• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Traag Micro SD kaartje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Ik kocht ooit, volgens mij bij het Kruidvat, een micro SD kaartje van 64 GB in een USB2 houder. Ik dacht "even" een image file van mijn laptop naar mijn desktop over te brengen. Normaal sluit ik mijn externe drive aan maar nu dacht ik, ik heb dat kaartje toch niet voor niets. Wat blijkt: de laptop deed er bijna 5 uur over om een file van 31 GB te schrijven.
Nu nog een uurtje of 4.5 om hem naar mijn desktop over te zetten (transfersnelheid ~ 1.7 MB/sec)
Goedkoop is zo wel duurkoop:(
Ik zal straks eens kijken wat de andere media voor snelheid halen want dat houd ik normaalgesproken nooit bij.
 
Goedkope USB-sticks en SD-kaartjes hebben een lage schrijf- en leessnelheid.
Zijn de media geformatteerd in FAT of FAT32 dan is dat ook nog eens vertragend.
 
"Zijn de media geformatteerd in FAT of FAT32 dan is dat ook nog eens vertragend. "
Aan wat voor vertraging (in % bv. ) moet ik dan denken?
Nog een stif half uurtje:weary_face:
Hij is NTFS en ik zie nu dat het 'n rescue stick voor Macrium is.
 
Even wat uitgeprobeerd :
  1. Met het Samsung kaartje (HC) in een andere usb houder is de transfersnelheid: 8 MB/sec.
  2. Met het Samsungkaartje (EVO HC1) van die stick in de "trage houder" ook maa: 1.7 MB/sec:
  3. Met het andere Samsungkaartje (EVO HC1) in zijn eigen houder (dus niet de trage set): 23 MB/sec
  4. Met het Samsung kaartje (HC) In een andere kaartreader: 4 MB/sec
Blijkbaar is het naast het kaartje zelf vooral de elektronica in de houder die vertragend werkt. Wel vreemd hoor dat daar de bottleneck ligt.
 
Jouw verhaal lezend bedacht ik dat ik daar niet zo lang geleden iets over gelezen had op How-To Geek.
Dat was dit artikel: Why You Shouldn’t Use MicroSD Cards In DSLR Or Mirrorless Cameras
Jouw USB houder is niet zo maar een houder, je moet het zien als een adapter. En de ene adapter zal de snelheid meer vertragen dan de andere.

Maar leuk dat je nu zelf de oorzaak hebt ontdekt.
 
Dat er elektronica in de adapter zit wist ik wel. Heb er onlangs nog een gerepareerd, maar dat dat de vertragende factor zou zijn verbaasd me. Mss grote tijdconstantes op de signaalleiding.
Ik kwam onderstaande voorbeeldje tegen.
 

Bijlagen

  • Magweg.jpg
    Magweg.jpg
    50,3 KB · Weergaven: 4
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan