• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Systeem bevriest I7700K, asus ranger

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterRoz

Nieuw lid
Lid geworden
25 mrt 2020
Berichten
5
Waarderingsscore
0
PC Asus Ranger Max Intel 7700 k
Opbouw:
Mobo: 'ASUS Maximus VIII Ranger,
CPU: Intel 7700K
Memory: Corsair 2 x 8 GB
VGA: Zotac GeForce GTX 470 AMP Edition 1280MB GDDR5
SSD: OCZ Solid State Drive Revo Drive 3- 240GB - PCIe x4
Voeding: Cooler Master Voeding Silent Pro Gold, 700Watt
Optsche: LG Bluray Brander BluRay 10xWrite Retail Black

Wat is het euvel: Pc stopt midden in het werk., beeld bevriest.
Nadat die bij FixLAb Weert is geweest Boot hij en als je W10 setup draait, komt het draaiend zandlopertje even en bevriest.

Wat heeft Fixlab gedaan:
Geheugen:?
Videokaart: ?
SSD Revodrive V3 : ?
Voeding: ?

Advies is Moederbord te vervangen.

Wat heb ik gedaan na FixLAb;
Ander Moederbord op advies Fixlab, Asus Z170 -A , geen resultaat, boot ( ook bios toegankelijk) maar zowel de revodrive als USB stick met W10 setup (met nieuwe image) blijft hangen paar seconden na het asus logo met de ronddraaiende zandloper bevriest na 4 seconden.

SSD Revod drive eruit, HDD van Magreth met werkend os erin, zelfde euvel.

Geheugen eruit, 2 nieuwe repen erin van Corsair 3000 MHz , zelfde euvel.

Vraagje natuurlijk, zit de isolatie plaat wel op het subframe vd koeling aan de onderzijde.?
Is de voeding wel geswitched? Door Fixlab
 
Een computerzaak die de oorzaak niet kan vinden? weinig vertrouwen erin dan.

Freezes ontstaan in de videokaart, die eens omruilen voor een andere indien mogelijk en kijken of het daar aan ligt.
 
BIOS toegankelijk schrijf je, en daar blijft de boel wel draaien ?
Dan de videokaart inderdaad checken. De Windows installaties hebben allebei een hogere resolutie in te schakelen.
 
CPU eens eraf halen en kijken of alle contactjes nog goed/recht zijn, schoonmaken, terug monteren met nieuwe koelpasta, cooler erop. Dan bij start naar BIOS en standaardinstellingen herstellen. Ook videokaart eruit en monitor aansluiten op video moederbord. Resulaat?
 
Videokaart verwijdert en on board vga aangesloten op monitor, blijft hetzelfde euvel.
 
CPU eens eraf halen en kijken of alle contactjes nog goed/recht zijn, schoonmaken, terug monteren met nieuwe koelpasta, cooler erop. Dan bij start naar BIOS en standaardinstellingen herstellen. Ook videokaart eruit en monitor aansluiten op video moederbord. Resulaat?
Ik heb de cpu dus nu op een ander mobo zitten, niet schoongemaakt, de contactjes zijn toch bolle puntjes?
 
ik zou eerder eens het bios in gaan en de clock frequentie van je ram geheugen eens verlagen met 5% ( zomaar een gedachte dat het mogelijk wel hieraan kan liggen )..
 
. . . de contactjes zijn toch bolle puntjes?
Honderden.

Eigenlijk blijft alleen die CPU as oorzaak over ? Zou de eerste zijn waar ik van hoor.
 
Ik heb de cpu dus nu op een ander mobo zitten, niet schoongemaakt
En ?

Ik hoop dat je in dit nogal speciale geval ook een andere muis en keyboard probeert. Vergeten we snel.
Winkel zal dat misschien wel gedaan hebben ?
 
Ja, die hebben eigen muis en keyboard gepakt.
Geheugen , wat er in zat is ook getest, gisteren nieuw geheugen erin gezet , spijtig vergeten te vertellen dat , dat erin zit, hebben ze vandaag getest, met een bootable tester, viel de pc weer uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan