• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky toepassingsfout Een lees of schijfbewerking op het geheugen is mislukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

San1

Gevestigd lid
Lid geworden
18 dec 2013
Berichten
253
Waarderingsscore
0
Als ik de computer opstart en ik ga naar de favorieten krijgen ik een toepassingsfout melding. De cursor van de muis reageert dan ook ineen keer heel traag. De melding:

"de instructie op 0xbe8d4a20 verwijst naar geheugen op 0x00000000. Een lees of schijfbewerking op het geheugen is mislukt,written.
klik op ok als i het programma wilt beeindigen".
Malwarebytes downloaden lukt niet: ik krijg een foutmelding shellexecuteex mislukt code 255
Wat te doen?
 
Lukt het wel onderstaande uit te voeren:

Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • Report FF Proxy Settings
  • Reset FF Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer log
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
Notabene: indien "Reset FF Proxy Settings" gekozen is, dienen de gebruikte webbrowsers afgesloten te zijn!
 
Als ik minitoolbox wil openen dan wordt alles afgesloten, inclusief browsers.
Dus het lukt niet
 
Dat gaat dan niet goed met jouw PC.

Wat heb je de laatste paar dagen gemerkt dan wel gedaan?
Heb jij mogelijk ook onbekende e-mails geopend?
 
niets gemerkt of gedaan. Gisteravond geen problemen, gewoon afgesloten en merkte vanochtend dus deze melding op.
 
Ik ben benieuwd.


Stap •1•
Download Rkill.com Download Link naar je bureaublad.

  • Nadat het tool op je bureaublad is geland, erop dubbelklikken, zo dat het zal proberen de processen van de rogue te stoppen!
  • Wanneer het tool klaar is, zal het zwarte venster verdwijnen en kan je de volgende stap gaan doen!
  • Krijg je de waarschuwing dat Rkill een infektie is, dan is deze waarschuwing afkomstig van de malware.
  • Wordt Rkill echter gestopt, dan is het de truc de waarschuwing op hetscherm te laten staan en Rkill opnieuw op te starten.
  • Dus blijf geduldig proberen Rkill zijn werk te laten doen - alleen dan kan je door met de volgende stap.

Indien je problemenen ondervindt om Rkill te laten werken, dan kan je
iE explore.exe (Klik)
of eXplorer.exe (Klik)
downloaden - dit zijn hernoemde Rkill bestanden.

Stap •2•
Download de
59e32b3e36c89-Zemana_MAINICON.ico_16x16.png
Zemana AntiMalware.Portable naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op "Zemana.AntiMalware.Portable.exe” om het programma te starten.(er opent een download bestand)
  • Wanneer er een melding van het gebruikersaccountbeheer verschijnt klik je op Uitvoeren of Ja.
  • Beschikbare updates zullen nu automatisch gedownload worden.
  • Klik nu rechtsboven op het tandwiel en zet "Nederlands" als taal.
  • Klik linksboven op het "Huisje", klikt nu op de knop Scannen.
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer er schadelijke software is gevonden zal je hiervan een overzicht krijgen, standaard zal de optie om deze in quarantaine te plaatsen geselecteerd zijn.
  • Klik op de knop "Volgende" om de gedetecteerde items te verwijderen.
    Opmerking: Als opnieuw opstarten vereist is voor het voltooien van het reinigingsproces, klik op opnieuw opstarten.
  • Open opnieuw "Zemana.AntiMalware.Portable.exe”, klik rechtsboven op de rechtstaande balkjes.
  • Voeg het logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Meer omtrent Zemana AntimMalware.
 
Ik ben even weggeweest en heb nu stap 1 gedaan, dit ging vlotjes, maar aan het einde stond:
checking hosts file: cannot edit the hosts file permissions could not be fixed. Avira blokkeerde ook een hostbestand. Kan ik gewoon doorgaan met stap 2 ?
 

Bijlagen

  • Rkill.txt
    2,3 KB · Weergaven: 6
Ik heb de titel van dit topic ter verduidelijking aangepast.
 
Ik weet niet of Rkill invloed kan hebben gehad, maar ik krijg de foutmelding niet meer. Ik heb ook malwarebytes kunnen downloaden. Er zijn geen bedreigingen gevonden. Is er nog iets wat ik moet doen of gaan we er maar vanuit dat alles weer ok is?
 
Doe het volgende:

Stap 1

Download de Windows repair tool via Techspot KLIK

Stap 2

1 Start de tool op

vervolgens krijg je het volgende venster te zien:

574734aeaa325-2016-05-26_19_30_30-Foto_s.png


2 Klik eerst op repairs (Groene vakje)

3 klik daarna op Open repairs (rode vakje)

5 klik vervolgens op Start repairs (rode vakje onderstaande foto.)

5747354ce2680-2016-05-26_19_30_46-Foto_s.png


Wacht daarna tot deze klaar is (kan lang duren) en herstart de pc.
 
Huh?...begrijp ik het goed: moet ik dit alsnog doen ondanks dat mijn probleem opgelost lijkt te zijn?
 
Kan ik gewoon doorgaan met stap 2 ?

Ja die zou ik zeker eens laten lopen.
Mocht dat ook zonder problemen lukken kun je Minitoolbox uit bericht 2 nog gebruiken om te kijken of daar nog iets uitkomt..
 
Sorry, ik begrijp hier even niets van.. Ik krijg verschillende antwoorden. Kan iemand mij op de volgende vraag antwoord geven:
Het probleem dat ik had en dus de reden was waarom ik dit topic heb gestart is er niet meer.
Moet ik alsnog wat doen voor de zekerheid en wat?
 
Als het probleem is opgelost is het toch goed zo?
 
RKill heeft enige veranderde registerinstellingen teruggezet naar normaal.
Dat zal hetgeen zijn waarom je geen problemen meer ondervind.

Blijft natuurlijk de vraag waarom deze registerinstellingen veranderd waren?
 
Ok duidelijk .
Is het dan nog verstandig om te onderzoeken waarom de registerbestanden veranderd waren?
 
Indien jij dat wil gaan we kijken of er mogelijk nog iets is.
 
Ik heb jou discussie verplaatst.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Kijk hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    29,2 KB · Weergaven: 4
  • FRST (1).txt
    21,7 KB · Weergaven: 3
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan