• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Taal veranderen in windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinus76

Nieuw lid
Lid geworden
6 dec 2018
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Wil de taal op mijn laptop met windows 7 starter veranderen naar Portugees. Heb dit geprobeerd via windows update(bij optionele updates) en in de configuratie, maar tevergeefs. Het betreft dus het gehele systeem omzetten naar Portugees( dus ook office). Kan iemand mijj hierbij helpen?
 
Windows Starter zal je opnieuw moeten installeren in de Portugese taal.
Voor Office - welke versie is dat? - is er mogelijk een taalpakket te krijgen.
 
Houdt dit in dat ik Windows starter eerst moet verwijderen en dan een nieuw pakket moet aanschaffen?
Er zit office 2010 op. Heb portugees al geïnstalleerd maar werkt alleen bij schrijfcontrole. Het gehele programma blijft in het Nederlands.
 
Systeemtaalpakketten zitten niet in Starter - en Home edities.( tenminste vroeger niet)

Je zou kunnen kijken of je een mult-languagepack kunt downloaden bij Microsoft en dan Portugees kiezen.
Wil je een versie kopen , kijk dan eens op www.rakuten.de
 
je heb Potugees (Brazilië) en je heb Portugees (Portugal) taalpakketen .. en je vind deze hier ..gebruik ook de Vistalizator welke je nodig heb om de taal te installeren ..

hoe ga je te werk ..
Dubbelklik op Vistalizator.exe op je bureelblad en kies voor Uitvoeren.
*In het vak "Installed languages" staat nu Dutch (Belgium) en Englisch (USA)
*Klik op de knop "Add Languages" en kies in de lijst links voor Bureelblad, en dan voor het gedownload taalpakket Portugees.
*Zodra het taalpakket is geladen verschijnt er een venster "Portuguese language pack loaded: Selected for installation". Kies in dit venster voor "Install Language".
*Het taalpakket wordt nu geïnstalleerd.
Dit kan een tijdje duren.
Daarna wordt gevraagd of je Portugees als Standaard MUI-taal wilt instellen.
Kies hier voor Yes en je werkt voortaan met een Portugese Windows 7.

noteer dat indien dit niet mogelijk is met de vistalizator dat je dan over de Windows 7 starter.iso dient te beschikken en deze iso dan dient aan te passen (slipstreamen ) m.a.w. je dient dan de Windows7 starter.iso te voorzien van het Portugees taalpakket in de iso zodat je de taalkeuze krijgt om deze in het Portugees te installeren
het slipstreamen van zo een Windows7.iso doe je met rt_7_lite_win7_Vista_x64 of de rt_7_lite_win7_Vista_x86 afhankelijk welke bit versie je gebruikt .
 
heb je geen iso file kun je vanaf hier de Windows 7 starter 32 bit downloaden let op deze is in het Engels te installeren ...jij dient deze iso echter te bewerken en deze te voorzien van het gewenst taalpakket .
 
ik las juist dat je ook de Office in het Portugees wenst te gebruiken ..
wel dan dien jij dus ook het Portugees taalpakket te voorzien in de Office (dit isniet hetzelfde taalpakket als deze voor de Windows ) hier kun je de download naar het Portugees taalpakket voor de Office 32 bit alsook voor de x64bit vinden (je dient enkel maar aan te geven welke Office je gebruikt )
 
Indien mogelijk, zou je ook Windows 7 Enterprise kunnen installeren. Hierbij is het erg simpel om van taal te veranderen.
Mvg Ron
 
@Ron01 dan dient de TS een andere licentie aan te kopen ..
het is dan ook de vraag of het systeem geschikt is voor een hogere versie dan de starter ...
het is niet voor niets dat men sommige systemen voor zien hebben van de starter versie ..
 
Bedankt voor jullie hulp. Ik heb alles gedaan wat jullie hebben geadviseerd, maar alles blijft Nederlands helaas. Office met taalpakket Portugees met succes gedownload, maar Word en excel blijven toch in het Nederlands.
 
heb jij dan het taalpakket voorzien in de Windows7 starter.iso via het tool dat ik eerder genoemd heb ...
*ik vermoed dat jij specifiek in word en excel het taal pakket dient te installeren ..
wat ik eerder heb meegedeeld werkt voor 100% en heb dit reeds eerder al zelf toegepast zo heb ik hier destijds toen ik nog de Windows7 premium gebruikte de Windows7 starter welke in het Egels was omgezet in het Nederlands ( dit was voor een ander )...maar het is wel te doen.
 
Laatst bewerkt:
vraagje is het een 32 bit of een 64 bit dat je gebruikt ...kan eens kijken in mijn data base of deze starter nog aanwezig is en desnoods de aanpassing doen naar het portugees … ik laat je nog iets weten .
 
kan enkel de 64 bit aanpassen aangezien ik hier ook een 64 bit draaien heb ...
 
Naar mijn weten is Windows 7 Starter er alleen in 32 bits versie.
Deze Starter versie werd vooral geïnstalleerd op zeer goedkope netbooks. Denk daarbij aan een nieuwprijs van 200 tot 250 euro. Geïnstalleerd werkgeheugen was meestal slechts 1 GB. Maximaal te installeren werkgeheugen was 2 GB.
 
de Windows 10 laat het niet toe om de starter te bewerken …
*hier houd het dus op voor mij aangezien ik géén Windows 7 wenst te installeren om de aanpassing toch te kunnen doen naar het Portugees .. dient men dus ook een Windows7 te gebruiken ..
 
Het is idd een 32bit. Wordt een lastig verhaal dus...
 
daar jij al de Windows 7 starter gebruikt is dit voor u in feite geen probleem ...om dit via de Vistalizator te verwezenlijken …. je dient deze met een rechts klik op te starten en uit te voeren als de administrator .
 
Gedaan(zie afbeeldingen), maar alles blijft in het Nederlands
 

Bijlagen

  • unnamed (1).jpg
    unnamed (1).jpg
    479,9 KB · Weergaven: 4
  • unnamed (2).jpg
    unnamed (2).jpg
    594,5 KB · Weergaven: 4
  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    466,8 KB · Weergaven: 4
je dient eerst wel de Vistalizator te starten … ene begrijp al helemaal niet dat er bij u de ultimate language pack vermeldstaat terwijl ook de naam biet klopt bij het gene ik te zien krijg " windows6.1-kb972813-x86-pt-pt_4165bd9cd083abd8ddd81986e18b1fd86aab5ce9.xe " als ik deze ophaal .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan