• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

twee hdd's met windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

vink

Gevestigd lid
Lid geworden
3 mei 2005
Berichten
241
Waarderingsscore
0
Hallo!!

Ik heb een domme vraag.... Maar eerst even een verhaaltje:
Ik kreeg een melding dat de cpu oververhit was (niet vreemd als je het fannetje zou hebben gezien en ik heb het deksel eraf gehaald een tijdje terug), dus heatsink en fan gedemonteert en van elkaar gescheden, schoon gemaakt en thermal paste resten verwijderd van sink en cpu. Ik wilde proberen om de heatsink terug te plaatsen maar het moederboard boog te veel dus moederboard eruit, nieuwe thermal paste aangebracht en de heatsink en fan terug geplaatst, moeder weer terug geschroefd en de grafische kaart terug gestoken.
We zijn nu bijna bij mijn vraag. Bij het terug zetten van de harde schijven (ik had er twee) merkte ik dat er een stukje plastic van het kontakt aan de harde schijf ontbrak, dit stukje heb ik gevonden en wil ik in een stekker plakken om zo toch weer de compu te kunnen starten. Ondertussen heb ik een nieuwe hdd gekocht zodat ik de data van de "kapotte" hd kan overpompen naar de nieuwe en daarna de oude formateren. Ik wil de "kapotte" als dumpschijf behouden (bijvoorbeeld voor films waar ik niet aan gehecht ben). Nu zal ik eerst windows moeten instaleren op de nieuwe hd en dan de plaktruck uitvoeren.
Vraag 1. Ontstaat er geen conflict als er twee hds's zijn met windows erop? Zoja, iemand een oplossing?
Vraag 2. Heeft iemand ervaring cq. een beter idee om de kapotte hdd te redden?

Bij voorbaat dank!!

Vink
 
Op vraag 1 kan ik je gemakkelijk antwoord geven: als het goed is ontstaan er geen conflicten maar krijg je de vraag welke Windows je wilt opstarten. Is dit niet het geval dan kan je in de bios de bootloader aanpassen. Daar zet je dan de harde schijf bovenaan vanwaar je wilt opstarten.

2 Heb ik geen ervaring mee. Ik durf te betwijfelen of de plaktruc gaat werken.
 
Dank je, Ruben, voor je supersnelle reactie. Dan kan ik gaan installerren. Het gaat om een installatie van het zelfde product van dezelfde cd: windows 7. De oude hd is windows 7 met upgrade naar 10.
Dan vraag 3 is (schiet me net pas te binnen): Ik heb maar 1 productcode voor de windows 7 cd, gaat dat nog een probleem worden?
 
Zet eens een foto neer van de hdd met dat stukje kunststof eraf en dat dat stukje uiteraard.

Al een lijmsoort geprobeerd?
Sommige kunststoffen zijn niet te lijmen, geen vrije koolstofatoom, zoals ppc of polyethyleen maar dat merk je gelijk.
 
ga naar de Brico of eender andere doe het zelf zaak en haal je de Nitro industrielijm ..hiermee plak je alles ...
letop: een flesje van 5ml kost wel 4,65 maar je dient er maar 1drupje van te gebruiken ...
het geopende flesje bewaar je rechtopstaande in de diepvries en wil je deze daarna gebruiken dien je deze eerst op kamer temperatuur te laten komen ..
*ik heb van de week hier deze ook gebruikt nadat ik vast stelde dat zelfs secondenlijm niet voldeed ...
ik diende de binnenspiegel terug te monteren op de voorruit en deze Nitro klaarde de klus .
 
Nou eindelijk effe tijd om een fotootje te maken en te posten... Sorry dat het zo lang duurde en nog bedankt voor jouw reactie. Op de foto zie je twee harde schijven, de onderste is de kapotte, als je die vergelijkt met de bovenste zie wat er mist (zoekplaatje). Het gaat om het stukje plastic met het "hoekje" eraan.20170310_145455_1.jpg

--- Update ---

Sorry dat ik zo laat reageer, was vrij druk.
Nitro? Nog nooit van gehoord, Ik zal er naar kijken. Bij on in de leroy merlin hebben ze zoiets niet, daar heb er al naar gezocht, vrolijk verder zoeken dan maar! In ieder geval bedankt voor jouw reactie!!
 
58c2dab5a8d4b-Ashampoo_Snap_2017.03.10_17h48m34s_001_.png


de bovenste heeft een sata aansluiting ..
bedoel je dat het lipje losgekomen is van de onderste waar je de sata dient aan te sluiten !
indien dit ook een sata aansluiting zou zijn dan kun je het volgens mij niet herstellen ...want dit is heel secuur.

--- Update ---

het hoeft niet perse Nitro te zijn secondenlijm zou het ook kunnen klaren maar ik betwijfel dus of het je gaat lukken aangezien je de pinnetjes zeker ongeschonden moet laten ...
 
Hoi!! Bedankt voor de reactie.

Ja, inderdaad is bij de onderste het lipje afgebroken. Ik wilde het lipje in de stekker vast lijmen en kijken of ik genoeg contact kan krijgen om de harde schijf leeg te trekken en niet meer te gebruiken voor belangrijke zaken zoals fotoos.

Got fingers? Cross 'em all!!
 
ik heb ooit hetzelfde meegemaakt met het verschil dat dit dus gebeurde met de aansluiting op het moederbord !
ik heb toen een klein drupje secondenlijm aan de onderkant van de aansluiting gedaan die losgekomen was en deze voorzichtig terug geplaatst op het moederbord ...wel deze is dus weer te gebruiken ...
jij dient de HDD uit te bouwen wil jij het kapje terug kunnen plaatsen over de pinnetjes ..maar zoals ik je laatste berichtje leest begrijp ik eerder dat je het kapje eerder in de sata stekker wilt plakken om deze dan over de pinnetjes te schuiven ...NIET DOEN !
aangezien je dan geen zicht meer heb over de pinnetjes ..... je moet wel degelijk het kapje over de pinnetjes plaatsen ... deze pinnetjes moeten recht blijven ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Emi! Bedankt voor je reactie, daar ga ik rekening mee houden. Ik wilde vandaag eerst maar windows proberen te installeren. De sleutel voor de cd heb ik gebruikt op de kapotte hd.... Weet niet hoor, of dat wel gaat lukken.
 
welke Windows ga je installeren .... is dit dezelfde Windows die er aanwezig was .
 
Windows 7 staat op de hd met het afgebroken lipje, en die wilde ik ook weer op de nieuwe hd zetten. En ik heb maar 1 product key voor deze windows 7. zelfde windows zelfde cd zelfde product key. Ben nog niet aan installeren toegekomen, te druk met de was ophangen enzo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan