• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Tweede hard disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaveD.

Nieuw lid
Lid geworden
10 aug 2017
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag waar ik graag advies over wil hebben (ik hoop dat ik op het juiste subforum zit)
Ik wil in mijn computer (redelijk oud beestje maar werkt goed) een tweede harde schijf bouwen voor opslag van gegevens.

Ik heb een Dell Optiplex 755 sff die ik gebruik voor astrofotografie en het bewerken van de opnames hiervan en niets anders.

Intel dual core E8400 3.0 Ghz, 8 GB ddr2 geheugen
275W voeding
1x Sata 80 GB Seagate hard disk 7200 rpm
1x Ati Dvi kaart
Windows 7 pro 64 bit

Ik wil hier graag een tweede harde schijf bij plaatsen (die had ik al liggen) van Western Digital 80 GB 7200 rpm uit een andere 755
Ik heb de Dell specs gelezen en die geven aan dat dit mogelijk is op de plaats waar eigenlijk de floppy zit en ik heb ook vier sata aansluitingen op mijn moederbord.

Het inbouwen gaat me wel lukken alleen ik twijfel over de voeding of die voldoende is en ik heb maar 1 sata voedings aansluiting rechtstreeks uit de voeding van de pc in de harde schijf (zwarte sata connector)
Nu kan ik deze met een splitter delen in twee sata aansluitingen maar kan dit ivm de capaciteit van mijn voeding?
Ik heb er verder niets in zitten zoals een grafische kaart (dit is onboard), DVD etc...alleen tijdens de opnames twee camera's via de usb poorten.

Hopelijk kunnen jullie mij hierover advies geven,

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Dave
 
Voeding zou geen probleem moeten zijn. Een harddisk verbruikt 5-10W. Betwijfel of je pc meer dan 150W verbruikt. Is het mogelijk niet slimmer een nieuwe externe schijf aan te schaffen? Die 80GB is ook vast al behoorlijk antiek. Heb je ook geen problemen met inbouwen.
 
275W voeding is ruim voldoende om er een tweede HDD bij aan te hangen, in dit systeem.
 
Een externe schijf is zeker een optie alleen zit deze pc in een peli case gebouwd om deze te beschermen (tegen de weersinvloeden) tijdens de uren dat ie buiten staat tijdens het opnemen met mijn DSLR en telescoop.

Om dan ook nog een losse externe schijf mee te nemen en aan te sluiten is niet echt makkelijk, ik wil de schijf puur om de opnamen op te slaan als buffer en na de bewerking weer te verwijderen en dan het eindresultaaat op te slaan op een externe schijf.

Ja, het is een oud beestje maar als ie doet wat ie moet doen dan ben ik tevreden, mijn hobby is al erg kostbaar dus dit is een mooi alternatief.

De ruimte heb ik op de plaats waar eigenlijk de floppy drive zit en dat gaat passen dat heb ik al geprobeerd.

Bedankt voor de reactie's over de voeding, ik ben weer een stapje verder

mvg Dave
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan