• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sterke router gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Medjed

Gevestigd lid
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
309
Waarderingsscore
6
Goede morgen,
ik zoek een sterke router vooral voor WiFi maar daarop wil ik ook mijn PC aansluiten (via kabel) en nog 1 of 2 apparaten (ook met kabel). Ik heb TP-Link Archer C7 gehad maar die is niet sterk genoeg. 4-5 meter van de router af (in dezelfde kamer) gaat de signaal van 4 strepen naar 1 of geen. Dus mijn modem heeft al deze signaal sterkte, deze router voegt niks toe. Ik wil ook soms in mijn tuin op internet kunnen en dat is zeg maar 10 meter van de router plek af en 2 muren tussen. Het moet kunnen, toch? Er moet ergens een router zijn die betaalbaar is (tot rond 100 euro), niet te groot en met een goed WiFi signaal. Als iemand die heeft of kent, aub laten weten. Thanks.
 
Vraagje :

Ben je handig en niet te beroerd om een beetje te experimenteren?

Ik zat te denken aan een kleine aanpassing aan de Antenne . :)
(Mits je die buiten de router behuizing hebt zitten tenminste.)
 
@ Lange Pier - Budget is zoals ik zei tot rond de 100 euro.

@ Freddy Nova - Een kleine aanpassing,... hmmm, vertel.
 
Wat Lange Pier zegt: de zendvermogens behoren gelijk te zijn (100 mW meen ik) Toch zijn er volgens berichten fabrikanten die het daar niet zo nauw mee nemen en meer vermogen gebruiken. Dat zijn volgens mijn wel de duurdere exemplaren.
Zelf heb ik een Linksys AC1900 6900. Die heeft 3 uitwendig antennes en haalt zonder problemen mijn zolder. Laagste prijs zie ik is € 119.
Bijna net zo sterk als de Ziggo connectbox (zonder uitwendige antenne)
Lijkt qua vormgeving wel erg op de TP-Link Archer C7.
Als ik die antennes zo zie zou ik zeggen dat de reikwijdte beter moet kunnen.

Als je op een gunstige plaats een wandcontactdoos hebt kunt je ook nog een range extender (of zelfs powerplug met wifi)
proberen, deze heb ik ooit gekocht.: https://www.bol.com/nl/p/d-link-dap-1320/9200000009856187/
Doet het redelijk goed op de camping.
Met een range-extender verlies je blijkbaar wel snelheid.
En het hangt natuurlijk af van je andere aansluitingwensen.
 
Laatst bewerkt:
Tip: Installeer "wifi-analyzer" op je gsm. Altijd gemakkelijk om overal het wifi signaal te kunnen controleren. Dan zie je ook of je mss last hebt van een sterk signaal van de "buren"
Voor de laptop is er ook zo'n progje: bv. InSSIDer
Norm is volgens mij beter dan -65 dB.

Dit is ook niet onbelangrijk om te weten:
"Heb je last van wifi-drukte? Stap dan over naar de 5 GHz-frequentieband. Je hebt minder last van ander wifi-verkeer en werkt dus een stuk sneller en stabieler. Het enige nadeel is dat 5 GHz-signaal iets minder ver reikt dan een 2,4 GHz-signaal. "
 
Laatst bewerkt:
Wat Veng ook zegt over iets simpels als wifi drukte klopt.
Signalen zitten elkaar dan in de weg. (zeg ik dat goed?)

Wat ik wil zeggen is dat de oplossing voor jou probleem misschien heel simpel op te lossen is door bijvoorbeeld de router verder van de grond te plaatsen en op een plek, meer centraal, in de woning.
Een combinatie van kleine aanpassingen kan ook oplossing bieden en zou eerst daar iets mee doen voordat je een kapitaal kwijt bent aan een nieuwe router.

Daarnaast maakt het in sommige situaties (niet alle en niet altijd) ook uit wat voor antenne te gebruikt. Een betere antenne is vaak voor een prikje via E-bay.de wel aan te schaffen voor een paar eurie's en kan de moeite van het proberen waard zijn. Of je kunt eventueel via een aanpassing de (zend) richting van een antenne versterken en sturen in de richting waar je hem nodig hebt.

Simpele Aanpassingen

Ik moet zo weer weg maar ga vanavond even voor je online kijken of ik wat geschikte info/DIY voor je kan vinden om zo duidelijk te maken wat ik bedoel en wat er aan simpele/(mogelijk) geld besparende mogelijkheden er zijn!

Daar kom ik later even op terug!


ps: inSSIDer is idd een leuke tool en raad het ook aan die eens uit te proberen
 
Laatst bewerkt:
@ Medjed

Ik heb hier een link voor je als voorbeeld van wat ik bedoel.
Ik moet zeggen dat het er een beetje amateuristisch en komisch uit ziet maar het zal je in ieder geval geen cent kosten :cool:.. En waarschijnlijk gaat het nog werken ook! Ik zou het waarschijnlijk zelf toch eens geprobeerd willen hebben ...

Wifi Antenna Modding-youtube

Ik merk wel dat er ontzettend veel wildgroei aan artikelen over "Wifi Antenna Modding" is online.
De keuze is reuze !
Als je dit wat lijkt raad ik je aan om youtube en google te gebruiken met het zoeken met de hierboven genoemde zoek criteria!

Ik heb zelf eens een fijnmazig metalen keuken-zeef gebruikt in combinatie met een TP-Link wifi-dongle (usb) voor meer ontvangst (anders-om van wat jij bedoeld dus) en dat werkte prima!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan