• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Traag + melding

artstudiog

pc-aholic
Lid geworden
10 jul 2012
Berichten
2.962
Waarderingsscore
258
Sinds gisteren start het forum traag op en krijg bij elke actie eerst volgende melding:

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:06.
Aangedreven door vBulletin
Copyright 2016 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
Image resizer by SevenSkins
Nationaal Computer Forum - Adverteren - Go3D

Na 3 4 seconden verdwijnt deze melding en gaat ie zonder problemen verder. Maar dit gebeurt telkens ik een topic of item wil bekijken of terugga naar een vorig topic/item.
Vervelend!!
Oh ja, ik werk met win10 en Edge maar heb getest met "oude" internet explorer en Opera, idem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit ervaar ik hier ook sinds gisteren ...
 
Naar activate.tapatalk.com wordt gezocht.
 
Die melding krijg ik niet, maar ik heb sinds gisteren wel last van een sterke vertraging bij het openen van pagina's van het NCF.
Voorheen werd iedere pagina van het NCF geopend binnen 0,1 seconde. Tegenwoordig duurt dat maar liefst 5 volle seconden. Het openen van pagina's op het NCF duurt bij mij nu dus circa 50 keer zo lang.
Ik heb het idee dat dit veroorzaakt wordt door de Everywhere sidebar die ik sinds gisteren rechts op de pagina zie:

57f62048c3116-Everywhere_sidebar.png


Het bovenste deel van die sidebar bevat reclame die tegenwoordig blijkbaar wordt doorgelaten door AdBlock Plus.
Het middelste deel bevat Nieuwste activiteiten, maar dat deel wordt niet volledig geladen, hoe lang ik ook wacht. Een doodenkele keer wordt dat deel wel volledig geladen (een op de vijftig keer?) en dan zie ik pas om welke topics het gaat en kan ik er ook op klikken, zodat ik direct naar dat topic ga.
Wanneer dat deel niet volledig geladen wordt (wat op dit moment meestal het geval is), is dat deel Nieuwste activiteiten van nul en generlei waarde.

Dan over de ruimte die deze Everywhere sidebar inneemt:

Op mijn desktop pc, waarbij ik een 24 inch scherm gebruik, vind ik de ruimte-inname door die sidebar geen bezwaar. Op mijn iPad is die sidebar uitermate hinderlijk, omdat dat scherm nu eenmaal een stuk kleiner is. Ik moet hem steeds weghalen door op de dubbele pijl (>>) te tikken, maar dat moet ik bij elke topic weer opnieuw doen.
Van mij mag die sidebar dan ook zo snel mogelijk verdwijnen.
 
O, nu snap ik wat topic starter artstudiog bedoelt met zijn 'melding'. Dat is geen melding. Je ziet de eerste paar seconden alleen het bovenste en het onderste deel van de pagina. De rest (alles ertussen) is dan nog niet geladen:

57f62805ef1a0-melding.png


Lange Pier schreef: "Naar activate.tapatalk.com wordt gezocht."
Dat was altijd al zo, maar dan werd de website al wel in zijn geheel getoond.
Ik houd het er voorlopig op dat die nieuwe Everywhere sidebar de schuldige is van de vertraging.
 
vervelend is het wel ...dan liever nog zonder deze sidebar .
 
De eigenaar van dit forum heeft een wijs besluit genomen en voor de ingelogden de sidebar uitgeschakeld!
 
Dat is een goede keus geweest, ik moest meerdere keren per dag dat scherm weg klikken.
Was mij trouwens vandaag niet eens op gevallen dat het scherm weg was :biggrin:
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan