• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

tijd op desktop loopt niet door in slaapstand/standby

Status
Niet open voor verdere reacties.

tayla

Junior lid
Lid geworden
23 nov 2007
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Sinds enkele dagen loopt de tijd op mijn alienware aurora r3 met win 7 niet meer door als deze in de standby of slaapstand is geweest. Batterij van het moederbord reeds vervangen en de datum en tijd in de bios aangepast. Ook moet ik elke keer mijn netwerk aan en uit zetten om weer internet te krijgen.
Iemand tips? Kan er op google niet veel op vinden.
Alvast bedankt.
 
Beste Tayla,

Heb jij er wel eens over nagedacht te upgraden naar Windows 10?
Want de ondersteuning voor Windows 7 stopt januari volgend jaar.
Het upgraden kan nog steeds gratis.
 
Beste Tayla,

Heb jij er wel eens over nagedacht te upgraden naar Windows 10?
Want de ondersteuning voor Windows 7 stopt januari volgend jaar.
Het upgraden kan nog steeds gratis.
Eerlijk gezegd niet. Ik ben zo verknocht aan win7, ik weet bijna alles te vinden en op te lossen en win10 lijkt me een drama.
 
Dat is natuurlijk een eigen keus.
Maar vanaf januari komen er geen beveiligings updates uit, dus dan heb je grote kans om besmet te raken.
Daarbij is de overgang van Windows 7 naar Windows 10 een stuk fijner en werkt het een stuk beter, dan voor mensen die van Windows 8 of 8.1 kwamen, omdat het daar iets anders werkte.
 
Dat is natuurlijk een eigen keus.
Maar vanaf januari komen er geen beveiligings updates uit, dus dan heb je grote kans om besmet te raken.
Daarbij is de overgang van Windows 7 naar Windows 10 een stuk fijner en werkt het een stuk beter, dan voor mensen die van Windows 8 of 8.1 kwamen, omdat het daar iets anders werkte.
Ik zou Win 10 best willen proberen, alleen geeft het vrij veel problemen met mijn pc las ik op internet. Vandaar dat het me drama lijkt. Voorlopig loopt de klok nog steeds niet goed.
 
De tip van Lange Pier in bericht 2 nog gelezen/uitgeprobeerd?


Als jou type computer veel problemen geeft dan wordt het wel een lastige keus.
Maar je kunt het binnen 10 dagen uitproberen en bij problemen altijd terug gaan.
Teruggaan naar Windows 7 of Windows 8.1

Als u onlangs een upgrade naar Windows 10 hebt uitgevoerd en u wilt teruggaan naar Windows 7 of Windows 8.1, kunt u een van de volgende dingen proberen. Houd er wel rekening mee dat als uw computer met Windows 10 is geleverd, er nooit een eerdere versie van Windows op is geïnstalleerd. U kunt dan dus niet teruggaan naar Windows 7 of Windows 8.1.
  • Selecteer Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Systeemherstel. Selecteer onder Teruggaan naar de vorige versie van Windows 10, Teruggaan naar Windows 8.1 of Teruggaan naar Windows 7de optie Aan de slag. Volg de aanwijzingen op om uw persoonlijke bestanden te bewaren maar apps en stuurprogramma's te verwijderen die na de upgrade zijn geïnstalleerd, plus eventuele wijzigingen die u in de instellingen hebt aangebracht. De optie om terug te gaan naar de vorige versie van Windows 10 is slechts een beperkte tijd na de upgrade beschikbaar (in de meeste gevallen is dit 10 dagen).
  • Probeer uw pc naar de fabrieksinstellingen te herstellen. Als uw pc met Windows 8.1 of Windows 7 is geleverd, wordt hiermee dit besturingssysteem opnieuw geïnstalleerd. Persoonlijke bestanden, apps en stuurprogramma's die u zelf hebt geïnstalleerd, evenals wijzigingen in instellingen, worden echter verwijderd. Ga naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Systeemherstel > Deze pc opnieuw instellen > Aan de slag en selecteer Fabrieksinstellingen terugzetten.
  • Als u een productcode hebt gebruikt voor uw vorige versie van Windows, gebruikt u het hulpprogramma voor het maken van media om een installatiemedium te maken voor Windows 8.1 of Windows 7 en voert u vervolgens een schone installatie van Windows uit. Als u hulp nodig hebt om uw productcode te vinden, gaat u naar Uw productcode voor Windows zoeken.
  • Als de 10 dagen voor het terugzetten zijn verstreken of als u liever de Windows 10-installatie wilt repareren, volgt u de stappen om Windows 10 op de fabrieksinstellingen terug te zetten of helemaal opnieuw te installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan