• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Tips voor nieuwe SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

lowie123

Junior lid
Lid geworden
18 dec 2015
Berichten
57
Waarderingsscore
0
Ik ben van plan een ssd schijf van 250GB te laten plaatsen graag had ik informatie wat een goed merk is en eventueel de kostprijs als iemand de prijs zou kennen geplaatst dat zou mij een idee geven wat mij dat zou kunnen aangerekend worden,
Ik dank bij voor baat
lowie123
 
Heb in mijn desktop een Samsung, in mijn laptop een Crucial, in de zoon zijn desktop zit een Sandisk, nog bij geen enkele een probleem ondervonden, denk dat alle merken wel goeie producten hebben, kijk meestal wat zo een beetje in de aanbieding staat.
Zie nu dat er inderdaad bij Alternate een samsung in de aanbieding staat.
 
Daar ik niets ken van deze materie is daar veel werk aan om te plaatsen zo heb ik een idee over de kostprijs,
Dank bij voor baat,
Lowie123
 
Is deze te plaatsen in een desktop of een laptop, in een desktop is het gemakkelijk, je kan overal goed bij, in een laptop hangt het af van het type laptop, als je er eentje hebt waarbij je gemakkelijk aan de schijf kunt is dit gemakkelijker dan waarbij je eerst de laptop moet demonteren om hen te kunnen plaatsen.
Wil je dan de gegevens klonen van de harde schijf naar de ssd schijf of nieuwe installatie, alles hangt af van wat je zelf wilt.
Maar lees dat je niks kent van deze materie, je zal dus bij iemand terecht moeten die dit kan uitvoeren voor jou, anders prijs vragen wat het kost bij een pc winkel, ken je iemand die dit kan doen voor je, dan kijk je waar je voordelig een ssd schijf kan aankopen.
 
Het is een HP all in one ,
Als het kan de gegevens klonen met nieuwe installatie
 
Eens kijken op youtube staan voorbeeldfilmpjes van, de gegevens klonen zal je moeten doen voor je de SSD in de plaats steekt waar nu de HD nu zit, daar heb je een usb naar sata converter voor nodig waarmee je de ssd kan verbinden via usb poort om de schijf te klonen.
 
Dit is de HP all-in-one van lowie123: https://tweakers.net/pricewatch/407728/hp-27-k117eb-touchsmart/specificaties/

En hier wordt uitgelegd door HP hoe je in zo'n HP Envy Recline de harde schijf vervangt: https://support.hp.com/in-en/document/c04101591

Het lijkt er voor mij op dat lowie123 er enorm tegenop ziet om dit zelf te gaan doen. Dan moet hij er gewoon niet aan beginnen.
Lowie, ga naar 2 verschillende computerzaken. Vertel daar wat voor type HP all-in-one jij hebt; dat jij er een SSD in wilt hebben (van hoeveel GB?) en dat je graag wilt dat de inhoud van de gewone harde schijf gekloond gaat worden naar de SSD.
Vraag dan bij beide computerzaken een prijsopgave en beslis daarna bij welke zaak je dit laat doen.
 
effe de opmerking ...aangezien er nu een 1TB HDD aanwezig is en Lowie er een 250GB SSD in wilt hebben dient de Lowie er rekening mee te houden dat de aanwezige HDD vervangen word door de SSD met gevolg dat hij in de toekomst een externe usb schijf dient te gebruiken wil hij de Data op de nu aanwezige HDD behouden … er is in zo een HP Envy Recline niet genoeg plaats voorzien om de HDD te behouden en daar naast nog een SSD bij te plaatsen ..**zeker iets om rekening mee te houden .
 
Ik wil iedereen bedanken voor de hulp,
Groeten Lowie 123
Ps. Heb bij iemand prijs gevraagd ssd 250 GB van samsung plus klaarmaken om te starten 200€
 
dan ga je er voor ….vraag zeker de HDD terug ...men vergeet soms wel eens om deze terug mee te nemen !
 
Steek die "oude" HDD in een externe behuizing en je hebt gelijk een externe (backup) schijf voor je data en backup.
 
Ik heb het topic verplaatst en een nieuwe verduidelijkte titel gegeven.
 
Best veel geld voor een 250gb ssd. Ik heb onlangs een Sandisk ssd via Amazon voor €55 gekocht dus daar valt nog wel wat winst te behalen denk ik.
 
Het is niet alleen de SSD maar ook het plaatsen + installatie als ik het zo zie. Dan is € 200,- niet heel gek. Dus dan is ongeveer € 100,- de ssd zelf en de andere € 100,- het arbeid.

Ja dan kan je misschien nog 3 tientjes besparen als je een Sandisk neemt. Maar ik zou toch zelf voor Samsung of Crucial gaan. Of als het goedkoop moet voor een Kingston A400.
 
500Gb ssd's kosten tegenwoordig al geen 100 euro meer. Mocht je niet te ver uit mijn buurt wonen, wil ik je best wel helpen. Kostprijs=koffie met koek.
 
Ik zou dan zelf een paar tientjes meer uitgeven ik heb veel meer vertrouwen in SSD's van Samsung.
 
Beste vrienden,
Ik heb ondertussen een ssd schijf 250GB van samsung laten plaatsen ik heb de oude harde schijf meegekregen .
ik heb hierboven gelezen dat je daar een externe harde schijf kan van maken door een behuizing aan te schaffen de vraag was is dat moeilijk om te maken hoe gaat dat in zijn werk want ik ben maar een leek
En ik veronderstel dat daar van alles nog op staat kan ik dat verwijderen door te formateren .
Ik dank bij voor baat,
Lowie123
 
Hoe groot is de schijf? 2,5 of 3,5 inch? Je kunt een SATA harddisk behuizing aanschaffen, kijk bijv. op https://www.kabelshop.nl/Kabels/USB-kabels/USB-Harddisk-behuizing-p3311.html

Je kunt de harddisk eenvoudig zelf monteren middels de SATA-aansluiting die in de case zit.

Na het monteren kun je de schijf formatteren. Onder Deze pc->Apparaten en stations de middels USB aangesloten externe schijf rechtsklikken en kiezen voor Formatteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan