• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Thunderbird INBOX leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

maulem

Vaak hier
Lid geworden
23 feb 2017
Berichten
649
Waarderingsscore
29
Ik heb eergisteren problemen ondervonden met de door mij recent geïnstalleerde emailclient Thunderbird. Toen ik Thunderbird pas geïnstalleerd had, werd voor mijn IMAP account (Gmail) automatisch keurig alle mail in de INBOX gesynchroniseerd met die op de server.

Eergisteren bleek Thunderbird problemen te hebben met het tonen van nieuw ontvangen emails. Die kreeg ik niet te zien in de rechterkolom, maar onder Gmail(INBOX) stond wel het getal tussen haakjes met de hoeveelheid nieuwe emails. Ik heb toen geprobeerd de map te repareren maar daarna verdwenen alle emails in de rechterkolom en was mijn INBOX dus leeg. Ik heb toen de hele Gmail-mailaccount verwijderd en weer overnieuw opgezet, maar mijn INBOX werd niet meer gesynchroniseerd! Ten einde raad heb ik de hele Thunderbird-installatie maar verwijderd en ben weer terug overgegaan op Live Mail, die gelukkig al mijn mail en account-instellingen bewaard had, ondanks de eerdere deïnstallatie.

Met de overige (niet-IMAP) accounts heb ik overigens geen problemen ondervonden.
 
Ik neem aan dat jij weet dat Live mail niet meer wordt ondersteunt?
Dus een veiligheid risico is.
Of gebruik jij die alleen om jou mails terug te halen?
 
Ja dat weet ik. Nee, ik ben van plan om Live Mail te blijven gebruiken. Ik heb op dit moment toch AVG Free en een firewall dus er zijn niet zoveel aanvalsmethoden voor kwaadwillende software.
 
Als jij die gok wilt nemen, daar is iedereen vrij in.
Maar je bent nooit 100% beschermt, hoe goed iemand ook beschermt is.
Want je kunt een goede anti virus en firewall hebben,
als een programma niet up to date is komen ze er gewoon in als ze dat willen.

Ik gebruik Bitdefender met alle toeters en bellen, daarnaar de premium Malwarebytes.
Maar ik zorg er altijd wel voor dat alle programma up to date zijn.
 
Misschien stap ik over naar de App Mail, omdat die wel gedekt wordt door de updates. Maar ik moet nog kijken. En een betaalde antivirusoplossing zoals Bitdefender lijkt me ook wel wat.
 
Bij Bitdefender kun je naar afloop van de licentie goedkoop een nieuwere krijgen.
Zo heb ik 3 jaar kunnen verlengen voor 42 euro, i.p.v. 110.
Maar ik geloof dat je Kaspersky voor minder kunt krijgen, alle 2 in de top 3 van beste scanners.
www.outlook.com is misschien ook iets voor jou.
Dit werkt voor mij al jaren goed, maar dat is misschien persoonlijk.
 
Ok, ik zal eens kijken naar Bitdefender.

Ik heb gisteren toevallig een nieuwe Outlook account genomen op outlook.com. Momenteel bezig alles van Live Mail over te zetten naar Outlook.com m.b.v. MailStore.
 
Ok, ik zal eens kijken naar Bitdefender.

Ik heb gisteren toevallig een nieuwe Outlook account genomen op outlook.com. Momenteel bezig alles van Live Mail over te zetten naar Outlook.com m.b.v. MailStore.

Oke goed bezig :)
Mocht het niet bevallen kun je altijd nog kijken naar thunderbird.
 
Naast mijn Outlook.com(IMAP)-account heb ik mijn Gmail(IMAP) en KPN-IMAP-account kunnen instellen onder de Mail App van Windows 8.1, maar het biedt helaas geen mogelijkheid om POP3 accounts in te stellen.
 
Als je alles nog in WLM hebt kun je alsnog Thunderbird opnieuw opzetten. Eventueel importeer je na het aanmaken van je accounts alle mappen van WLM met een aparte add-on. (ImportExportTools).
 
Ik heb enkele websites waarvan de contactpagina's gebruik maken van een emailadres. Dit zijn allemaal POP3-accounts.

Ik had hier nog een Office 2013 pakket liggen (ooit via marktplaats gekocht om gebruik te kunnen maken van Access) daarvan heb ik nu Outlook geïnstalleerd. Emails heb ik niet kunnen overzetten vanuit WLM maar het adresboek wél. Gelukkig synchroniseerde mijn Gmail-account wel vlekkeloos onder Outlook dus ik ben tevreden. Overig POP3 accounts zijn ook allemaal goed gegaan.

Thunderbird ga ik niet meer gebruiken vanwege die fout in de INBOX.
---

Kom er net achter, emails vanuit WLM kunnen heel gemakkelijk overgezet worden naar Outlook met behulp van MailStore.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja. Als een pakket je eenmaal op het verkeerde been zet verlies je het vertrouwen. Dat had ik met EaseUS Todo free back-up.
 
Zowel POP3 als IMAP heeft zijn voor en nadelen. E-mail: verschil tussen POP3 en IMAP :: IMAP en POP3 verschillen

Zelf heb ik een lichte voorkeur voor POP3 maar echt goede argumenten heb ik niet. Mss omdat ik het zo gewend ben.

Zo als ik kan zijn heeft het beide wel goede voordelen.
Maar het is voor iedereen natuurlijk weer persoonlijk wat hij belangrijker vind.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit heb gekeken of Pop3 of Imap beter bij mij past.
Maar dit zal bij de meeste mensen zijn :)
Maar ik gebruik Outlook.com en Gmail, dus ga ik er van uit dat dit standaard Imap is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan