1. Deze website gebruikt cookies en vergelijkbare technologieën. Dat houdt in dat wij het gedrag van bezoekers verzamelen, gebruiken en met derden delen om u een optimale gebruikerservaring te bieden. Cookies van derden kunnen worden gebruikt om advertenties te tonen die aansluiten op uw interesses. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Uitvallende pc na upgrade naar Creator's Edition

Discussie in 'Windows 10' gestart door vocusfire, 16 jun 2017.

  1. vocusfire

    vocusfire Gevestigd lid

    Sinds ik op mijn desktop de Creator's Edition van Windows 10 heb geïnstalleerd werkt hij niet goed meer.

    Met name tijdens games valt het beeld weg (melding 'No input' op de monitor). Ik heb echter ook regelmatig gezien dat dit probleem optreedt tijdens surfen. In 4 van de 5 gevallen keert het beeld weer terug, maar is het spel wat ik aan het spelen was uitgevallen. In de overige gevallen keert het beeld helemaal niet terug, maar blijven de ventilatoren van de pc gewoon draaien.

    Ik heb al een schone installatie van de Windows 10 Creator's edition gedaan en allerlei verschillende drivers voor mijn Geforce GTX970 getest, maar helaas heeft dit niet gewerkt. Het enige verschil is dat de pc sinds de herinstallatie uit zichzelf opnieuw opstart bij een crash, in plaats van te blijven draaien zonder beeld te geven.

    Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

    Ik heb al geprobeerd:
    -Schone herinstallatie Windows 10 (Creator's edition);
    -Allerlei verschillende drivers (zowel de nieuwste als oudere versies) van de Nvidia drivers voor mijn GPU;
    -Stresstests op GPU (Furmark), CPU (Prime95) en RAM (Memtest86). Geen van allen leidt tot een crash, oververhitting of foutmeldingen.

    Mijn hardware in het kort:
    CPU: Intel i5-2400
    GPU: MSI Geforce GTX970 GAMING 4G
    Moederbord: Gigabyte Z68X-UD3P-B3
     
  2. Najsnarf

    Najsnarf Elite lid

    kan je niet terug gaan naar de vorige Windows 10 versie? moet binnen een bepaalde termijn (10 dagen?) mogelijk zijn.
     
  3. vocusfire

    vocusfire Gevestigd lid

    Helaas is dit niet mogelijk. Het is langer dan 10 dagen geleden dat de initiële upgrade naar de Creator's edition plaatsvond.
    Daarnaast heb ik in de tussentijd een schone installatie uitgevoerd, waardoor de bestanden van de vorige Windows versie niet meer op de PC aanwezig zijn (vermoed ik).
     
  4. vocusfire

    vocusfire Gevestigd lid

    EDIT: Dubbele post, mijn excuses
     
  5. Najsnarf

    Najsnarf Elite lid

    er zal inderdaad niets ouds terug te vinden zijn ben ik bang.
     
  6. Lange Pier

    Lange Pier NCF Goeroe

    Merk en type monitor en hoe/waarmee is die aangesloten?
    En het probleem was voor de Creators Update niet?
     
  7. vocusfire

    vocusfire Gevestigd lid

    Monitor: Iiyama ProLite E2473HDS. Aangesloten via DVI.

    En nee, voor de update heb ik nooit zulke problemen meegemaakt met deze pc.
     
  8. Abraham54

    Abraham54 Administrator Medewerker

    Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

    Download [​IMG] Speccy van Piriform

    Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
    Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

    Speccy van Piriform opstarten:
    • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

    Speccy van Piriform gebruiken:
    • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
    • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
    • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
    • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    • Bevestig dat eerste dus.
    • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
     
  9. vocusfire

    vocusfire Gevestigd lid

  10. Abraham54

    Abraham54 Administrator Medewerker

  11. Lange Pier

    Lange Pier NCF Goeroe

    Geen HDMI dus, die geeft wel eens dat soort problemen.

    Dan zit het in Windows, hoe staat de energie instelling?, in gebalanceerd? probeer hoge prestaties eens.
    En schakel McAfee eens uit.

    Welke nVidia driver gebruik je en heb je de auto driver update van W10 uit staan?

    Kijk ook eens of er iets over te vinden is in de logboeken via eventvwr.exe en bij Windows, systeem en toepassingen.
     
  12. vocusfire

    vocusfire Gevestigd lid

    Ik heb in Windows de energie-instelling op Hoge Prestaties gezet, dit helpt echter niet.

    Over de Nvidia Driver: Op dit moment gebruik ik nog de standaard driver die Windows zelf installeert. Ik heb voor de volledige herinstallatie 5 verschillende driver-versies van Nvidia zelf gebruikt, deze hadden allemaal hetzelfde probleem.

    Wat kan ik het beste proberen op dit moment? Het BIOS updaten, de Nvidia drivers updaten of zonder virusscanner aan de slag gaan?

    In de event viewer zie ik het volgende, bij alle momenten waarop een crash plaatsvond:

    Logboeknaam: System
    Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Power
    Datum: 17-6-2017 15:23:22
    Gebeurtenis-id:41
    Taakcategorie: (63)
    Niveau: Kritiek
    Trefwoorden: (70368744177664),(2)
    Gebruiker: SYSTEM
    Computer: DESKTOP-ROEP62Q
    Beschrijving:
    Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
    Gebeurtenis-XML:
    <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
    <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
    <EventID>41</EventID>
    <Version>5</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>63</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2017-06-17T13:23:22.945738600Z" />
    <EventRecordID>1451</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-ROEP62Q</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
    </System>
    <EventData>
    <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
    <Data Name="SleepInProgress">0</Data>
    <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
    <Data Name="BootAppStatus">0</Data>
    <Data Name="Checkpoint">0</Data>
    <Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
    <Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">2</Data>
    <Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
    <Data Name="BugcheckInfoFromEFI">true</Data>
    </EventData>
    </Event>
     
  13. Abraham54

    Abraham54 Administrator Medewerker

    Download de gratis versie versie van WhoCrashed naar het bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

    WhoCrashed introductie

    WhoCrashed beschrijving

    Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier [​IMG] en installeer het tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

    Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de "Analyze" knop.

    Selekteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.
     
  14. vocusfire

    vocusfire Gevestigd lid

    Hierbij het logbestand van WhoCrashed. Helaas herkent WhoCrashed de betreffende crashes niet. De event viewer van Windows herkent de crashes wel, maar deze geeft slechts de beperkte informatie die ik eerder heb gepost.



    System Information (local)

    Computer name: DESKTOP-ROEP62Q
    Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 15063
    Windows dir: C:\Windows
    Hardware: Z68X-UD3P-B3, Gigabyte Technology Co., Ltd.
    CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz Intel586, level: 6
    4 logical processors, active mask: 15
    RAM: 17156681728 bytes total



    Crash Dump Analysis
    Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

    Crash dumps are enabled on your computer.

    On Sun 11-6-2017 13:03:39 your computer crashed
    crash dump file: C:\Windows\Minidump\061117-4218-01.dmp
    This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (nvlddmkm+0x97A074)
    Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFC00A12450010, 0xFFFFF802AC93A074, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x4)
    Error: VIDEO_TDR_ERROR
    file path: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nv_dispi.inf_amd64_2d81f3535ced17c6\nvlddmkm.sys
    product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
    company: NVIDIA Corporation
    description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
    Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
    A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation).
    Google query: NVIDIA Corporation VIDEO_TDR_ERROR



    On Sun 11-6-2017 13:03:39 your computer crashed
    crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
    This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (0xFFFFF802AC93A074)
    Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFC00A12450010, 0xFFFFF802AC93A074, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x4)
    Error: VIDEO_TDR_ERROR
    file path: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nv_dispi.inf_amd64_2d81f3535ced17c6\nvlddmkm.sys
    product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
    company: NVIDIA Corporation
    description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
    Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
    A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation).
    Google query: NVIDIA Corporation VIDEO_TDR_ERROR




    Conclusion
    2 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

    nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation)

    If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination with the errors that have been reported for these drivers. Include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions on the web by users who have been experiencing similar problems.


    Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

    Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
     
  15. Lange Pier

    Lange Pier NCF Goeroe

  16. vocusfire

    vocusfire Gevestigd lid

    @Lange Pier: Ik heb nu de automatische driver-installatie uitgezet, daarna via DDU de standaarddrivers van Windows verwijderd. Hierna heb ik de nieuwste drivers van Nvidia gedownload.

    Ik maakte voor de herinstallatie van Windows gebruik van GeForce Experience, maar op dit moment heb ik dit programma niet geïnstalleerd staan. Ik heb van Nvidia nu uitsluitend het grafisch stuurprogramma. De overige software (3D Vision, GeForce Experience en Nvidia HD Audio) staan nu niet geïnstalleerd.
     
  17. Lange Pier

    Lange Pier NCF Goeroe

    HD audio heb je wel nodig als je gebruik maakt van de HDMI uitgang op die kaart als er ook audio erdoor moet.

    Mocht je weer een hickup hebben met de video, een log van die Whocrashed weer plaatsen.
     
  18. vocusfire

    vocusfire Gevestigd lid

    Vanmorgen is mijn pc weer uitgevallen. In de WhoCrashed log is hier helaas niks over te zien (zie onderaan de post).

    Wat raden jullie aan om nu te proberen? McAfee verwijderen? Of een BIOS update?



    System Information (local)
    Computer name: DESKTOP-ROEP62Q
    Windows version: Windows 10 , 10.0, build: 15063
    Windows dir: C:\Windows
    Hardware: Z68X-UD3P-B3, Gigabyte Technology Co., Ltd.
    CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-2400 CPU @ 3.10GHz Intel586, level: 6
    4 logical processors, active mask: 15
    RAM: 17156681728 bytes total



    Crash Dump Analysis
    Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

    Crash dumps are enabled on your computer.

    On Sun 11-6-2017 13:03:39 your computer crashed
    crash dump file: C:\Windows\Minidump\061117-4218-01.dmp
    This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (nvlddmkm+0x97A074)
    Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFC00A12450010, 0xFFFFF802AC93A074, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x4)
    Error: VIDEO_TDR_ERROR
    file path: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nv_dispi.inf_amd64_2d81f3535ced17c6\nvlddmkm.sys
    product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
    company: NVIDIA Corporation
    description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
    Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
    A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation).
    Google query: NVIDIA Corporation VIDEO_TDR_ERROR



    On Sun 11-6-2017 13:03:39 your computer crashed
    crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
    This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (0xFFFFF802AC93A074)
    Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFC00A12450010, 0xFFFFF802AC93A074, 0xFFFFFFFFC000009A, 0x4)
    Error: VIDEO_TDR_ERROR
    file path: C:\Windows\System32\DriverStore\FileRepository\nv_dispi.inf_amd64_2d81f3535ced17c6\nvlddmkm.sys
    product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
    company: NVIDIA Corporation
    description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53
    Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
    A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation).
    Google query: NVIDIA Corporation VIDEO_TDR_ERROR




    Conclusion
    2 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

    nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 382.53 , NVIDIA Corporation)

    If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination with the errors that have been reported for these drivers. Include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions on the web by users who have been experiencing similar problems.


    Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

    Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
     
  19. Rubensky

    Rubensky Moderator Medewerker

  20. vocusfire

    vocusfire Gevestigd lid

    Ik vermoed dat deze fix voor mijn pc niet relevant is. Volgens de omschrijving is de hotfix namelijk bedoeld voor laptops die bij opstarten een zwart scherm geven. Mijn pc is daarentegen een desktop, die uitvalt gedurende gebruik, in plaats van tijdens het opstarten.

    Afgelopen zondag heb ik mijn pc nog eens van binnen schoongemaakt en heb ik de McAfee WebAdvisor van mijn pc verwijderd. Sindsdien is de pc niet meer gecrasht, dus ik wacht nog even met het testen van aanvullende fixes tot het eventueel opnieuw uitvallen van mijn pc.
     

Deel Deze Pagina