• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Turbo mode

Status
Niet open voor verdere reacties.

artstudiog

pc-aholic
Lid geworden
10 jul 2012
Berichten
2.955
Waarderingsscore
258
Wat is eigenlijk het nut van Turbo Mode activeren in bios? Heb je dan ook extra cooling nodig of volstaat een standaard cpu-cooler? Het gaat over een B360 (chipset 1151) moederbord met een intel i5-9400 cpu, standaard op 2,9GHz en in turbo mode op 4,0GHz. PC wordt niet gebruikt om zware games te draaien.
 
Die Turbo-Mode zal niet niet in ieder Bios/UEFI zitten mijn inziens.
Het lijkt mij eerder om een modus te gaan van de moederfabrikant, waarvan jij dus een moederbord hebt.
 
Ik kan in het bios (uefi) turbo modus aan of uitzetten en dan krijg ik respectievelijk in windows 2,9GHz en 4,0GHz kloksnelheid te zien. Checkup met Aida64 en HWinfo. Weet alleen niet of het inschakelen ervan het systeem (en dus ook de voeding en cpu-koeling) meer belast. Staat standaard ingeschakeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan