• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tablet driver werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Goeie dag,

Sinds een maand krijg ik bij iedere opstart van mijn windows 7 pro PC een waarschuwing (bijlage) dat de tablet driver niet meer werkt, ik gebruik een wacom large pro A4 ik downloadde de laatste driver versie en installeerde die, als ik de waarschuwing weg klik, werkt het tablet normaal en vallen er geen tekortkomingen op zowel bij gebruik in corel draw als in photo shop, ook in apparaat beheer is er géén enkel gele driehoek met uitroepteken die aangeeft dat er iets mis is, ik deed alleen een acronis true image upgrade en de normale windows updates, tablet driver..JPGdie waarschuwing stoort me wel een beetje vandaar mijn vraag waar moet ik de oplossing voor dit "probleem" zoeken heeft er iemand ervaring mee?
groeten,
catmen
 
heb deze handeling uitgevoerd, alles van wacom verwijderd en na een winsysclean X8 terug de laatste drivers geïnstalleerd,versie 6.3.29-6 krijg nog steeds een waarschuwing zij het nu maar één keer ditmaal.
de laatste drivers ondersteunen windows 10, 8, 7 misschien moet ik oude drivers installeren?tablet driver 2.JPG
Op het wacom forum (waar ik maar zeer sporadisch was) kan ik om één of andere reden niet meer inloggen, (contacteerde de forum beheerder).
groet,
catmen
 
Vreemd dat het zo nog niet lukt.
Ik denk niet dat een oude driver het probleem verhelpt maar je kunt het altijd proberen.
 
Ik heb opnieuw alle wacom stuff verwijderd via gebruikmaking van de link, na een wincysclean en PC opstart heb ik de originele meegeleverde CD bij het intuos pro tekentablet met de oude drivers en software eens geïnstalleerd en.. na pc opstart krijg weerom een waarschuwing dat de tablet driver niet werkt ?, als ik het wegklik kan ik de tekenpen gebruiken en werkt het vrij normaal maar ik kan in Start>Programma's>wacom instellingen geen instellingen aanpassen (van de toetsen op het tekentablet bedoel ik dan)
ik kan er niet goed aan uit.

Catmen
 
Ik denk dat de driver zelf niet het probleem is.
Zeker nadat jij al meerdere keren een nieuwe driver hebt geïnstalleerd.
Hoe is hij aangesloten?
 
Het tablet is aangesloten op een USB poort maar ik probeerde al enkele andere USB aansluitingen zelfs een USB 3 poort maar met een gewone USB kabel ik weet dus niet of dat dit enige invloed zou hebben als het tablet niet voor USB 3 is gemaakt, ik begin ook te vermoeden dat er een andere reden is dat het niet goed gaat met het tablet, zoals eerder aangegeven werkt het tablet wel in fotoshop en coreldraw, maar ik kan bvb geen instellingen doen m.b.t de toetsen op het tablet die kun je een funktie geven en daar de wacom software niet goed werkt kan ik die funkties dus ook niet toewijzen.
ik legde het probleem ook voor aan Wacom support, ik wacht nu even af.
Groet,
catmen
 
Ik weet niet of je de software van de tablet kunt herstellen. Maar eerst eens afwachten op het antwoord van het support team.
 
Ik heb ook eens met de originele installatie cd (van in 2015 als ik het goed herinner) geprobeerd en zelfs dan krijg ik de melding dat de driver niet meer werkt, wat misschien niet abnormaal is gezien de oude driver en mijn intussen al vele malen Windows 7 pro updates, als ik dan de tablet driver update naar de laatste versie veranderd er met betrekking tot de waarschuwing niets! Mogelijk is er dus een ander probleem aan de basis, enfin ik wacht het antwoord van de support wel af als dat komt want ik meen me te herinneren dat ook dat niet zo vlot verliep en bovendien in het Engels.
Groeten,
Catmen
 
Ik denk dat je het probleem bij de tablet zelf moet zoeken.
Maar eens afwachten wat er bij het support uitkomt.
 
Over de Wacom driver zegt Coolblue ook nog het een en ander. Misschien heb je daar wat aan.
 
Die link heeft hij al geprobeerd en dat werkt ook niet voor hem.
De link in bericht 2 komt op de zelfde pagina uit als die van jou.
 
Sorry, niet gezien.
 
Maakt niet uit hoor :)
 
Het probleem met de tablet is opgelost...ik had via wacom alle voorstellen ( alles van wacom verwijderen, opstart, terug installatie laatste drivers, aansluiten tablet wachten op installatie stuurprogramma, enz.) en had daarbij geen succes, ik liet hen met zoveel mogelijk screenshots de resultaten zien, van mijn aktie, wat me wel was opgevallen dat ik bij installatie van de laatste wacom drivers Versie 6.3.29-6 voor windows7,8 en 10 als ik in configuratie scherm bij apparaatbeheer ging kijken daar bij wacom toch een oudere driver versie vond 3.8....... En als ik liet zoeken naar een nieuwere versie ik het bericht kreeg dat er geen betere versie voorhanden was. En die driver versie na verwijdering toch niet werd aangepast naar de nieuw geïnstalleerde driver van wacom. Maar uiteindelijk heb ik zonder dat het de bedoeling m.b.t het tablet probleem, de laatste "niet verplichtte" rol up update van Windows geïnstalleerd ( die bij de start van mijn tablet probleem nog niet stond aangeboden voor installatie) en na terug opstarten van de pc na die ene update installatie probeerde ik nog eens de tablet instellingen te openen en zie.... Plots werkt die terug!! ik vind het zelf onvoorstelbaar eigenlijk.
Groeten,
Catmen
 
Goed om te horen dat het probleem is opgelost.
Ik blijf het wel vreemd vinden dat het probleem zich zo ineens voor deed en door een Windows update ook weer is opgelost. Het zou kunnen dat een Windows update dit probleem heeft veroorzaakt en een andere update dit probleem weer heft opgelost.
Maar goed het belangrijkste is dat het weer werkt.
Bedankt voor de terugkoppeling!
 
Heel fijn dat je dit nog even terug meld. En natuurlijk fijn dat het probleem is opgelost.
 
Weer een staaltje dat de wonderbaarlijke wereld van Windows schetst....
 
1. Als u Windows 7 gebruikt, opent u het menu Start en klikt u op Configuratiescherm .
2.Klik in het Configuratiescherm op Een programma verwijderen onder het gedeelte Programma's .
3. Zoek in de lijst met op uw computer geïnstalleerde programma's de lijst voor de Wacom-stuurprogramma's van uw computer (deze kunnen worden weergegeven als Bamboo, pentablet, tablet, Wacom, Wacom-tablet of iets geheel anders, afhankelijk van het model en de versie van de Wacom tablet waarvan u de eigenaar bent) en klik er met de rechtermuisknop op.
4.Klik op Verwijderen .
5.Volg de instructies op het scherm helemaal tot aan het einde van de verwijderingswizard om de Wacom-stuurprogramma's te verwijderen .
6.Nadat de Wacom-stuurprogramma's succesvol zijn verwijderd, start u de computer opnieuw op om de verwijdering te voltooien.

Ik gebruik beroepsmatig al vele jaren een digital graphic tablet , dus ik kan niet meer zonder. Belangrijk is de grootte (lees: hij moet groot zijn) zodat je fijn en gedetailleerd kan werken zonder door je beeld te moeten hoppen (overpakken).

Begonnen met een Wacom intuos CTL-4100 , overgestapt op een XP-Pen Artist 15.6 Pro 15.6inch Graphic Tablet med scherm , teken je direct op het scherm .
 
Hoi guchi ,

Welkom bij het NCF.

Het is niet de bedoeling op een topic te reageren van bijna een jaar oud. Daarom zal ik dit topic sluiten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan