• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tablet Klipad791 start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Berichten
1.290
Waarderingsscore
7
Nadat ik de tablet batterij terug oplaadde kwam er gewoon het beeld van de batterij volledig groen gekleurd en ik krijg geen enkele beweging meer in de tablet. Batterij fout ?
 
Heb je al gekeken of je het met een soft reset kunt oplossen?
Maar mogelijk is het zoals jij zelf denkt de batterij het probleem.
 
Ik kan dus geen enkele functie meer op scherm tonen dus ook geen soft reset ? Ik kreeg van Klipad support suggestie om 'hard reset' te genereren met een toets op de rugzijde, maar er is gewoon niet zulke toets ?
 
Probleem is ondertussen opgelost door support Klipad. Reboot gedaan door power toets en volume toets simultaan in te drukken. Bedankt voor uw tips.
 
Volgens mij is een soft reset ook met alleen de knoppen combinatie.
Maar mooi dat het weer werkt en geen dank!
 
Ik heb in de handleiding nergens iets gelezen noch over soft noch over hard reset. Nogmaals bedankt en gtjes.
 
Ik heb in de handleiding nergens iets gelezen noch over soft noch over hard reset. Nogmaals bedankt en gtjes.

Sommige merken tablets hebben een eigen manier van resetten, maar ik kon over die van jou niets anders vinden dan dat het zo zou moeten werken.

Soft reset Android tablet
Een soft reset kun je uitvoeren als de tablet is vastgelopen of niet (correct) meer wil opstarten. Bij een soft reset worden persoonlijke data, applicaties, contactgegevens enzovoorts behouden. Het is verstandig om een ‘zachte reset’ uit te voeren als de tablet opgeladen wordt.

Methode 1: Zoek op je tablet de reset-optie. Vaak is dit een klein gaatje in de tablet, niet groter dan 1 millimeter, met de beschrijving ‘reset’ erop. Pak een stevige naald of buig een paperclip recht. Door met de naald of paperclip in het reset-gat te duwen voel je dat een kleine knop ingedrukt wordt. Soms is een druk op de knop voldoende om de tablet opnieuw te laten opstarten. Zo niet, houdt deze knop 10 tot 20 seconden ingedrukt. Start de tablet niet opnieuw op, probeer dan methode 2.

Methode 2: Vooral bij budget-tablets en veel nieuwere Android-tablets kan deze methode werken. Zorg eerst dat de tablet uit staat. Druk daarna de power-knop of standby-knop voor een langere periode in. Houdt de tablet zo lang in totdat de tablet opnieuw opstart, of totdat je het beeldscherm kort ziet oplichten. Dit kan tot een seconde of 20 duren. Zorg er voor dat je tablet in de originele lader zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan