• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies uitschakelen onboard videocard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stargaternl

Junior lid
Lid geworden
25 dec 2018
Berichten
69
Waarderingsscore
5
Goedendag,

Ik heb een probleem naar aanleiding van een nieuwe pc die ik via azerty en hier heb samengesteld. Ik heb de pc een aantal dagen geleden binnen gekregen. gisteren pas windows kunnen installeren vanwege een probleem met het ontvangen van de licentiecode voor windows.

Het systeem is door azerty in elkaar gezet en gecontroleerd. Echter na het installeren van windows en het installeren van alle drivers kwam ik achter een probleem. De videokaart wordt wel herkend door het systeem (staat in apparaatbeheer dat het correct werkt en in speccy kan ik de videokaart ook zien). Echter wordt alleen de onboard videokaart gebruikt. Bij een benchmark test krijg ik dan ook maar 1 fps... De fans draaien niet, alleen de leds op de videokaart zelf staan aan.

Daarnaast zag ik net ook dat de fan van de processor niet draait. in het begin bij het opstarten van de pc draait die wel en ook de fans van de videokaart draaien kort, maar daarna gaan ze beide uit. Nu heb ik wel gelezen dat de processor koeler uit kan staan als de processor koel is (die van mij is nu onder de 30 graden)

Ik heb geen idee wat er aan de hand is en hoe ik dit op kan lossen.

Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
Hierbij mijn specs.

Daarbij nog een update. in de bios zie ik staan: GOP/VBIOS: Select a valid GPU.
 

Bijlagen

  • specs.png
    specs.png
    20,7 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Aan dat van Speccy heeft niemand wat aan, zet de weblink hier neer, zie m'n sig hoe dat moet.

Al contact met Azerty gehad?

Vaak dien je in de UEFI de PEG aan te zetten, anders staat die alleen op de IGP.
 
Bij de meeste huidige borden is het niet meer auto-sence waar ze het over hebben en Asus zet niet meer alle UEFI opties in de manual, wordt zelf even zoeken naar de PEG (PCI-e) en IGP (GPU in de processor in dit geval)instellingen.

Die RTX2070 wordt idd prima weergegeven in Speccy en verder geen problemen, naam aan dat de monitor met aan die videokaart hangt als hij het niet doet daarop?

Want ik lees "Name: Acer XB281HK on Intel UHD Graphics 630".
 
De HDMI kabel zit aangesloten op de videokaart. echter wordt deze niet gepakt, niet herkent door de computer. Als ik op het bureaublad het configuratiescherm van nvidea probeer in te gaan krijg ik de melding dat er geen videokaart aangesloten is.
 
Al in de UEFI naar de grafische opties gegaan om te zien hoe het daar staat?

Drivers werken voor die kaart, ook de audio hdmi drivers.

Je hebt al gelijk geen beeld als je boot met de monitor aan de nVidia?
 
ik heb gezocht in de setup (f2) en gekeken in de zoekfunctie daarbinnen maar ik kan niks vinden over de pcie/peg en de IGP/GPU settings. Het enige dat ik kon vinden met betrekking tot de PCI.

van de pcie is het enige dat ik kan vinden de gop/vbios "select a valid gpu" maar ik kan er daar geen selecteren.

daarbij nog wat over linkspeed met gen1/gen2/geb3

en configuratie auto satamode of pcie mode en die staat op auto.

van de igp kan ik alleen multi monitor aan of uit zetten
 
ik krijg geeneena een optie om te booten vanaf de graphic card. er word gelijk vanuit de processor (de on board graphic card) opgestart
 
heb besloten om mijn pc terug te sturen zodat ze kunnen kijken of het moederbord of de videokaart mogelijk kapot is o.i.d. Heb een serviceaanvraag gedaan en deze is geaccepteerd. natuurlijk laat ik weten wat het probleem uiteindelijk was zodra ik wat meer hoor
 
ik krijg geeneena een optie om te booten vanaf de graphic card. er word gelijk vanuit de processor (de on board graphic card) opgestart
Indien de HDMI kabel van de monitor in de grafische kaart zit zie dat niet als het niet werkt of er moeten 2 monitoren aanhangen.

Ga je alles opsturen of alleen de graka en het mobo?
 
ik heb zojuist het hele systeem naar hun verstuurd (verzekerd) in een extra doos met piepschuim en alles zoals het ook binnengekomen was. Dit werd mij ook verteld toen ik met Azerty belde

De HDMI kabel zat in de HDMi slot van de videokaart, gewoon zoals het hoort. Alleen zag mijn systeem het niet en bij een benchmark kreeg ik met de test slechts 1 fps... en ik neem aan dat de 2070 van nvidea toch echt wel wat beter kan dan dat haha:p
 
Ik heb mijn systeem terug. ze zeiden dat ze alles getest hadden, dat er geen probleem was. bij het opstarten kreeg ik meteen een CPU fan error, deze heb ik op kunnen lossen. heb nog even moeten rotzooien met mijn PC, maar mijn pc lijkt het nu te doen (hopelijk)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan