• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Tablet koppelen aan beeldscherm, toetsenbord en muis

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
949
Waarderingsscore
2
Ik heb sinds kort een tablet. Ik zou die graag op de een of andere manier willen koppelen aan mijn toetsenbord, muis en beeldscherm van mijn desktop. Hoe kan ik dat doen zonder mijn desktop los te koppelen?
 
Het is wel mogelijk om jou tablet als tweede scherm te gebruiken.
Ook kun je een bluetooth toetsenbord aan jou tablet koppelen.
Maar ik denk niet dat het mogelijk is wat jij wil.
 
Op welke manier zou ik dan mijn tablet als tweede scherm kunnen gebruiken?
 
Zou het niet kunnen met een docking station?
 
Ik heb er nog nooit van gehoord.
Maar voor een telefoon is het blijkbaar wel mogelijk, dus misschien ook voor een tablet.
De vraag is alleen of dit dan precies is wat jij bedoelt of dat jij dan ook de tablet op jou pc wilt hebben.

Met de lancering van de Galaxy S 8 heeft Samsung ook de DeX Station op de markt gebracht, een docking-station waarmee deze smartphone kan worden ingezet als computer. Door aan de DeX een muis, toetsenbord en monitor te koppelen, kun je de smartphone gebruiken zoals je een laptop of desktop zou gebruiken.

Het systeem is voorzien van speciale software, die geschikte apps beeldvullend bruikbaar maakt. Werken met de S8 en DeX is geen straf. Samsung heeft in de aanloop naar de lancering samengewerkt met onder andere Microsoft en er kan, na installatie van de voor de DeX aangepaste Office-apps, op het systeem ‘gewoon’ gewerkt worden. Bestanden worden automatisch opgeslagen in de (OneDrive-)cloud, maar desgewenst kunnen ze ook lokaal worden weggeschreven, op de S8, dus.
 
Ik zag laats een dockingstation waar je een tablet in kunt zetten. Kun je daar niet eveneens een desktop op aansluiten, zodat je kunt wisselen tussen desktop en tablet?
 
Wat bedoel jij met wisselen tussen desktop en een tablet, het gebruik van een toetsenbord, scherm en muis?
Als ik bij bijvoorbeeld Coolblue kijkt heb je voor een pc geen docking station.
Dus lijkt het erop dat het niet gaat werken zoals jij dat graag zou willen.
Maar ik heb er geen ervaring mee, dus 100% zeker weet ik het ook niet.
 
Ik wil graag hetzelfde toetsenbord, muis en beeldscherm gebruiken voor zowel de desktop en de tablet zonder steeds de kabels te moeten verwisselen.
 
Ik denk niet dat het mogelijk is, zonder de kabels te wisselen.
 
OK. Is het wel mogelijk om de tablet aan het beeldscherm van mijn desktop PC te hangen? Dus terwijl de desktop uit is.
Dan zou ik een ander toetsenbord en muis aan mijn tablet kunnen vastmaken.
 
Geen idee, ik snap niet goed hoe dat werkt.

Is het niet gewoon mogelijk om de tablet met een kabeltje te verbinden met het beeldscherm van de desktop, zodat het beeld van de tablet zichtbaar is op dat beeldscherm?
 
Ok, snap het nu. Dit is toch niet wat ik zoek. Hierbij gebruik je de tablet als tweede scherm.

Ik wil graag mijn beeldscherm, toetsenbord en muis, die aan mijn desktop gekoppeld zijn, gebruiken voor mijn tablet zonder mijn desktop aan te zetten. Is dat op de een of ander manier mogelijk?
 
Ik denk niet dat die optie mogelijk is.
 
En enkel de tablet koppelen aan het beeldscherm van de desktop, zodat je de tablet van dat beeldscherm kunt aflezen?
 
Enige optie is een BT toetsenbord /muis combi aansluiten of een toetsenbord/muis USB combi.


Maar dan kun je weer niet op je vaste PC.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan