Vraag Synology DS216se & Experia Box V10A

omer50

Bekend gezicht
Lid geworden
12 okt 2015
Reaction score
0
Punten
16
Beste leden,

zouden jullie mij kunnen helpen met het opzetten van mijn DS216se? Ik heb hem zelf al weten in te stellen voor gebruik met quickconnect en heb hem ook weten toe te voegen als een netwerklocatie. Quickconnect werkt zeer irritant en traag vind ik.

Wat ik wil bereiken is, dat ik buiten mijn huis om, net als thuis, de NAS als een netwerklocatie kan gebruiken. Puur om bestanden heen en weer te slepen.

Nou weet ik dat er poorten open gemaakt moeten worden. Dit heb ik ooit gedaan voor game servers, maar dat is al lang geleden.

De NAS zal zakelijk gebruikt worden dus ik vind het wel belangrijk dat ik niet zomaar al mijn bestanden kwetsbaar overdraag over het internet.

Zouden jullie mij hiermee verder kunnen helpen?

Alvast bedankt.
Mvg.

Aarie25

Moderator
Team lid
Lid geworden
12 apr 2013
Reaction score
327
Punten
83
Leeftijd
39
Hallo Omer,

Kijk eens of je iets aan deze informatie hebt -> Klik hier
( Poorten openen op de ExperiaBox)

Wat betreft de veiligheid van portwarden lees dit eens door -> Klik hier

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
17 okt 2011
Reaction score
125
Punten
63
Als je geen HTTPS gebruikt maar HTTP dan moet je poort 5000 openzetten in de router. Deze moet dan verwijzen naar je NAS.

Vervolgens moet je erachter komen wat je externe IP adres is. Dat kan via bijvoorbeeld www.watismijnip.nl Als je dan buiten de woning ben dan kan je in een willekeurige browser je externe IP adres invullen daarachter zet je dan :5000 druk op Enter en er zal verbinding met je NAS worden gemaakt.

omer50

Bekend gezicht
Lid geworden
12 okt 2015
Reaction score
0
Punten
16
Als je geen HTTPS gebruikt maar HTTP dan moet je poort 5000 openzetten in de router. Deze moet dan verwijzen naar je NAS.

Vervolgens moet je erachter komen wat je externe IP adres is. Dat kan via bijvoorbeeld www.watismijnip.nl Als je dan buiten de woning ben dan kan je in een willekeurige browser je externe IP adres invullen daarachter zet je dan :5000 druk op Enter en er zal verbinding met je NAS worden gemaakt.
is dat niet het zelfde als de quickconnect optie? wat ik wil bereiken is, dat ik op een andere locatie de nas als een netwerklocatie kan toevoegen. Wat ik tot nu toe heb begrepen is, dat ik poort 21 voor ftp moet opengooien?

omer50

Bekend gezicht
Lid geworden
12 okt 2015
Reaction score
0
Punten
16
oke dank voor de reacties, ik heb het voor elkaar weten te krijgen door wat poorten open te gooien en wat settings aan te passen in DSM.

Nu mijn volgende vraag.
Zoals ik al zei, ik had begrepen dat als je zomaar poorten opengooit het niet veilig is voor je bestanden etc.
Ik heb nu onder andere de volgende poorten open staan:
- 5000
- 5001
- 20
- 21

Via de DSM heb ik de volgende 2 dingen aangekruisd.
Ben ik nu veilig bezig met mijn bestanden die ik heen en weer plaats? Het zijn namelijk bedrijfsbestanden.

11362

omer50

Bekend gezicht
Lid geworden
12 okt 2015
Reaction score
0
Punten
16
En sommigen maken gebruik van de gratis synology ddns, is dat ook nodig?

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
17 okt 2011
Reaction score
125
Punten
63
Even op je vraag uit bericht #4 terugkomen nee, dat is zeker niet hetzelfde. Als je het op de door mij beschreven manier doet heb je Quickconnect niet nodig.

AnjoZ

Gevestigd lid
Lid geworden
18 sep 2013
Reaction score
14
Punten
18
@ Rubensky, als ik jouw methode gebruik wordt ik bij de voordeur al af gehouden, terwijl met quickconnect ik gewoon op alle 3 NASsen kom.

Jouw ip adres ding geeft ook hele andere info over provider als deze Engelstalige www.whatismyop.com, heb je daar een verklaring voor??

omer50

Bekend gezicht
Lid geworden
12 okt 2015
Reaction score
0
Punten
16
Even op je vraag uit bericht #4 terugkomen nee, dat is zeker niet hetzelfde. Als je het op de door mij beschreven manier doet heb je Quickconnect niet nodig.
Ooh mijn excuus, heb daar mijn vraag niet goed verwoord. Ik bedoelde daar eigenlijk, is dat niet het zelfde interface als bij quickconnect. Gaat hij dus niet naar dsm als ik vervolgens mijn ip met :5000 gebruik?

Wat ik wou bereiken was ftp met een netwerklocatie op windows wat mij ondertussen is gelukt, alleen zoals mijn vraag hierboven ook aangeeft, ik tijfel qua veiligheid.

omer50

Bekend gezicht
Lid geworden
12 okt 2015
Reaction score
0
Punten
16
Nu wil ik poort 22 opengooien voor ftps, maar wanneer ik de regel aanmaak, is de poort alsnog niet open. Iemand enig idee?
----

update:
het is inmiddels gelukt. Alleen werkt het niet om te connecten met tls/ftps of sftp via het toevoegen van een netwerklocatie? filezilla werkt wel? is diet niet mogelijk om het als een netwerklocatie toe te voegen? zodat je hem gewoon via de tab, deze pc kan bereiken?

Laatst bewerkt:

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
17 okt 2011
Reaction score
125
Punten
63
Eerst even dit; Ik zie je steeds complete reactie quoten dat is niet nodig. Iedereen kan het teruglezen. Gebruik die functie alleen om een bepaald deel van een reactie aan te duiden.

Dan je vraag: natuurlijk kan je een netwerklocatie op je pc toevoegen. Alleen dan moet je NAS wel in hetzelfde netwerk hangen als je computer.

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan