• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Toetsenbord: andere weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

lieve

Senior
Lid geworden
17 jun 2004
Berichten
3.869
Waarderingsscore
44
Wanneer ik op een keyboard de kleine tekens zoals ! : - @ typ, maar er verschijnt een ander teken ,
wat loopt er dan fout?
Hoe kan ik dat wijzigen?
(Het gaat hier over een Dell inspiron laptop met Azertyklavier en Windows XP)
 
wat voor tekens krijge je dan, en in welk programma of bij alles wat je doet deze tekens zoals in Word, excel, of alleen in internet.
 
Voorlopig heb ik nog geen internet.
Dus het is in WORD getest.
Ik zal het lijn per lijn beschrijven (alleen de basisknoppen, zonder shift of altGr).
Eerst zoals het op het toetsenbord staat en dan zoals het wordt weergegeven:

& ( - _ ) = ...wordt... & ( ! ) -

a z e r t y u i o p ^ $ ...blijft... a z e r t y u i o p ^ $

q s d f g h j k l m * ...wordt... q s d f g h j k l m

< w x c v b n , ; : ! ...wordt... < w x c v b n , ; : =


Eigenlijk is de weergave exact zoals het toetsenbord van mijn grote PC. <_<
 
Hallo Lieve :)


Probeer het volgende eens:

Start --> Configuratiescherm --> (Klassieke weergave:) Landsinstellingen --> Tabbladje "Talen": Details
Dan heb je een schermpje "Tekstservices en invoertaken"--> Neem daar tabbladje "Instellingen" en selecteer daar eens "Nederlands (Belgi) - Belgisch punt" (Staat het op dit moment niet op Nederlands mss?) tzou wel kunnen dat je eerst terug moet heropstarten vooraleer de verandering plaatsvindt. :)

lieve.jpg


Succes! :)
 
denk dat je moet zoeken in de 'regional settings' (land instellingen) in je configuratie scherm.. Probeer US ENG aan te houden.

Succes

--------
edit :

Lol je was niet iets eerder met posten.

Mocht de oplossing van onze geliefde *KingPin* niet werken, mischien werkt dit dan (zo staat het bij mij, maar ik heb wel een eng versie van xp)

In het rechter schermpje.. verwijder de NL en NL(be) language zodat je alleen de VS international instellingen hebt. Probeer iig altijd maar 1 language te houden, je hebt dan niet dat irri icoontje van language bij je klok, en hij kan niet gaan switchen tussen verschillende taal instellingen.

regional.jpg
 
:D Dat heb ik net nog gedaan: Belgisch (punt) gekozen.
maar er veranderde niets. :(
Maar ik heb niet opnieuw opgestart.

En dan ook Engels eens proberen.
Wie weet...

Tot straks! ;)
 
Ja ! :D

Ik moest het op Frans instellen en dan kloppen alle toetsen met de tekens die eruit komen.
(Bij Engels kreeg ik Qwerty-instellingen)

Had ik eerder aan moeten denken B) met een Azerty-klavier...
dat heeft natuurlijk Franse roots .

Probleem opgelost dus.

Groetjes
Lieve
 
Fijn dat je eruit bent, Lieve :D

We zetten het topic op opgelost dan :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan