• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Twee grote lekken ontdekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die had ik al gezien. Vreemde is ook dat er steeds gezegd wordt, wachten op opnieuw opstarten, maar daarna gebeurt er niks.
 
Volgens mij moet je hem gewoon zelf handmatig opnieuw opstarten. Of bedoel je iets anders?
En heb je even gecontroleerd of die sleutel in je registry staat. Als je ten minste weet hoe dat moet.
Bij mij staat hij er in elk geval in.
 
Uiteraard heb ik handmatig opnieuw opgestart. Als ik bij geinstallerde updates kijk staat, opnieuw opstarten. Doe ik dat dan blijft dit staan. Ik ben nu het image van vorige maand aan het terugzetten. Daarna ga ik versie ..192 er op te krijgen. Dan weet ik zeker dat er weer een goed uitgangspunt is. Als het lukt genminste.
 
Ik werk ook veel met images. Maak ze elke 3 dagen. Bij de minste of geringste twijfel zet ik er een terug (met name als ik over malware twijfel. Meestal, maar niet altijd, is mijn probleem dan opgelost.
 
Het is nu wel gelukt. Versie ....192 staat er nu op.
 
Mooi. De volhouder wint.
 
Toch vreemd hé. Ik doe niks bijzonders met windows. De laatste versie was ....125. Daarna dus niet versie...192 kunnen installeren. Gewoon de reguliere windows updates volgen. En toch problemen voor een besturingssyteem dat wereldwijd wordt gebruikt. Ik ben toch niet de enige.
 
Hoe heb jij eigenlijk de update binnen gehaald, was dat via
Windows update catalog of Windows update zelf?
 
Nadat ik de image teruggezet had, heb ik via de catalogus de update gedownload,
Ik klikte het bestand om te installeren. Ik kreeg een melding dat installatie niet mogelijk was. Ik zag toen dat windows al bezig was om de update te installeren. Ik heb dit afgewacht en daarna opnieuw opgestart. Met het resultaat dat versie.....192 erop staat.

De update bij de sony laptop ging via windowsupdate, en gelijk de juiste versie,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus heb jij het de eerste keer via Windows update gedaan?
Ik heb vaak gezien dat dit voor problemen zorgt bij mensen, terwijl het via de update catalog wel goed gaat.
Maar het belangrijkste is dat het is gelukt.
 
Windows-updates niet voldoende tegen Spectre en Meltdown

Het installeren van Windows-updates is niet voldoende om volledig tegen de Spectre- en Meltdown-aanvallen beschermd te zijn, zo heeft Microsoft laten weten. Gebruikers moeten ook de bios-update van hun leverancier installeren.

"Omdat deze kwetsbaarheden op het processorniveau beginnen, is het installeren van de nieuwste Windows-updates niet voldoende om volledig beschermd te zijn. Je moet ook de laatste firmware-updates van je computerleverancier installeren", zegt Microsofts John Cable. Vorige week verschenen er verschillende beveiligingsupdates voor Windows om gebruikers tegen Spectre en Meltdown te beschermen. Intel liet eerder al weten dat er voor alle processors die in de laatste 5 jaar zijn uitgekomen voor eind januari updates beschikbaar zullen zijn.

Cable maakte de opmerking in een aankondiging over de uitrol van de Windows 10 Fall Creators Update. De update, die op 17 oktober verscheen, wordt nu aan alle Windows 10-computers aangeboden, waaronder bedrijfscomputers. Alle systemen met de Windows 10 Enterprise edition of Windows 10 Pro edition die zijn ingesteld om automatisch updates te ontvangen zullen vanaf 18 januari de Fall Creators Update aangeboden krijgen.

Bron Security.nl
 
Voor een bios update is toch iets meer nodig dan een paar muisklikken. En mocht het misgaan is een back up image geen oplossing. Of heb ik dat mis?
 
Ja dat klopt, het is maar de vraag of iedereen een nieuwe bios update kan krijgen.
Mijn laptop is net een jaar, maar er is nog geen bios update te vinden.
 
Bios flashes of updates blijven altijd een beetje tricky. Maar goed als het helpt dan kan je overwegen om het wel te doen. Zelf deins ik er niet voor terig en zal ik hem dus ook gewoon doen. (Ik installeer altijd de nieuwste updates van mijn BIOS).
 
Maar dan moeten mensen die wel krijgen.
Mijn laptop is nu 1 jaar oud maar ik krijg geen bios updates aangeboden.
 
En voor asus n61jv en sony vaio die al 5 jaar oud zijn al helemaal niet. Van de andere kant, moet je je als huis, tuin , keuken gebruiker zorgen maken voor een hack via de intel chip? Ik ben daar niet zo bang voor.
 
Nee ik ben er ook iet bang voor, maar ik vind het wel prettig dat ik goed beveiligd ben, dus als ik het probleem kan verkleinen doe ik het wel meteen.
 
We weten gewoon niet hoeveel vaart het zal lopen en dat is ook precies het punt waar het gevaar zit. We kunnen het afdoen als "ach het zal allemaal zo'n vaart niet lopen" maar ik denk dat het serieuzer is.

Inderdaad voor een BIOS update geldt die moeten mensen dan wel krijgen maar ik denk dat ze naar aanleiding van deze zaken er zeker zullen komen voor de laptops tot een jaar of drie oud.
 
Ja ik wacht het wel af, bij Asus hoef je zelf niet de bios te updaten, daar hebben zij een programma voor.
Dus dan is de kans kleiner dat er iets mis gaat.
Intel zou deze 90% van de gebruikers updaten, ook hier nog niets gezien.
Maar dat vindt ik niet erg, want er werden al problemen ervaren.
 
Microcodes voor de CPU zijn niet de oplossing.
Het belangrijkste is dat de kernel van het besturingssysteem wordt afgescheiden van de memorybanks van de processor.

Ik denk dat dit voor Microsoft uiteindelijk lastiger zal zijn dan bijv. Linux.
Per slot van rekening is de kernel van Windows 10 noch steeds een verdere ontwikkeling van de kernel in Windows 95!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan