• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tablet ondersteunt geen bank app meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nopro

Nieuw lid
Lid geworden
20 jul 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Net 2 jaar geleden is mijn vrouw de "trotse"eigenaar geworden van een Huawei T1, een actie van ZIGGO! Koste normaal €175 maar toen €156,..Bij de Media markt. Nu blijk dat mij vrouw geen bankzaken meer kan doen via deze tablet om dat hij niet compatibel meer is met de nw. ING.App. Bij Ziggo gereclameerd, en......vonden het jammer dat wij er zo weinig van afwisten. Even een dom voorbeeld, als je een auto koopt en je kan na twee jaar niet meer tanken omdat je vulopening niet meer compatibel is met de vulpistool van het tankstation....de software is, Android-versie 4.4.4. geen updates meer beschikbaar.Wat kan ik of moet ik doen om hem weer compatibel te krijgen. Of is hij alleen nog maar als waaier te gebruiken.
Greets Nopro
 
Bij tablets zijn er veel oudere androïd versies in omloop tov smartphones.
 
Helaas gaat de tijd snel met tablet`s en telefoons, na een paar jaar loop je al snel achter.
Zeker met zulke aanbiedingen, want dat zijn dan niet meer de nieuwste versies.

Als je bijvoorbeeld een Samsung tablet koopt wordt die 2 jaar na het uitbrengen voorzien van updates en meestal 2 upgrades. De laatste versie is momenteel 9, dus met 4.4.4 loop je al jaren achter, want die was er al in 2014.

Misschien even een tip voor de volgende keer, laat iemand die verstand heeft van tablets en telefoons even kijken of het wel een goede aanbieding is en of er geen betere optie te krijgen is.
Ook kun je dat natuurlijk hier vragen.
 
Ik heb de titel even aangepast, om het duidelijker te maken.
 
Bedankt voor jullie reacties; Het lullige is als je niet thuis bent in deze materie en je denk ZIGGO.........dan denk je toch dat zal wel goed zitten. Een goede leer als je er geen verstand van hebt ....vragen vragen.
En als slot bedankt ZIGGO, dat ik van jullie aanbieding gebruik mocht maken.
 
Wie wist 2 jaar terug dat ING nu een app uit zou brengen waar minimaal Android 5.0 voor nodig zou zijn....
 
Het lullige is als je niet thuis bent in deze materie en je denk ZIGGO.........dan denk je toch dat zal wel goed zitten. Een goede leer als je er geen verstand van hebt ....vragen vragen.

Het is zeker vervelend als je denkt een goede deal te krijgen.
Maar voor een volgende keer weet je waar je jou vragen kunt stellen.
Als je ziet dat je nu een Samsung tab 2 10.1 2019 kunt krijgen voor minder als 200 euro.
Daar draait de laatste Android versie op en je krijgt nog 2 jaar alle ondersteuning.
 
Ik begrijp dat het voor jou negatief overkomt maar de andere kant is ook waar; Ze maken een nieuwe app om de veiligheid en het gebruiksgemak te verhogen. Het is deels dus ook voor uw eigen veiligheid dat u de app op een verouderd toestel niet meer kunt gebruiken.
 
IMHO? Allemaal stierenpoep...…….

Samsung wil hardware verkopen en dat is in mijn beleving de enigste reden dat na x-jaar (veelal slechts een paar jaren!!!) de ondersteuning stopt.

De organisatie waarvoor ik werk heeft enkele jaren geleden (in 2015 / 2016) vele duizenden Samsungs S7 gekocht. Vorig jaar kregen wij als werknemers een berichtje dat we de S7 mochten gaan inleveren en een nieuwe A8 ervoor terug zouden gaan krijgen, e.e.a. alleen maar omdat Samsung zou gaan stoppen met de updates voor de S7. (Vanaf februari dit jaar is de omruil actie gestart).
95 tot 99% van de uitgeleverde S7 toestelletjes werkte nog perfect. Hoezo kapitaalvernietiging?

Nogmaals stierenpoep............!
 
Ook op de ipad 2 is het niet meer mogelijk om abn te openen, zal wel met verouderde hardware te maken hebben en natuurlijk omdat ze niet geupdated worden.
 
tja ,hier hetzelfde verhaal ,ook al enkele jaren geleden
Heb om die reden maar een Apple Ipad aangeschaft 6e generatie met softwareversie 12.3.1
kan ik effe vooruit, en zeker met internetbankkieren
 
Aan de ene kant snap ik het wel, want de meeste willen binnen 2 jaar een nieuwe telefoon.
Maar van de andere kant, mensen betalen vele honderden euro`s voor een telefoon en dan mag je toch wel langer ondersteuning verwachten.
Ik heb zelf een Nokia en die worden 3 jaar ondersteunt.
Dat is voor mij lang genoeg, aangezien ik 2 tot 3 jaar met een telefoon wil doen.
 
Die kant van het verhaal probeerde ik nu juist niet te belichten. Wat ik probeerde te zeggen is, het is goed dat banken er naar kijken of er nog ondersteuning is. Wanneer er geen updates meer komen betekent dit dat er kwetsbaarheden blijven bestaan. Daarnaast moet er niet alleen worden gekeken naar wanneer iemand het toestel heeft ontvangen maar juist naar de datum waarop de producent het toestel op de markt heeft gebracht.
 
Ben het volledig met Rubenski eens.Met het beeindigen van de Tancodes is ING een andere weg ingeslagen waar de beveiliging voorop staat. Er zijn op dit moment meerdere manieren de gemakkelijkste is als je een smartphone of tablet hebt met uptodate software en de ing app installeert .
Waar ik nu tegen aanloop zijn 70 en 80 plussers die op de pc bankierden met de tancode ,geen smart Phone hebben en in het gunstigste geval een simpele mobiel met sms. Aan deze ouderen ,meestal alleenstaanden is het moeilijk uit te leggen wat zij moeten doen
 
Beste Piranja,

Het is niet wenselijk om te reageren op topic waar meer dan 2 weken geen bericht is geplaatst.
In dit topic is al meer dan 2 maanden geen bericht geplaatst, dus ga ik deze sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan