• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

switch kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maulem

Vaak hier
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
649
Waarderingsscore
29
Ik ben van plan om op termijn meerdere servers te plaatsen en deze aan te sluiten op mijn router. Ik heb echter te weinig ethernetpoorten op de router en bovendien staat de router in een ander vertrek dan waar de servers komen te staan. Er leidt 1 ethernetkabel vanuit de router naar dit vertrek, dus ik kwam op het idee om een switch te kopen. Maar ik heb een paar vragen alvorens ik overga tot de aankoop. Is het waar dat een switch gewoon het netwerk uitbreidt, dus stel ik heb aanvankelijk 192.168.2.* als netwerkadres op mijn router dan blijft datzelfde netwerkadres op de switch? Voorts maak ik gebruik van vaste IP-adressen die de DHCP-server op de router toewijst (DHCP-binding). Is het inderdaad zo dat de switch gebruik maakt van de DHCP-server op de router voor de IP-adrestoewijzing?
 
Voorts maak ik gebruik van vaste IP-adressen die de DHCP-server op de router toewijst (DHCP-binding)
Tis of vast of via de DHPC server en elke PC krijgt een eigen ip adres van de DHCP server.

Vaste ip adressen kunnen ook buiten de toegewezen DHCP range van de router.
 
Je hebt het over meerdere servers. De organisatie wordt dan wel belangrijk. Waar moeten we aan denken bij servers complete HP DL 380 servers of gewoon een paar NASjes?

Als je dat namelijk wil gaan doen kan je ook wel eens nadenken of je geen Firewall moet gaan aanschaffen.
 
Lange Pier bedankt voor het duidelijke antwoord.

Rubensky, dat is zeker zo. Ik heb hier nu één server staan die crashte al voortdurend met BSOD's door de netwerkaanvallen, die blijkbaar niet worden tegengehouden door de router. Ik heb toen BullGuard Internet Security geïnstalleerd, dat hielp wonderwel. Zodoende ben ik dus van plan op elk van die servers - welke zeker geen NASjes zijn maar volwaardige servers - deze antivirusoplossing mét firewall te installeren.
 
Maar als je complete servers gaat "houden" dan zal je toch echt ook moeten nadenken over een hardware firewall. Deze beschermt je tegen binnenkomend verkeer en dergelijke. Een software pakket op de servers moet ook maar is zeker niet voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan