• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Systeembackup met aomei pro gemaakt terug zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefken

gepensioneerd ingenieur
Lid geworden
26 jul 2006
Berichten
513
Waarderingsscore
2
Hi,
Mijn laptop startte niet meer op enaar bleef hangen. Herstel via Windows met terugplaatsen vanherstelpunt ging niet.
Dus dacht ik een systeemherstel te doen met een systeem backup van aomei.
In die systeemherstel fullsysteem staan twee files.
Ik'heb twee schijven een sdd van 500gb en hdd van 2Tb
Hoe kan ik die systeembackup op mijn sdd krijgen?
Of moet ik eerst een schone win installatie doen
Ik zie ook mijn sdd niet meer (deze is pas nieuw)
 
Lange pier,
Ik heb de boot en ik heb de Systeembackup dat is het probleem niet in de Systeembackup zitten twee files, welke kies ik om terug te zetten?
 
Twee keer hetzelfde maar bij de tweede staat er nog een 1 bij
 
Probeer dan die waar 1 bij staat, die neemt die andere mee als het goed gaat, stond de backup ingesteld als een incrementele backup?

Wel vreemd want als ik het hier bekijk krijg ik alleen de naam van de hele backup en niet afzonderlijke adi files.
 
ik kiers altijd voor full

maar ik heb zo een backup terug gezet
eerst een de tweede en daarna de eerste en het resultaat staat in mijn schijfbeheer

2.JPG

wat ik niet begrijp is dat de backup twee is terug gezet naar mijn schijf 0 wat nu mij d:/ hdd van 2 TB is en er daar nu twee installaties op staan.
Op mijn c:/ staat mijn backup op van voor de 1809 en gemaakt op 9/7/18.
waarom kan ik die backup van aomei niet op de c krijngen ipv op d D
dat zou toch automatisch moeten gaan
Probeer dan die waar 1 bij staat, die neemt die andere mee als het goed gaat, stond de backup ingesteld als een incrementele backup?

Wel vreemd want als ik het hier bekijk krijg ik alleen de naam van de hele backup en niet afzonderlijke adi files.
 
Wat stel ik dan best in?
 
Ik heb dan uiteindelijk de backup terug kunnen zetten op mijn c schijf. dus na enige updates sinds 3 oktober vooraleer een nieuwe backup te maken kan ik weer verder het volgende probleem op te lossen
als ik mijn schijfbeheer bekijk is mijn d:/schijf voorzien van twee installaties windows dus daar moet wat aan gebeuren
1.png


dus op de d schijf ben ik al mijn kwijt gezien ze overschreven zijn daar als die herstelschijven
De data had ik ook gebackupt zodat die te herstellen zijn
maar hoe kan ik van mijn dschijf nu een partitie maken en de andere partities weg doen?
 
nu is het probleem dat de laptop altijd wil opstarten van die d schijf en niet van de c: schijf

zie mijn boot scherm
2018-11-11 17.16.43kopie.jpg
hoe krijg ik die samsung boven? Of moet ik de schijf d uit mijn computer verwijderen?
ik kan via de samsung ssd opstarten als ik ze kies maar dan moet ik altijd via dea boot opstarten en die schijf kiezen
 
als ik de schijf d eruit neemt start hij natuurlijk op
 
maar als ik ze er terug insteek start ie weer op van de d schijf en is het om zeep
dus steeds nog altijd via boot de samsung ssd kiezen
dus zolang die d schijf een boot is zal het probleem niet opgelost zijn
dus moet ik die d schijf die boots weg doen en dan 1 partitie maken en formaterenmaar dat gaat blijkbaar niet via schijfbeheer hoe dan wel ? met speciale programma's? welke?
 
In schijfbeheer: klik met de rechtermuisknop in het linkse grijze vak van schijf 0 (waar staat: schijf 0, standaard, enz) dan krijg je een menu. Wat staat daar allemaal in (screenshot)?
 
open msconfig ...in het vak computer opstarten heb jij wellicht 2 opstartregels ..
zie mijn plaatje … eentje hiervan is dan ook het standaardbesturingssysteem en als zo dannig dan ook ingesteld de time-out staat op nul .. (verander ik deze time-out dan krijg ik een bootkeuze menu te zien en nu deze op nul staat dus niet ..m.a.w. het standaardbesturingssysteem start hier telkens op ).
Ashampoo_Snap_zondag 11 november 2018_19h07m08s_001_.png
 
Ruil die 2 schijven even om met de sata kabels, bootschijf aan sata 0 (of 1), de eerste i.i.g.

Een UEFI systeem start altijd op via de Windows Boot Manager en die kiest de eerste schijf.

Wel vreemd dat die schijf er 3 x instaat met de Windows Boot Manager in de boot selector.
 
Waarschijnlijk omdat ik drie keer die backup terug heb gezet naar de d schijf hij heeft drie boots gemaakt op die schijf, hoe krijg ik die eraf?
 
Ik kan die schijven niet omwisselen want SSD is geen data maar anders is een ssd 960 Evo of zoiets en heeft een andere aansluiting. Het gaat hier over een laptop Asus gamer
 
Kunnen alleen SATA schijven zijn, zit geen M.2 aansluiting in, niet in de war met de slede?
En waar zitten die schijven? foto's?
 
Ssd is Samsung 960 EVO 500 GB M.2 nvme ssd
HDD is segate Barracuda 2TB s-ata III
Voor foto's dien ik laptop open te doen
Foto's zijn te zien op coolblue.be waar ze gekocht zijn
 
https://tweakers.net/pricewatch/zoe...KISoFhicTJcpCA12ROoTtdQR6kgMT01OLMqVcnK1KAWAA
Nog een ander type dan deze dus, zag er niet eentje met een M.2.

Selecteren met enter en met de pijl naar boven verplaatsen.
nu is het probleem dat de laptop altijd wil opstarten van die d schijf en niet van de c: schijf

zie mijn boot scherm
Bekijk bijlage 10587
hoe krijg ik die samsung boven? Of moet ik de schijf d uit mijn computer verwijderen?
ik kan via de samsung ssd opstarten als ik ze kies maar dan moet ik altijd via dea boot opstarten en die schijf kiezen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan