• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Stereosysteem aansluiten op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomas cadfael

Junior lid
Lid geworden
14 aug 2008
Berichten
69
Waarderingsscore
0
Ik heb een harddisc recorder waarmee ik muziek van de kabel opneem (Radio 4 en buitenlandse klassieke zenders). Die opnamen brand ik dan op een herschrijfbare DVD, waar ik dan op mijn laptop met behulp van DVD Audio Extractor de audio uithaal. Maar dat is nogal omslachtig en tijdrovend. Het zou veel handiger zijn als ik direct het audiosignaal - van de harddisc recorder of, via de versterker, direct van de kabel - op mijn laptop zou kunnen opnemen. Op internet word ik niet wijzer, want vrijwel alles gaat over het omgekeerde (hoe speel je bestanden op de laptop af op je versterker). In de handleiding van Audacity las ik dat je de audio-uitgang van de versterker moet aansluiten op de line-in van de PC, maar op een laptop zit volgens mij zo'n ingang niet. Wat is het alternatief? Kan ik de audio-uitgang van de versterker via een USB-ingang op de laptop aansluiten? Of kan het überhaupt niet?
 
Gebruik eem externe geluidskaart, bijvoorbeeld de Behringer UCA202 of 222.
Prima ding. Ik gebruik 'm zelf ook op m'n laptop i.c.m. Adobe Audition.

behringer-u-control-uca202-interfaz-de-audio-D_NQ_NP_4182-MLA2772215917_062012-F.jpg
 
Bedankt voor je reactie. Dat ziet er interessant uit. Daar heb ik wel wat aan. Ik zie dat je het volume op die geluidskaart handmatig kunt instellen. Maar dat kan natuurlijk ook in je software. Ik gebruik Audacity; daar moet je dan de externe bron opgeven. Ik neem aan dat als ik een externe geluidskaart aansluit, m'n laptop die als zodanig herkent en dat die dan in de keuzelijst van Audacity komt te staan.
 
Inmiddels aangeschaft en wat geprobeerd. Het werkt uitstekend met Audacity. Ik kan ook andere geluidsbronnen aansluiten, zoals DAT-recorder. Nogmaals dank voor de tip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan