• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Switch vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Kan ik zonermeer mijn 8 poorts TP-Link vervangen door een 24 poorts Netgear, zonder dat er instellingen aangepast hoeven te worden?

De TP-Link:

11217

De Netgear:

11218
 
Dat begrijp ik, maar blijven netwerkprinters dan ook functioneren en krijg ik geen pop-up dat deze niet gevonden kunnen worden?
Misschien ben ik te voorzichtig, maar "better to be safe than to be sorry"...
 
Wanneer het puus switch is dan kun je dat zonder meer doen! Wanneer het een managed switch is (wat niet heel waarschijnlijk is) dan niet want dan moet je dat ding vooraf configureren.
Een switch doet niet meer dan het netwerk verkeer wat je erin stopt (vanaf je modem naar de switch) doorgeven naar de aparaten die je op de switch aansluit.
Het kan hooguit nog zo zijn dat je de kabel die vanaf je modem komt op poort 1 of op poort 24 moet aansluiten maar dat is alles.
 
Dat begrijp ik, maar blijven netwerkprinters dan ook functioneren en krijg ik geen pop-up dat deze niet gevonden kunnen worden?
Misschien ben ik te voorzichtig, maar "better to be safe than to be sorry"...
Ding regelt het netwerk verkeer, niet meer en niet minder en doet verder niets met de aangesloten apparaten.
 
Het gaat om deze: klik!

1347794011_netwerk-switches-netgear-24-port-gigabit-rack-mountable-network-switch-jgs524-200eus.jpg
 
Je kan deze gewoon vervangen zonder problemen te hoeven verwachten (normaal gesproken). @DonWoozy heeft gelijk wanneer dit een managed switch is zou het zo kunnen zijn dat je vooraf instellingen moet doen.

Een aanvulling daarop als je een managed switch zou hebben maar je kiest ervoor geen configuratie in dat ding te stoppen dan zal deze gewoon functioneren als een plug en play switch. Pas wanneer je zal werken met een configuratie, van bijvoorbeeld Vlans, dan zal je die weer moeten configureren wil alles weer gaan werken.
 
In de beschrijving van de switch staat een regeltje wat zeg dat het een non-manageble switch is dus geen enkel probleem.

Deze 24-poorts rackmount gigabit switch van Netgear is een eenvoudige non manageable switch
 
Als bovenstaand voor mij is bedoeld; dat heb ik gelezen. Maar soms vinden mensen het fijn als informatie een beetje wordt aangevuld. Veel mensen vinden dat leuk zodat ze er ook nog wat van kunnen leren.
 
o nee nee niet speciaal voor jou maar meer ter bevestiging dat het een non-manageable switch is en je die zonder problemen kun inzetten :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan