• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Trage PC, is het de moeite deze PC te upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks, ik ga een latje erbij bestellen!!!
 
En net een extra geheugenstripje van 4Gb besteld!

In het weekend een Samsung 850 EVO SSD 256Gb erbij bestellen en dan een verse installatie doen.
 
Je gaat merken met die SSD en een verse installatie ... peper in zijn gat !! Extra latje van 4Gb geheugen gaat niet direct een verschil maken. Als je RAM geheugen volledig is opgebruikt (vb veel verschillende programma's open) dan gaat ie "swappen" naar geheugen op de SSD en da's ook snel. Voor games kan het misschien wel verschil maken aangezien de video ook gebruik maakt van het RAM-geheugen.
En die SSD kan je later nog altijd meenemen naar een nieuwe configuratie!
 
Hoi,

Ja daar had ik ook aan gedacht (swappen naar SSD) maar vind dat toch niet een nette oplossing. Ondanks dat ik het geheugen nog best duur vind toch maar gedaan omdat ik nu 8Gb totaal heb voor een prijs waar ik op hoopte. Dat ik dan niet de volledige 8Gb nieuw heb is ok, dan heb ik ook geen los ding over.

Ik vraag me alleen af of mijn windows (7) niet gaat protesteren vanwege een andere harde schijf, ik dacht dat een licentie ergens aan gekoppeld wordt tegenwoordig. Maar da's in de categorie de klokken horen luiden.
 
Ja daar had ik ook aan gedacht (swappen naar SSD) maar vind dat toch niet een nette oplossing
Wat is daar niet netjes aan?
En voor diverse programma's heb je sowieso een wisselbestand nodig, of die nu wordt gebruikt is het tweede, zet er een vaste op met een 8GB waarde b.v.
 
Omdat mijn computer nu letterlijk dagenlang kan staan te pruttelen zonder dat er iets gebeurt denk ik dat er continu data gelezen en geschreven wordt. Heb ooit begrepen dat een SSD geheugen een x aantal keren beschreven kan worden en dat het dan kapot is. Als het steeds staat te swappen kan het snel gaan denk ik dan.

Dat is de reden dat ik het nu een mindere oplossing vind, wellicht onzin zou kunnen hoor, weet er niet zoveel van.
 
Heb hier een oude laptop (7 jaar oud) die eveneens slakketraag was, heb enkel de HD vervangen door een SSD en een wereld van verschil, geheugen is ook maar 4 GB maar doet het nu uitstekend, en zoals hierboven reeds aangegeven een verse installatie van windows.
 
Ok duidelijk, ik heb zojuist een Samsung 850 evo 250 schijf met inbouwraam en kabeltje gekocht :) (besteld)!

Nogmaals dank voor alle reacties!
 
Wat is daar niet netjes aan?
En voor diverse programma's heb je sowieso een wisselbestand nodig, of die nu wordt gebruikt is het tweede, zet er een vaste op met een 8GB waarde b.v.


ff gek vraagje wisselbestand is toch gewoon zelfde als page file. bij mij is soms me page file soms 30gb maar meestal 20gb+ waarom zou je hem vastzetten op 8gb, wat is het voordeel daarvan ?
 
Raakt die niet gefragmenteerd en het gebruik op een SSD met een door Windows toegewezen ruimte die varieert dan worden de geheugencellen onnodig belast, wordt toch elke keer weer gereserveerd.

Met 8GB intern wordt er geen gebruik gemaakt van het wisselbestand bij gemiddeld gebruik, bij renderen kan het wel.
 
ik weet niet of je het hieronder goed kan zien(linksboven) maar je ziet in eerst rijtje me ram rechts erachter is me pagefile ik merk dat als ik meer ram gebruik me pagefile meegroeit.
zit er dan echt wat in ?
ik heb 16gb ram in quad channel kan ik het dan beter uitzetten ?
20180226190145_1.jpg
 
Zet het wisselbestand op de harde schijf, wel met een vaste waarde anders heb je nog dat gepruttel.
En met 16GB intern en je gaat renderen dan zou het aangesproken kunnen worden, anders niet.

Heb hier 8GB erin en het wisselbestand wordt niet eens aangesproken.

Helemaal uitschakelen hoeft niet en is ook niet handig, sommige software wil gewoon het wisselbestand zien.
 
Toch nog een berichtje omdat ik het niet kan laten na de upgrade!

Ik start het ding nu (nog) regelmatig opnieuw op omdat ik nog steeds niet kan geloven dat ik binnen 20-25 sec weer mijn browser open heb, aaaaaaaaaaarggggghhhh!!!!!! :):):)

Het antwoord was dus duidelijk een JA! Voorlopig gaat het bedraad worden van de internetverbinding niet door omdat het nu gewoon lekker loopt.

Wisselbestand nu vastgezet op 8192 Mb (min/max)

Enige wat ik er nog over kan zeggen is dat ik het veel eerder had moeten doen en dat 8Gb en een SSD ERG fijn zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan