• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tabbladen sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Als ik afsluit... Dan wil ik, nadat ik op de muisknop gedrukt heb, van de PC weg kunnen lopen, en dan moet ie afsluiten.
Helaas krijg ik dan eerst nog vaak de melding: Wilt u alle tabbladen afsluiten, of zoiets. Daar zit ik niet op te wachten. Ik wéét dat ik afsluit... Ben me bewust dat ik ga afsluiten enzovoorts.
Dan wil ik geen: "gezeik", aan m'n kop van tabbladen afsluiten- en wilt u daadwerkelijk afsluiten.
Dat kost extra tijd, maar sterker nog, zoals ik al aangaf: ik wéét dat ik afsluit (heb daar, bij wijze van spreke, dus al over nagedacht).

Als ik dus afsluit, dan wil ik dus geen vragen meer. Maar ook daadwerkelijk afsluiten.
Ik weet dat er risico's zijn, en dat die meldingen in principe niet voor niets bestaan- en komen. Maar ik heb daar geen boodschap aan. Ik wil afsluiten.
Nogmaals: als ik één keer op de muisknop druk om af te sluiten, dan dient ie dus maar direct te beginnen met afsluiten, zónder verdere vragen. Ik wil dus niet enkele malen moeten klikken om af te kunnen sluiten. Één keer klikken moet genoeg zijn.

Hoe is dat in te stellen in Windows 8.1 ? Of moet ik dan een ander besturingssysteem installeren ? Want dit is voor mij persoonlijk een giga grote ergernis.
 
Hallo Naaldhak,

Wellicht bedoelt u iets anders, maar ik ken dit probleem van Firefox. Die blijft maar waarschuwen dat je meerdere tabbladen gaat sluiten, ook al heb je gezegd dat je deze waarschuwing niet wil/hoeft.

Bij Firefox moet je dan duiken in ‘about:config’.
 
Zorg jij er wel voor dat alle applicaties afgesloten zijn als jij, ten laatste de computer afsluit?
 
@Rubensky Nee, dat doet Naaldhak niet en dat wil hij ook niet.
Hij wil de computer afsluiten en hij wil dat dan ook -zonder verdere vragen- alle nog openstaande programma's automatisch worden gesloten.
 
De verwarring zit volgens mij in het feit dat de vraagsteller spreekt over te sluiten ‘tabbladen’ en niet over te sluiten ‘programma’s’.
 
Dat vind ik dan toch wel een beetje vreemde gang van zaken. Je sluit toch sowieso alle programma's eerst? Dan weet je ook zeker dat eventuele bestanden worden opgeslagen (daar krijg je dan ook een melding van).

Waarom zou je dat niet doen?
 
Je sluit toch sowieso alle programma's eerst?
Er zijn sowieso altijd achtergrondprogramma’s die je niet zelf kunt afsluiten.

Ik sluit zelf vaak af terwijl alles open staat. Geen probleem, behalve als er nog een Excel of TextMaker document open staat. Dan moet je eerst mededelen of wijzigingen behouden moeten blijven.

Je hoeft dus zeker niet eerst alles af te sluiten, wil ik maar zeggen.
 
Ik doe het zelf altijd wel zodat ik ook niet kan vergeten bestanden en documenten op te slaan.
 
Dat klopt; misschien gaat het hier dan meer om een ingesleten gewoonte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan