• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Toon hier je bureaublad

EvC

Nieuwsgierig Aagje
Lid geworden
9 aug 2016
Berichten
1.225
Waarderingsscore
13
Ubuntu 17.10.1 met Vanilla Gnome Shell.
De wallpaper is een uitsnede van deze afbeelding.
In de terminal zie je de details:

5a6f8a0ca3269-Schermafdruk_van_2018-01-29_21-48-41.png
 
Ik neem aan dat dit een topic is waar je afbeeldingen van bureaubladen wilt zien. Daarom heb ik dit topic verplaatst naar: Aan de bar.
 
Misschien past het beter bij Grafisch / Design ?
Eventueel onder een knop Etalage ?
 
De neutrale wallpaper houd ik hetzelfde om nadruk te leggen op wat er in een panel / taakbalk of elders gebeurt.
Traditionele distributies voorzie ik standaard van een dock om van het conservatieve gedrag van starters en vensterknoppen af te komen (dat is me te oubollig).

Xubuntu 18.04 (in VMware) met Weather plugin en Radio Tray.
Zowel het toppanel als het dock verbergen zich intelligent: dat wil zeggen dat ze standaard aanwezig zijn - behalve bij grote vensters - dan verbergen ze zich:

 
Hallo Abraham,

Bij het weer staat: "Tomorrow 4 january".

Dit plaatst mij voor raadselen.

Nu weten wij trouwens eindelijk welke de grootste stad van Oost-Nederland is.
 
Je hebt gelijk - nu is het zelfs 3 januari.
Lijkt alsof er terug geteld wordt.

Enschede is al tijden de grootste stad van Oost-Nederland - wist gij dat niet?
 
Ubuntu 18.04 met een alles in één taakbalk op de Windows-manier (met hetzelfde gedrag als Windows).
Dit is te maken met Gnome extensies (een andere naam voor add-ons, plugins, etc.):



Gebruikte extensies:
 
Looks very good.

Ik zal binnenkort mijn Linux desktop posten.
 
Singapore.

Herkenbaar aan de drie torens met een zwembad erboven.
 
Dank u.

Door mij niet herkend, want ik ben er nooit geweest.

Het leek mij wel een beetje Chinees.
 
Linux Mint Cinnamon in KashmirBlue:

5b0a690fb01f3-Schermafdruk_van_2018-05-26_23-14-52.png


Meer afbeeldingen heb ik hier geplaatst.
 
Linux Mint - en de meeste op Ubuntu gebaseerde distributies - worden gemaakt op basis van traditionele gebruikersomgevingen (Cinnamon, Mate, Xfce, KDE, LXDE, LXQT en meer).
Nog steeds maakt men gebruik van starters die vensterknoppen aanmaken (op de Windows 95 manier ?).
Dat laat ook zien dat het Linux wereldje behoorlijk conservatief is.

Je zou toch denken dat Windows en Linux wat betreft gebruiksvriendelijkheid meer naar elkaar toe zou groeien: het beste van elkaar gebruiken.

Nu Ubuntu overgeschakeld is naar Gnome zie je meteen dat er meer hedendaagse mogelijkheden zijn.
Ik hoop van harte dat het Mint team dat ook gaat beseffen en minstens de eigen Cinnamon ontwikkeling daarop aanpast.

Gnome kun je als leidend beschouwen en de rest volgt met kleine stapjes. Nu maar hopen dat dat stimulerend werkt en geen afvallers zal creëren.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan