• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

telkens automatisch een nieuwe map op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer, ik had die map alweer verwijderd. Moet een dag wachten...
 
Hallo Abraham54, Ik heb nu 6 dagen gewacht en elke dag de computer voor van alles en nog wat gebruikt. GEEN NIEUWE MAPPEN MEER! Ik heb absoluut geen idee waarom want ik heb er verder niets aan gedaan. Ook de HD's heb ik regelmatig aan de pc gekoppeld....niets! Ik kan niet zeggen dat ik ervan verlost ben, maar het gebeurt tot nu toe niet meer.
 
EUREKA ...!

Ik heb nu wellicht ontdekt wanneer en waardoor er telkens een map op het bureaublad verschijnt. Dat is misschien niet de enige en ultieme oorzaak maar het gebeurt wel!

Ik downloadde een .srt-bestand (ondertitleling) voor een film. Ik wilde daarna eerst kijken hoe die tekst eruit zag, o.a. voor synchronisatie met de film zelf. Het vreemde is dat de file verscheen als PotPlayer icon, Dat is een speler die je indertijd voorstelde als vervanger voor de VLC-player.
Ik klikte dus op het icoon om de file te openen (hoewel ik wist dat het om een tekstbestand ging!) Meteen verscheen er een nieuwe map op mijn bureaublad. Dat heb ik verschillende malen uitgeprobeerd!

Als ik het bestand open met Kladblok dan is er niets aan de hand. Is Potplayer dan uiteindelijk de veroorzaker van dit probleem?
 
Ondertitelingbestanden (SRT) zijn altijd gecomprimeerde zipbestanden.

Ik pak het zipbestand uit in de dezelfde map waar ook de video staat.
Dan kopieer uit de uitgepakte map het SRT-bestand naar de map in de film.
Ik kopieer nu eerst de complete titel van de film en die naam plak ik in het SRT-bestand.

Elke mediaplayer weet vervolgens dat er voor die video dan een ondertitelingsbestand is.
 
Nee, hoor, dat is niet juist. Er zijn veel sites waarvan je ze gewoon als.srt of.ssa kunt downloaden. Je moet er alleen wel even naar zoeken. En zoals je het beschrijft, werk ik al jaren. Het maakt overigens niet uit je een apartr map gebruikt of niet. Ik zet de film gewoon op mijn bureaubald en geef dat .srt--bestand (ook op het bureaublad) dezelfde naam. Als beide helemaal synchroon lopen, dat is het dus een goede file. Vervolgens "brand" ik de titel erin met Handbrake. Werkt altijd prima!
Maar dat verklaart nog niet die nieuwe map...
 
Ik heb het probleem nu definitief getackeld: de aanmaak van een nieuwe map komt inderdaad door de POTPLAYER.

Als je een audio- of videofile opent met deze speler, dan verschijnt op hetzelfde moment een nieuwe map op je bureaublad. De relatie hiertussen ken ik helaas niet. Dit topic kan wat mij betreft nu gesloten worden.

Abraham54, je hebt er heel veel programma's ten spijt op losgelaten, maar de oplossing ligt dus uiteindelijk heel dichtbij. Geen Windows herinstallatie nodig dus en ook geen virus. Ik ga die Potplayer verwijderen.
Dank voor alle inspanningen!
 
Een tip dan - ik gebruik zelf allang weer het K-Lite MEGA-codec pack.
Gekozen voor advanced video playback.
verder geconfigureerd voor Windows Mediaplayer 64-bit en het met het pack meegeleverde Classic MediaPlayer.

Die is nu in mijn Windows de standaard videoplayer - ik vind deze player namelijk geweldig!

In ieder geval - je kan er alles mee af spelen.

Wat betreft de gedane fix - we gaan opruimen!

Tip: hou MBAM als ondemand scanner in jouw Windows erbij voor een wekelijkse scan ermee.
Mocht je onverhoopt in de toekomst via een van de scans weer een virus vinden, meld je dan terug in een nieuw topic.


Stap •1•
ComboFix verwijderen:

  • ga daarvoor naar Start - Uitvoeren:
  • kopieer en plak hierin het volgende: Combofix /Uninstall
  • klik daarna op OK.
  • ComboFix start op en het lijkt erop dat het tool zich installeert, maar dat is niet zo;
  • indien het goed is, krijg je vervolgens een melding, dat Combofix verwijderd werd.

Voorbeeld:

SMUninstall_combofix.png


Uitvoeren kan ook gestart worden door gelijktijdig de "Windowstoets + R-toets" in te drukken.

Dit zal Combofix verwijderen inclusief gerelateerde mappen en bestanden,
herstelt de klokinstellingen opnieuw, verbergt de bestandsextensies,
gaat verborgen bestanden en systeembestanden terug verbergen
en reset Systeemherstel opnieuw.


Stap •2•
Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

gHIvRKWR.png


Delfix by Xplode opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op delfix.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10 rechtsklik op delfix.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer het tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft jij echter niet te plaatsen.
Start jouw computer hierna opnieuw op, indien er daarna nog programma's of log bestanden aanwezig zijn, mag je die handmatig verwijderen.
 
Dank je voor de tip.:) Ik houd die zeker achter de hand! Ik had zelf na Potplayer naar een andere goede vervanger gezocht. Ik heb daar nu de ZOOM PLAYER voor, met veel mogelijkheden. Voldoet vooralsnog prima!

Ik heb natuurlijk al jouw opruim- en fixprogs bewaard! Indien nodig, even een update en ze zijn allemaal weer te gebruiken. Dat geldt ook voor MBAM.
Ik ga aan de gang met Combofix en dan meld ik me wel weer!;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan