• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

twee monitors, hetzelfde beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dinkydau2

2 1337 4 u
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
168
Waarderingsscore
0
Hallo,

Bij de computer van mijn moeder is het mogelijk om 2 monitors aan te sluiten zodat die beiden hetzelfde beeld geven. Dat leek mij wel handig om te gebruiken bij mijn computer, dus sloot ik een 2e monitor aan. Ik ben al zover gekomen dat het bureaublad uitgebreid wordt van de ene naar de andere monitor, maar ze allebei hetzelfde beeld laten weergeven lukt niet.
Beeldscherm.png


Als ik "het bureaublad naar dit scherm uitbreiden" afvink gaat die monitor uit, in plaats van dat het beeld gekloond wordt.
Er zit 2 keer een DVI aansluiting op mijn grafische kaart, waaraan ik 2 monitors heb aangesloten met VGA, waarvoor ik 2 keer een tussenstukje heb gebruikt van VGA naar DVI. Mijn beeldkaart is een nVidea GeForce 8800 GTS, 512 MB (zoals ook in de screenshot te zien is). Mijn besturingssysteem is Windows Vista, 32 bits, service pack 1.

Nog wat informatie over de monitors:
Het zijn beide CRT monitors, de ene 19" en de andere 17", maar de resolutie staat bij allebei op 1024768 ingesteld dus het beeld is even groot.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
alvast bedankt
 
Je kunt dit idd instellen bij het configuratiescherm van nvidia.
 


Dit heb ik hier nu, maar de mogelijkheid om een kloon te maken is er niet.
 
Heb je wel de nieuwste drivers?
 
Roep de eigenschappen voor beeldscherm op en kies instellingen.
Schakel je selectie "buereaublad uitbreiden" uit en klik op toepassen.
Klik op geavanceerd en kies het tabblad weergaves.
Schakel je tweede monitor in door op het rechteronder icoon (bij mij toch) op het standby symbool te klikken (zo een bolletje met een streep in, je weet wel, zie afstandsbediening van je tv).
Klik dan op de "CLONE" knop. Deze lijkt heel fel op het "vorig formaat" knopke van windows.
Nu zou het moeten bollen. (klik evt nog ergens op toepassen)

Deze manier werkt op het ATI systeem van mijn buurman, ik weet echter niet of dit ook voor Nvidia kaarten van toepassing is.
 
Heb je wel de nieuwste drivers?
Die heb ik.

Roep de eigenschappen voor beeldscherm op en kies instellingen.
Schakel je selectie "buereaublad uitbreiden" uit en klik op toepassen.
Klik op geavanceerd en kies het tabblad weergaves.
Schakel je tweede monitor in door op het rechteronder icoon (bij mij toch) op het standby symbool te klikken (zo een bolletje met een streep in, je weet wel, zie afstandsbediening van je tv).
Klik dan op de "CLONE" knop. Deze lijkt heel fel op het "vorig formaat" knopke van windows.
Nu zou het moeten bollen. (klik evt nog ergens op toepassen)

Deze manier werkt op het ATI systeem van mijn buurman, ik weet echter niet of dit ook voor Nvidia kaarten van toepassing is.
Blijkbaar niet, want het gaat bij de eerste stap al fout: Er zit nergens een knop of tabblad genaamd instellingen.

Bureablad uitbreiden heb ik uitgezet via beeldscherminstellingen (waarvan ik eerder een screenshot postte), en via daar heb ik nog naar enige knoppen "instellingen" of "geavanceerd" gezocht, maar geen succes
 
Een eventuele optie is om een VGA splitter te gebruiken,deze koppelt u dan aan 1 van de DVI aansluitingen van uw Video kaart dmv zo een dvi - vga verloopstuk.( schermen moeten dan wel de zelfde resolutie hebben denk ik)
 
Niemand nog een ander idee?
 
Zomaar uit nieuwsgierigheid h: wat is eigenlijk het nut van 2 monitoren die beide precies hetzelfde beeld hebben??...
 
Heb je stereo :D
Heb je wel de ogen nodig van een kameleon.

Mocht je een monitor in een andere kamer geplaatst hebben of in een andere hoek (90-180 graden) geplaatst, kunnen anderen het ook zien. Meekijkers.
Ik denk aleen dat het daar niet om gaat hier. Wanneer je iets test dan probeer je alles uit en als dan iets niet werkt zoals het behoort te werken roept dat vraagtekens op.
 
Mijn drivers zijn gepdate.
Screenshot:


Dit heb ik hier nu, maar de mogelijkheid om een kloon te maken is er niet.

Heb je stereo :D
Heb je wel de ogen nodig van een kameleon.

Mocht je een monitor in een andere kamer geplaatst hebben of in een andere hoek (90-180 graden) geplaatst, kunnen anderen het ook zien. Meekijkers.
Ik denk aleen dat het daar niet om gaat hier. Wanneer je iets test dan probeer je alles uit en als dan iets niet werkt zoals het behoort te werken roept dat vraagtekens op.

Nou, om eerlijk te zijn gaat het daar wel om. :biggrin:
 
Bij punt 1 'Select the displays you want to use' even de 1e monitor aanvinken. :)
 
Ja, de screenshot had ik genomen nadat ik die andere monitor weer uitgezet had en alles, dus dat dingetje had ik wel aangevinkt toen het hoorde te werken. Goed toch dat je oplettend bent.
 
Zou je dan ook een screenshot willen maken van het control panel als het aangevinkt staat? Vreemd dat je dan geen opties krijgt als klonen of het beeld over 2 monitoren verdelen. :)
 
Stel je voor dat dat dingetje is aangevinkt en de rest hetzelfde, zo ziet het eruit.
 
Er staat wel in het screenshot van, dat je met je rechter muisknop het scherm aan moet klikken en dan kan kiezen voor clone twee dezelfde schermen op je GPU?
 
Het lijkt erop dat mijn probleem helaas niet meer opgelost gaat worden, maar dan nog: Ik wil iedereen die hier gereageerd heeft hartelijk bedanken voor de hulp!
 
Ik heb het zelf gisteren nog gedaan. En het is mij gelukt.
Ik wil het vanmiddag nog wel een keer proberen uit te leggen. (heb nu even geen tijd.)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan