• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Thunderbird update tijdelijk alleen als directe download beschikbaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aarie25

NCF Goeroe
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
12 apr 2013
Berichten
25.733
Waarderingsscore
1.389
Thunderbird update tijdelijk alleen als directe download beschikbaar.


Mozilla heeft een nieuwe versie van Thunderbird uitgebracht die verschillende ernstige kwetsbaarheden verhelpt. Opvallend is dat deze beveiligingsupdate voorlopig alleen als directe download via Thunderbird.net wordt aangeboden en niet via de automatische updatefunctie van het e-mailprogramma.
Thunderbird 60 verhelpt in totaal 14 kwetsbaarheden. Een aantal van de beveiligingslekken werd eerder al in Thunderbird 52.9 gepatcht. Vijf kwetsbaarheden zijn echter nieuw in Thunderbird 60 verholpen. Het gaat onder andere om twee kwetsbaarheden die als ernstig zijn aangemerkt. Dit houdt in dat een aanvaller willekeurige code op het systeem kan uitvoeren.
Mozilla laat echter weten dat deze beveiligingslekken in het algemeen niet via e-mail zijn te misbruiken, omdat bij het lezen van e-mails in Thunderbird scripting standaard staat uitgeschakeld. De kwetsbaarheden vormen echter wel een risico in een browser of browser-achtige context. Thunderbird 60 is te downloaden via Thunderbird.net. Wanneer de update via de automatische updatefunctie wordt aangeboden is nog niet bekend.

Bron Security.nl
 
Het is nog de Beta versie - die nu gebruik maakt van de Quantum engine en twee nieuwe thema's aan boord heeft - licht en donker en over een verbeterde Agenda functie beschikt.
 
Klopt, ik heb net de reacties gelezen onder dit bericht op Security.nl en daar stond het ook.
Dit had ik nog niet gezien.
 
Hopelijk komt snel die versie uit.
De Quantum-engine kan er voor zogen, dat Thunderbird ook sneller gaat opstarten!
 
Dat zou dus een goede verbetering zijn.
Zal wel geen weken gaan duren lijkt mij.
 
Ik las net dat de 60.0 versie uit de beta is gekomen.
 
Er wordt nog geen update aangekondigd.
Ik ga verder kijken.
 
Mijn vorige berichten gemist?
In ieder geval, wat ik hoopte is ook uitgekomen, Thunderbird start nu spontaner op en werkt schijnbaar ook nog weer beter.
 
Nee die heb ik zeker niet gemist.
Dit was alleen bedoelt omdat jij aangaf dat er nog geen update was aangekondigd.

Mooi dat het nu beter werkt, zoals verwacht.
 
Kan je deze versie over de 32-bits 59.9.1 installeren of is het beter te wachten tot de auto-update?
 
Heb ook de nieuwe versie met de toevoegingen en dat ding werkt gewoon hetzelfde als de oudere versies, start zelfs ietsie pietsie trager op........
Maar is dat belangrijk? alleen als je nog kort hebt te leven miss.
 
Versie 60 - nogmaals - wordt niet als update aangeboden - zelf downloaden en dan over de afgesloten Thunderbird heen installeren.
 
Nog niet gedaan. De huidige versie werkt naar behoren en op een ssd start het ook rap op.
Ik wil nog eens de verbeteringen/voordelen doornemen alvorens ik eventueel overga op versie 60.
Andermans/-vrouws ervaringen zijn ook welkom!
 
Will I get this Thunderbird Update on Ubuntu?

If you’re on a supported version of Ubuntu, Linux Mint or elementary OS then yes, you should get Thunderbird 60 as a regular software update at some point in the coming weeks. This update will arrive as a regular software update through the standard repos (i.e. no downloads, no third-party sources required).


At the time of writing you can’t upgrade to Firefox 60 on Ubuntu using a third-party PPA, the Mozilla Beta PPA, or another external repository. The situation may be different on other Linux distributions, such as Arch.

Bron
 
Ik wil nog eens de verbeteringen/voordelen doornemen alvorens ik eventueel overga op versie 60.

Er zijn ook 14 lekken gedicht, dus dat lijkt mij al een goede verbetering ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan