Nieuws Temperatuur CPU

Hallo iedereen.

Ik heb sinds kort een computer (niet nieuw!!!) van een vriend overgenomen ivm dat hij een nieuwe pc heeft.
sinds ik deze pc is mijn idle temperatuur: temp idle.png

Maar zodra ik games opstart zoals Fortnite of andere games mijn temperatuur heel snel omhoog schiet: zie afbeelding:
Temp load.png
Dit is al na 5 minuten spelen MET net nieuwe thermal paste op de cpu. en de cpu fan draait ALTIJD op 3k+ RPm, er zit een stock koeler op van intel die standaard is meegeleverd. ik vraag mij dus af bij welke temperaturen moet ik mijn spel afsluiten om de cpu of andere componenten niet te beschadigen. sinds de 2600k en de 3770k niet meer nieuw te koop zijn wil ik voorzichtig doen met wat ik op dit moment heb. de pc beschikt over een 600W PSU en een ASUS GeForce GTX 680, de videokaart loopt nooit boven de 65 graden. (ik ben redelijk nieuw in de pc wereld qua temperaturen, sinds ik hardware monitors heb gedownload ben ik me veel meer bezig gaan houden met de temperatuur van mijn hardware. GRAAG HULP :confused:

Bijlagen

Zou er een vertikale 120mm Mugen, Arctic of Noctua opzetten, als dat in die kast wil.
Toerental is belachelijk hoog, zal ook wel een hoop herrie maken.
PC gaat vanzelf uit als de temp van de CPU te hoog wordt, overigens.
https://ark.intel.com/products/52214/Intel-Core-i7-2600K-Processor-8M-Cache-up-to-3_80-GHz

Rest is stofvrij neem ik aan.

Hoe is de airflow in die kast? met een in en outtake?
Hele kast is stofvrij gemaakt met perslucht, kast is ook net nieuw (vervangen) 3 front fans, 1 exhaust fan, het is ook alleen de CPU met een belachelijke temperatuur. RPM van de cpu fan staat inderdaad zodanig hoog omdat ik hem zo koel mogelijk wil houden omdat ik m'n cpu niet om zeep wil helpen. overigens heb ik een nieuwe cpu fan besteld (hyper evo 212) misschien dat dit een verschil kan maken. ook is mijn pc al 4x uitgevallen met deze error Kernel error.png

Even terugkomend op die Kernel power error die ik heb gekregen, Dit gebeurde 3x tijdens gamen, en 1x tijdens idle. ik heb toen ook de hele computer uit elkaar gehaald, cpu schoongemaakt, en nieuwe thermal paste aangebracht. sinds dien is hij niet meer uitgevallen. maar wou het toch even vermelden.

Bovenaan Onderaan