• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Touchpad wil niet uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
kun je eens een afbeelding plaatsen ..niet dat ik u niet geloof maar vind het opzich raar dat er geen Tab is naar het touchpad .. mogelijk onder een andere naam ...

*het zou ook kunnen dat je eerst een register aanpassing dient aan te maken om deze tab weer te geven ..
klik op de Windows Key + R en geef regedit in. start vervolgens regedit op
ga vervolgens naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Synaptics\SynTPEnh
klik vervolgens op een lege plaats in het rechter veld en kies voor een nieuwe DWORD (32-bit ) sleutel.
geef deze de naam DisableIntPDFeature
geef vervolgens deze de waarde 33 en klik op ok
sluit de editor af en herstart je computer ..
***nu je deze aanpassing heb gedaan zou je nu wel de optie moeten te zien krijgen via de muis opties om het touchpad uit te zetten indien er een usb muis aangesloten is .
 
Omdat ik zelf ook bij Windows 7 zit, zocht ik een paar dagen geleden ook naar deze tab. Hij is er niet.

5c390fe29bdf6-Muis.PNG
 
@Leono je plaatste je bericht een half uur later dan het bovenstaande bericht ...en blijkbaar heb je dat niet eens gelezen of begrijp je het niet … het komt er op neer dat deze tab "TouchPad " nog verborgen zit en dat je deze eerst dient te activeren door een register aanpassing te doen ..
deze aanpassing word pas actief na een systeem herstart..
**bij sommigen merken komt de extra tab te voorschijn bij andere dus niet maar daar schakelt het touchpad zich wel uit indien men een usb muis aansluit....mogelijk dat je effe de usb muis dient te hersteken
 
I.v.m. onnodige berichten heb ik deze verwijderd.
Laten wij gewoon verder gaan met het onderwerp en niet met elkaar de strijd aangaan.
Dit heeft geen zin en is onnodig!
 
Ik heb de mededeling van Emi opgevolgd ( ervaring met het register bewerken is aanwezig).
Onder de genoemde HKEY is bij Software geen Synaptics te vinden.

Nu iets merkwaardigs wat ik nog nooit heb meegemaakt. Op mijn andere laptop heb ik Windows10 staan, dus ik dacht uit nieuwsgierigheid, de opgegeven registersleutel daar eens opzoeken. Dat lukte en keurig werd Synaptics/SynTP Enh getoond. Dat was gisteren. Ik open vandaag dezelfde laptop, kijk nog een keer en Synaptics is er niet meer! Er is aan deze laptop niets gedaan en ik kan daar gewoon de touchpad uit-en aanzetten met Fn+F7 (Acer Aspire).

Terug naar de Windows7 weer: zou hier een juiste driver missen? De eerder genoemde ELAN driver is aanwezig.
 
Ik neem aan dat andere opties wel werken met de Fn knop?
 
Driver ELAN Touchpad versie V8.0.5.3 is geinstalleerd.
Andere Fn knoppen kom ik nog op terug. De laptop is vaak op een ander adres.

Wat zeggen de heren/dames van het genoemde verschijnsel in het register van Windows10?
Het is nog hetzelfde gebleven, dus een verdwenen Synaptics.
 
ik kan het niet verklaren dat deze zomaar verdwenen is .. heb hier géén laptop in gebruik ..kan het dus ook niet nagaan .
 
Ik heb een Asus laptop, ik zou vanavond eens kunnen kijken of ik iets kan vinden.
Maar ik heb volgens mij geen Elan touchpad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan