1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

telkens automatisch een nieuwe map op bureaublad

Discussie in 'Hijack This, Virussen en Spyware' gestart door theplayer, 1 apr 2017.

1. pdexie

pdexie Enthousiast

Moet gezegd worden dat je wel een engelen geduld hebt, persoonlijk denk ik dat een schone installatie van windows enige juiste in dit verhaal is

2. theplayer

theplayer Gewaardeerd

Nieuwste Windows Repair uitgevoerd: 2018-versie (free version). Weer een hoop gerepareerd, maar een nieuwe map werd er tijdens het gebruik alweer opgezet. Onbegrijpelijk.

Maar zoals eerder geschreven: Laat maar zitten. Jij bent er nu 4 maanden mee bezig geweest waarvoor nogmaals HULDE! maar het heeft niet mogen baten.

Ik verwijder elke map die telkens blijft komen wel handmatig...!Ik heb de laatste map van vandaag 20.46 uur nu verwijderd, na alle reparaties. Afwachten...

3. Abraham54

Abraham54 Administrator Medewerker

Het probleem zit ergens op een van jouw andere schijven in de computer.
    Ik vermoed ook dat dit te maken heeft met telkens corrumperen van jouw Windows, wat natuurlijk ook niet goed is.

Ik vind het zelf erg jammer, dat we het niet hebben kunnen klaren.
    Ik ben og steeds van mening dat een schone installatie de beste remedie is.

4. theplayer

theplayer Gewaardeerd

Ik kan proberen of er een nieuwe map komt als ik alle externe schijven loskoppel...? Is dat nog een idee?

5. Abraham54

Probeer maar - nee heb je en ja kan je krijgen.
    Blijft de map weg, sluit dan daarna eerst één harddisk weer aan en wacht af.
    Geen map - HD ontkoppelen en de volgend HD aansluiten en afwachten.

6. theplayer

theplayer Gewaardeerd

Ik heb een aantal HD's die allemaal aan de pc hangen via een stekkerblok met overspanningsbeveiliging. Wil ik HD's gebruiken, dan zet ik dus die schakelaar om! Alle HD's zitten vervolgens op één USB-Hub met 9 aansluitingen.
    Dat betekent dan dat

* 2 ervan (300 Gb en 500 Gb) ik alsnog fysiek moet aanzetten via een aan/uitknop. Die staan meestal uit.

* een HD van 2TB met aan/uit vrijwel altijd aanstaat via de eigen schakelaar. De voeding krijgt hij van de pc via USB

* de HD van 3TB aanspringt zodra de overspanningsbeveiliging wordt aangezet.

* de HD van 1½TB ook standaard aanspringt zodra de overspanningsbeveiliging wordt aangezet.

Alléén de 2TB HD staat dus altijd aan, tegelijk met de pc, maar zonder overspanningsbeveiliging. Die draait dus altijd mee.
    En ik denk nu dat dat de boosdoener is, omdat een map ook verschijnt als de overspanningsbeveiliging niet wordt gebruikt. Ik heb die HD dus gisteren fysiek uitgezet bij de start van de pc. Ik krijg (nog steeds) geen nieuwe map!
    Wel nog even een slag om de arm houden door een paar dagen aan te kijken op deze manier.

Ik hoop dat ik het begrijpelijk heb uitgelegd...

7. Abraham54

Wat staat er allemaal op die HD?

8. theplayer

theplayer Gewaardeerd

Van die schijf is nog 1.60 TB van 1.81 TB beschikbaar. Er staat een andere fysieke kopie op van een andere Mijn Documenten van de D:\schijf. Verder een map met vakantiefoto's en -video's en een grote map met mp3's.
    Zou daar iets tussen zitten? Hij staat al even aan, maar nog geen nieuwe map te zien...

9. Abraham54

Scan die documentenmap met Eset Online.

Daartoe klik achter Huidige scandoelen.... op Wijzigen - dan kan je de lokatie die gescand moet gaan instellen.

10. theplayer

theplayer Gewaardeerd

J:schijf weer losgekoppeld!

Niets gevonden. Maar tot nu toe ook geen nieuwe map meer..

11. theplayer

theplayer Gewaardeerd

12. Abraham54

Deel Deze Pagina