• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Synology DS216se & Experia Box V10A

Status
Niet open voor verdere reacties.

omer50

Bekend gezicht
Lid geworden
12 okt 2015
Berichten
190
Waarderingsscore
0
Beste leden,

zouden jullie mij kunnen helpen met het opzetten van mijn DS216se? Ik heb hem zelf al weten in te stellen voor gebruik met quickconnect en heb hem ook weten toe te voegen als een netwerklocatie. Quickconnect werkt zeer irritant en traag vind ik.

Wat ik wil bereiken is, dat ik buiten mijn huis om, net als thuis, de NAS als een netwerklocatie kan gebruiken. Puur om bestanden heen en weer te slepen.

Nou weet ik dat er poorten open gemaakt moeten worden. Dit heb ik ooit gedaan voor game servers, maar dat is al lang geleden.

De NAS zal zakelijk gebruikt worden dus ik vind het wel belangrijk dat ik niet zomaar al mijn bestanden kwetsbaar overdraag over het internet.

Zouden jullie mij hiermee verder kunnen helpen?

Alvast bedankt.
Mvg.
 
Hallo Omer,

Kijk eens of je iets aan deze informatie hebt -> Klik hier
( Poorten openen op de ExperiaBox)

Wat betreft de veiligheid van portwarden lees dit eens door -> Klik hier
 
Als je geen HTTPS gebruikt maar HTTP dan moet je poort 5000 openzetten in de router. Deze moet dan verwijzen naar je NAS.

Vervolgens moet je erachter komen wat je externe IP adres is. Dat kan via bijvoorbeeld www.watismijnip.nl Als je dan buiten de woning ben dan kan je in een willekeurige browser je externe IP adres invullen daarachter zet je dan :5000 druk op Enter en er zal verbinding met je NAS worden gemaakt.
 
Als je geen HTTPS gebruikt maar HTTP dan moet je poort 5000 openzetten in de router. Deze moet dan verwijzen naar je NAS.

Vervolgens moet je erachter komen wat je externe IP adres is. Dat kan via bijvoorbeeld www.watismijnip.nl Als je dan buiten de woning ben dan kan je in een willekeurige browser je externe IP adres invullen daarachter zet je dan :5000 druk op Enter en er zal verbinding met je NAS worden gemaakt.

is dat niet het zelfde als de quickconnect optie? wat ik wil bereiken is, dat ik op een andere locatie de nas als een netwerklocatie kan toevoegen. Wat ik tot nu toe heb begrepen is, dat ik poort 21 voor ftp moet opengooien?
 
oke dank voor de reacties, ik heb het voor elkaar weten te krijgen door wat poorten open te gooien en wat settings aan te passen in DSM.

Nu mijn volgende vraag.
Zoals ik al zei, ik had begrepen dat als je zomaar poorten opengooit het niet veilig is voor je bestanden etc.
Ik heb nu onder andere de volgende poorten open staan:
- 5000
- 5001
- 20
- 21

Via de DSM heb ik de volgende 2 dingen aangekruisd.
Ben ik nu veilig bezig met mijn bestanden die ik heen en weer plaats? Het zijn namelijk bedrijfsbestanden.

11362
 
En sommigen maken gebruik van de gratis synology ddns, is dat ook nodig?
 
Even op je vraag uit bericht #4 terugkomen nee, dat is zeker niet hetzelfde. Als je het op de door mij beschreven manier doet heb je Quickconnect niet nodig.
 
@ Rubensky, als ik jouw methode gebruik wordt ik bij de voordeur al af gehouden, terwijl met quickconnect ik gewoon op alle 3 NASsen kom.

Jouw ip adres ding geeft ook hele andere info over provider als deze Engelstalige www.whatismyop.com, heb je daar een verklaring voor??
 
Even op je vraag uit bericht #4 terugkomen nee, dat is zeker niet hetzelfde. Als je het op de door mij beschreven manier doet heb je Quickconnect niet nodig.

Ooh mijn excuus, heb daar mijn vraag niet goed verwoord. Ik bedoelde daar eigenlijk, is dat niet het zelfde interface als bij quickconnect. Gaat hij dus niet naar dsm als ik vervolgens mijn ip met :5000 gebruik?

Wat ik wou bereiken was ftp met een netwerklocatie op windows wat mij ondertussen is gelukt, alleen zoals mijn vraag hierboven ook aangeeft, ik tijfel qua veiligheid.
 
Nu wil ik poort 22 opengooien voor ftps, maar wanneer ik de regel aanmaak, is de poort alsnog niet open. Iemand enig idee?
----

update:
het is inmiddels gelukt. Alleen werkt het niet om te connecten met tls/ftps of sftp via het toevoegen van een netwerklocatie? filezilla werkt wel? is diet niet mogelijk om het als een netwerklocatie toe te voegen? zodat je hem gewoon via de tab, deze pc kan bereiken?
 
Laatst bewerkt:
Eerst even dit; Ik zie je steeds complete reactie quoten dat is niet nodig. Iedereen kan het teruglezen. Gebruik die functie alleen om een bepaald deel van een reactie aan te duiden.

Dan je vraag: natuurlijk kan je een netwerklocatie op je pc toevoegen. Alleen dan moet je NAS wel in hetzelfde netwerk hangen als je computer.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan