• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Stoppen ondersteunen van apps, eigenlijk winstbejachtig complot, of wat ?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Dag, heb dus oudere mob. telefoon, wilde whatsapp (vanwege de pakkende naam vooral) installeren, maar dat lukt niet. Eerder was het mogelijk een soort beveiliging te omzeilen door datum van de telefoon even terug te zetten, maar, die mogelijkheid hebben ze bij whatsapp één of andere manier geblokkeerd. Nou waarom zouden ze dat doen, gewoon functionaliteiten niet meer upgraden voor bepaald systeem, dat snap ik, en is hun goed recht. Iemand die zelf toch met een verminderde versie dan het allernieuwste al lang meer dan blij is, zou dan nog gewoon gebruik kunnen blijven maken toch ? Dus is dit gewoon een soort samenzwering, om mensen maar te pushen weer nieuwere toestellen aan te schaffen ? Lees net een bericht erover, en dat is het uiteindelijke onverhulde advies van meneer de topman, "ik adviseer om een recentere ........ zo'n ding....... te kopen. Of is er een andere uitleg, als ik even mag vragen dat iemand me wat kan ophelderen, dat ik tenminste wat zekerder weet waar ik nou mee van doen heb.

Ps Ben wat vers op het forum hier, beetje wat persoonlijkere kluif misschien wat snel, maar moest 'm ff ergens kwijt, alvast misschien bedankt (dat ik maar even waag dus) als het even kon kon lijen.
 
Beetje sensationeel gesteld (alsof ik wat teweeg kon brengen), maar toch, voor mezelf wel belang om wat te hebben opgehelderd.
 
Ik baal ook van dit soort incompatbiliteit aankopen, maar dat balen doet iedereen wel die niet een suikeroom is toebedeeld. En het milieu is er ook niet blij mee.
De belangrijkste reden echter waarom programma's eisen stellen aan de telefoonversie is denk ik de beveiligingseisen. Oudere toestellen zijn gebouwd met de veiligheidseisen van die tijd, zonder zicht op waar de lekken precies zitten, en welke truuks kwaadwillenden in de toekomst uit hun mouw schudden, en als na jaren blijkt dat de hardware en/of het installeerbare besturingssysteem niet opgewassen is tegen de nieuwere data lekken en aanvallen van hackers, dan kan ik mij wel voorstellen dat een programma (lees: bedrijf) wat veel met gebruikersdata te maken heeft het blokkeert op die oudere toestellen. Zij zijn tenslotte degenen die ter verantwoording worden geroepen wanneer het mis gaat.
 
Het is puur een vorm van kostenbesparing. Het bijwerken van een app naar een veilige versie kost man-uren en dus geld. Men maakt een inschatting hoeveel mensen er nog met de oude, onveilige versie werken en niet kunnen overstappen naar de nieuwste versie. Zolang er genoeg mensen zijn die die versie gebruiken is het lonend om de app te updaten. Op het moment dat men dit aandeel te klein vindt om geld aan uit te geven stopt men met de ondersteuning van die versie. De versie wordt van de markt gehaald om te voorkomen dat mensen middels deze onveilige app slachtoffer worden van hackers of zorgen voor verspreiding van virussen, malware en al dat soort narigheid. Door je oude telefoon met verouderd, onveilig OS ben je al kwetsbaar, die kwetsbaarheid willen ze niet verder vergroten. Als er n.l. via hun app ellende verspreid wordt zijn zij degene die er op aangekeken wordt, en niet de gebruiker die met een verouderd OS en apps werkt.
 
Ja, had zelf liever gehad, en me logischer geleken alleen een waarschuwing te geven dat gebruik op eigen risico is, maar goed, zal wel aan mij liggen, en je doet er toch niks tegen, maar was benieuwd naar andere meningen, die heb ik dan nu, dus iig eerst bedankt maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan