• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Svideo Out Van Videokaart Naar Tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Animus

Gewaardeerd
Lid geworden
23 okt 2004
Berichten
1.515
Waarderingsscore
4
ik probeer het beeld en geluid van me computer op de tv te krijgen
ik heb een svideo kabeltje gekocht om vanaf mijn video naar mijn tv te pluggen
dit werkt maar niet helemaal ,ik krijg zwartwit en geen geluid
ik heb al vanallees geprobeerd maar het ligt niet aan me tv zelf
verder weet ik het niewt kunnen jullie mij helpen?
 
Heb je de geluidskabel aangesloten. Als het goed is heb je een dubbele kabel. De "Rond van ijzer" moet in de uitgang waar nou je boxen inzitten. Als je zwart-wit hebt moet je ff verder zappen op je TV heb ik ook gehad. Komt omdat de PC Amerikaanse signalen doorzend en de normale externe kanalen europees zijn. als het goed is is er 1 amerikaans. het kan natuurlijk ook zijn dat je tv geen s-video ondersteunt. dus hoe oud is je pc
 
Wat is het voor een video kaart die je hebt?
Vaak zijn er van allerlei programma's die je helpen met instellingen.
Voor het geluid moet je een kabel hebben die van jou uitgang op je pc (van de geluidskaart) zich omzet naar 2 tulp stekkers zoals die op een audio toren zitten.
zie voorbeeld:
FUL1_F8V3013df1.5M.jpg


Verder kan het zijn dat je zwart wit beeld hebt omdat je kabels er niet helemaal goed inzitten.
Je hebt ook converters die je kunt gebruiken die zetten je s video om naar scart en je kunt daar ook je audio kabels bij aansluiten.
FUL1_F8V3017df.jpg
 
De S-video kabel zorgt idd alleen voor het beeld.
Je moet op je PC wel aangeven dat je een PAL-signaal wilt hebben, en geen NTSC (= Amerikaans).
Dit kun je wel ergens vinden in de settings van je videokaart (Waar je ook de tv-out aan- of uitzet)


Aangezien je S-video gebruikt slaat dit waarschijnlijk niet op jou, maar zelf had ik dit probleem bij het gebruik van normale Tulp-stekkertjes, dat kwam omdat m'n videokaart wel een S-video out had, en met een klein convertertje van s-video naar tulp kon je dan een langere tulp-kabel aansluiten. Probleem was dat ik niet de bijgeleverde converter (van ATI) had gebruikt, maar eentje van m'n vorige videokaart (Een NVidia). Kennelijk zijn die dus niet onderling uitwisselbaar.
 
http://www.2and2.net/Uploads/Images/gh.JPG
dit is een screenie van mijn instellingen ,zoals je ziet staat er PAL.
het geluid snap ik nu alleen de kleuren niet want er staat pal
alvast bedankt voor de mooie uitleg met de plaatjes
btw zo'n scart gebruik ik ook
(mijn computer is pas gekocht met videokaart atiradeon9800xt,en ik heb al verschillende tv's gebruikt)
 
Je gebruikt nu PAL B maar je kan ook PAL G gebruiken, kijk eens of als je die verandert naar PAL G of het dan beter wordt.

Greetz,
YdieresiS
 
Volgens mij maakt dat normaal niets uit.
Ik denk dat er toch iets anders aan de hand is. Heb je al eens een ander kabeltje geprobeert? Of heb je al eens een tulp-kabeltje geprobeert?
 
svideotorca.jpg

Links is tulp, rechts is S-video

Een s-video naar tulp converter is meestal een kabeltje van een paar centimeter met aan 1 kant het tulpstekkertje en de andere kant zo'n s-video stekkertje.
Zo'n convertertje krijg je er meestal bij als je een videokaart koopt. Als je die erbij hebt zou ik het toch eens met een Tulp-kabeltje proberen. Of misschien heb je nog een andere s-videokabel liggen?
 
Kan je mss vertellen hoe je alles precies hebt aangesloten. Loopt je s-video van je tv-kaart gelijk naar je tv. Zoja als je zwart beeld hebt moet je mss inderdaad even zoeken naar kleur en vind je dat niet dan ondersteunt je tv waarschijnlijk geen s-video. Om een lang verhaal kort maken kijk even naar wat ik gepost heb onder deze link... klik hier

ciao flash
 
Sorry ik bedoelde ook video-kaart in plaats van tv-kaart. ok maar dat terzij is je probleem opgelost en zonee heb je wel de stappen gevolgd uit de link die ik je gaf?

ciao flash
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan