• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Syrian civilians back to thier Homes in 1070 South Aleppo

Een land vol waanzin! Ik moet heel eerlijk zeggen dat het mij niets doet. In mijn 60 + jaren heb ik al zoveel ellende uit de Afrikaanse landen gezien, en, het houd ook nooit van zijn leven op. En ik ben absoluut geen koude kikker, altijd geneigd anderen te helpen, maar dit eindigt nooit!
 
Een land vol waanzin, schrijft prutser.
Daarbij wil ik dan aantekenen: met dank aan de westerse regeringen, die Asad nog steeds weg willen hebben.
 
Dag Abraham,

Ik ben ook altijd een voorstander geweest van het uit de weg ruimen van Saddam Hoessein, Gaddafi, en dat soort misdadige tirannen, totdat we wisten dat deze landen een dergelijke tiran nodig hebben, om de vele verschillende heet gebakerde volkeren uit elkaar te houden! Ook Asad is een dergelijk figuur, maar weg halen wordt het probleem vele malen erger. Deze landen hebben het westen ook gevraagd en verleid, om hulp te bieden. Zodat ze naderhand de macht konden overnemen, IS is daar een voorbeeld van. Het beste is een gigantische hek er om heen, en ze zoeken het maar uit daar. Het Afrikaans probleem, is nu, ONS Europees probleem geworden, en we weten maar al te goed waar dat op uit gedraaid is!
 
Het leeft niet erg op dit forum, dit onderwerp. Dat snap ik ook wel een beetje. Elke dag gaat het over ellende, en dan maak je een keus, omdat allemaal niet in je op te nemen. Ik merk zelf ook wel dat de rek er uit is. Soms denk ik, ik trek de pc los van internet. Gelukkig kan ik het relativeren, je kunt niet alles oplossen.
De regio moet het zelf doen, en niemand anders! Ik denk niet dat ik dat nog zal mee maken, dat het daar pais en vree wordt.
We zien het wel, en anders maar niet!
 
Gelukkig kan ik het relativeren, je kunt niet alles oplossen.
De regio moet het zelf doen, en niemand anders! Ik denk niet dat ik dat nog zal mee maken, dat het daar pais en vree wordt.
We zien het wel, en anders maar niet!


Jij gaat meemaken hoor, dat Aleppo bevrijd gaat worden.
Dat zal hooguit nog enkele maanden duren schat ik zo, tenzij ..........
 
Wel een heel schamele overwinning, er staat praktisch niks meer overeind. Iedereen stond ooit te juichen om de arabische lente. Maar revoluties verslinden, zoals altijd, hun eigen kinderen.
 
Dag Abraham54,
Wat ik met pais en vree bedoel is, dat het in die hele regio ooit geen oorlog meer is. En dat is iets wat ik nog niet op korte termijn zie gebeuren!
Het zijn allemaal heet gebakerde lui, die het leven niet aanhangen, maar de dood, en daar komt nooit iets goed van. Voorbeelden te over!

Dag webally,

Dat vind ik een hele mooie uitspraak van je, want zo is het ook!
 
Er zit veel meer achter al die Arabische lentes!
En kijk ook maar eens wat er met Libi is gebeurd en hoe de leefsomstandigheden van de bevolking aldaar verslechterd is.
 
He Araham54,

Moammar al-Qadhafi, dat was ook een smerige tiran, alleen, daardoor kon ie de bevolking wel uit elkaar houden.
Zijn banden met terrorisme , bv de aanslagen in Mnchen, Lockerbie, maakte hem ook niet populairder in het buitenland.
Alhoewel hij in zijn laatste jaren wat gematigder werd!
Uiteindelijk heeft zijn eigen bevolking hem te grazen genomen, met alle gevolgen van dien.
Het is daar verre van rustig in die regionen, vandaar mijn uitspraak, of het daar ooit vrede wordt in die regio!
 
Het leeft niet erg op dit forum, dit onderwerp. Dat snap ik ook wel een beetje. Elke dag gaat het over ellende, en dan maak je een keus, omdat allemaal niet in je op te nemen. Ik merk zelf ook wel dat de rek er uit is. Soms denk ik, ik trek de pc los van internet. Gelukkig kan ik het relativeren, je kunt niet alles oplossen.
De regio moet het zelf doen, en niemand anders! Ik denk niet dat ik dat nog zal mee maken, dat het daar pais en vree wordt.
We zien het wel, en anders maar niet!
Het zou best wel kunnen leven maar wat zouden wij op dit forumpje verder kunnen bijdragen aan zo'n wereldwijd ingewikkeld probleem.
Niets dus.

IS wordt bevoorraad door Turkije, de olie wordt aan diverse landen verkocht, met het geld worden ook wapens en voertuigen gekocht, meest in Turkije.
Dan nog al die groeperingen die door diverse landen worden bevoorraad, vooral Saudi Arabi met zijn eigen agenda om die vreselijke religie overal te verspreiden en die ook IS onderhouden.

Dan wordt het alleen maar wat gebrabbel hoe erg het allemaal is maar voor de rest is het te complex om maar iets zeker te weten en om er ook maar iets te kunnen veranderen.

Dat het allemaal is veroorzaakt door de haviken in het witte huis, de republikeinen zijn er nauwelijks op afgerekend, en de slappe houding ven de EU lijkt mij duidelijk.
 
Dag Lange pier,

Ik vind het wel interessant om ns een keer een discussie op te starten omtrent, wat er in de wereld gebeurt, een ander zijn menig of zienswijze kan verhelderend werken.

Hoe het zit, weet ik niet echt, en om anderen na te praten, of te lezen, dat is zo afhankelijk van, wie het zegt of schrijft!
Er zijn nu zoveel partijen die zich er mee bemoeien, ieder met zijn eigen beweeg redenen.
Voor een buitenstaander is het nauwelijks meer te volgen!
Wat mij betreft gooien ze dat hele gebied plat met bommen. Het gaat daar nooit wat worden!
Dat wereld deel is totaal ziek. En inderdaad alles draait om macht, geld, wapens, olie, enz.
Nagenoeg het hele continent moet omheind worden, zodat deze primaten Europa niet meer kunnen verzieken, met hun waanzinnige religie.
Noem mij n land daar, waar geen gewapende strijd is onderling.
Inmenging aldaar is vragen om enorme problemen, helaas zijn er in Europa ook al vele onschuldige slachtoffers gevallen in naam van deze moord "religie".
Er is geen westerling die het daar voor elkaar krijgt, om er totale vrede en harmonie te bewerkstelligen!
In dat werelddeel zal nog veel bloed vloeien, ontiegelijk veel!
 
Weet je, hier een echte discussie toppic over maken, is mijn inziens geen goed idee.
Dat wordt vermoedelijk dan een polemiek.
@ LP: jij hebt me verrast met wat je geschreven hebt; daar zit volgens mij inderdaad de angel.
 
Ik heb onderhand ook wel door dat aan deze discussie, geen einde komt. Ieder heeft z'n eigen inzichten in deze.
En daar verander je weinig aan. Interessant vind ik het wel. Wat ook belangrijk is, elkaar's mening te respecteren.
 
Denk dat hier in het westen de meningen niet zo veel verschillen.
Euvel zijn de heersende machten die de problemen daar proberen op allerlei manieren zo te manipulieren dat er profijt voor hun eigen standpunten kunnen worden behaald.

Als Merkel echt wilde dat al die Syriers welkom in Duitseland zouden zijn dan had ze niet ingestemd met die deal met die enge Erdogan, die is een groter probleem dan Assad, wat ook een engerd is.

Indien die in het verleden een democratie had toegestaan zou het nu een welvarende staat zijn, miss. was hij gewoon president gebleven, maar meneer moest en zou de president blijven.
 
Indien die in het verleden een democratie had toegestaan zou het nu een welvarende staat zijn, miss. was hij gewoon president gebleven, maar meneer moest en zou de president blijven.

Ik zie even niet in deze regel over wie je het hebt!
 
Vergeten dat Assad door meer dan 90% van de bevolking bij de laatste presidentsverkiezingen in Syri herkozen is?
 
Juist - maar vergeet ook niet dat Assad juist door de westerse media in een heel kwaad daglicht is gesteld.
Amerika heeft echt niet vergeten dat de CIA in 1949 Syri uit is gegooid, nadat de CIA door omkoping getracht had het heersende regime ten val te brengen ten faveure van een pro-Amerikaanse regering.

Overigens kan je wat in 2014 in Syri is gebeurd vergelijken met de Amerikaanse presidentsverkiezingen tijdens de Amerikaanse Burgeroorlog in de 19e eeuw.

Abraham Lincoln noemde dat toen een overwinning van de democratie.
 
Laatst bewerkt:
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan