• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Terug naar vorige situatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvonne50

Nieuw lid
Lid geworden
29 dec 2019
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Desktop pc op Windows 10. Na 5 minuten gaat de screen saver aan met foto’s uit mijn Afbeeldingen. Dat is in orde, maar sinds een paar dagen gaat het scherm niet meer normaal terug naar de laatste situatie met een paar pagina's Google Chrome en een Word pagina. Ik kan het alleen weer oproepen door Ctrl Alt Del en daarna Annuleren te gebruiken. Is hier een eenvoudige oplossing voor?
 
Hallo,

Allereerst welkom hier op het forum!
Bedoel jij dat Google Crome niet meer werkt zoals jij dat wil?
Of bedoel jij dat het scherm niet meer goed terug uit de slaapstand komt?
 
Ja, dat laatste. Dat moet gemakkelijk gebeuren door de muis te bewegen of even op Enter te drukken. Op dit moment kan ik het al verhelpen door CTRL+ESC, maar dat is niet de normale weg.
 
Dan lijkt het erop dat er iets fout zit in Windows.
Heb jij iets veranderd of een update gehad?

Om te kijken of er fouten aanwezig zijn, doe het volgende eens.

De scan gewoon laten lopen en niet onderbreken, ook al blijft hij lang hangen op een bepaalde %
Aan het eind kun je zien of er fouten zijn gevonden en herstelt.

- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Ik heb de scan gedaan: found corrupt files but was unable to fix some of them, CBS.log file geopend, maar dat is abacadabra voor mij :-(
 
Welke Windows 10 versie gebruik jij?
Dit kun je zien door in de zoekfunctie winver te typen en op enter te drukken.

Heb jij herstelpunt maken aan staan?
Dit kun je zien door herstelpunt in de zoekfunctie te typen en dan te kiezen voor een herstelpunt maken.
Daar kun je dan zien of het aanstaat.
 
Ik heb Windows 10 Home, versie 1809. Bij Systeemherstel zie ik de datum en tijdstip 25-12 17:50 uur van een essentiële update. Als ik terug zou gaan naar 24-12 verlies ik de 'essentiële update".
 
Beste Aarie25, er was inderdaad een eenvoudige oplossing. Het probleem deed zich voor bij de keuze voor Windows Live Photo Gallery bij Instellingen voor schermbeveiliging. Normaal is de keuze gewoon Foto's. Nu heb ik de instellingen weer teruggezet naar Foto's en de situatie van voor de schermbeveiliging komt meteen weer terug. Dank je wel voor het meedenken. :)
 
Goed om te horen dat het is opgelost!
Jij loopt trouwens 2 versies achter, als je kijkt via start-instellingen-bijwerken en beveiliging staat daar dan dat je een upgrade naar 1903 kunt downloaden?
 
Oh, dank je wel! Ik ben er nu mee bezig, zie bijlage, maar hij blijft steken op 99%.
 

Bijlagen

  • Updates.JPG
    Updates.JPG
    32,2 KB · Weergaven: 3
Rustig afwachten, soms lijkt het dat het blijft hangen.
Zeker bij een upgrade blijft hij lang op 99% staan.
 
Inderdaad. Ik laat het je weten als de updates geïnstalleerd zijn en wat het resultaat is.
 
Dat is goed.
 
Versie 1909 en die andere twee updates staan er nu op. Het installeren en opnieuw opstarten heeft tot 22:30 uur geduurd. Geen bijzonderheden gemerkt verder. Hartelijk dank nogmaals. Duim omhoog.
 
Fijn dat het allemaal is gelukt en geen dank!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan