. Vervolgstappen kan je altijd nog nemen mocht blijken dat deze nodig zijn.
 
zojuist een mailtje van schoonzus gekregen of eigenlijk 2. De eerste luidde dat Malwarebytes (premium ) had helemaal geen ongerechtigheden gevonden ; de tweede werd een enthousiast lyrisch betoog want blijkbaar hebben zich na de scan met systemmechanics nu al ruim 3 dagen geen enkel probleem meer voorgedaan. Ook de draadloze printer waarvan ze was vergeten door te geven dat die ook niet meer werkte, doet het weer !Dus probleem opgelost en ik en de diverse heren die daarbij geholpen hebben zijn van harte bedankt.
Na wat telefoontjes met haar heb ik inmiddels begrepen dat de problemen zich zouden hebben voorgedaan nadat ze problemen met haar vaste lijn kpn telefoon en kpn internet heeft gemeld en behalve een nieuwe telefoon ook haar oude is vervangen door een nieuwe. Ik neem aan dat e.e.a. wel even goed heeft gewerkt want normaliter gaat een servicemonteur niet eerder weg.
Toch denk ik dat ergens een afstelling niet correct is geweest hetwelk door systemmechanics werd gesignaleerd en via een "herstel" optie inderdaad is hersteld. Hoe dan ook ik neem graag afscheid van het probleem. Nogmaals bedankt voor al jullie input.
N.B. ik zal zodra ij in Nld terug ben bij haar teamviewer installeren voor voorkomende gevallen
 
Dank voor deze extra terugkoppeling.
 
Goed om te horen dat is het is opgelost en wat het probleem nu was.
Geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan